Gezinsuitbreiding Rode 850R

Gestart door tom-roering, 14-08-2017 15:19:00

Vorige topic - Volgende topic

tom-roering

Dankjewel Dirk:) Ben er ook super blij mee :eusa_dance: heb er alleen nog niet zo heel veel van kunnen genieten :eusa_whistle:
Nadat ik een andere automaat bak heb gekregen ivm het overslaan van versnellingen, begon ineens het volgende probleem;

Na anderhalve dag de auto terug te hebben van de garage lekte er behoorlijk olie. Gelukkig bleek dit achteraf een slang van het olie carter die vergeten was vast te zetten. Gelukkig was dit snel opgelost en kon ik de auto ook snel weer ophalen.

Bij het ophalen stond de tank op 20 liter wat er nog in moet zitten. Na 5 minuten rijden keek ik nog eens en stond die op helemaal leeg ??? Ik weet dat de auto zeer zeker net geen label A haalt, maar dit is toch ook wel een beetje teveel  ;D auto snel getankt en weer verder. Echter bleef de auto inhouden en haperen vanaf dat moment en maakt de benzinepomp een drooglopend en schreeuwend geluid. Morgen maar eerst de benzinepomp, filter en slangen vervangen.. :eusa_think: ben benieuwd of dit het is

dankjewel Jeroen voor de nummers, ik heb de kapjes vandaag binnen gekregen.

arjenT5R

pompen hebben een hekel aan droog draaien!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

tom-roering

Hoi Allemaal,

Allereerst wil ik graag iedereen fijne feestdagen wensen. :)

Ik wil van mijn Rode R alle rubber slangen vervangen. Er zijn er wat poreus en sommige bobbelen.. heeft iemand een overzicht van alle nummers van rubber slangen die ik moet bestellen?

Ook lekt mijn auto koelvloeistof bij de kachel. Als ik de kachel op de hoogste stand zet lijkt het net een straalmotor die aan gaat ??? Ook is de vloer bij de bijrijder dan nat. Waar kan ik het beste een kachel bestellen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet, Tom

KIM

Kachelradiateur kun je het beste van Behr bestellen (=origineel)
Slangen heb ik destijds besteld bij http://www.iq-parts.nl/ zowel 5mm inwendig als 4mm inwendig
De kachelmotor kun je het beste vervangen door Bosch of Volvo. Skandix hebben velen slechte ervaringen mee. In principe kun je ook alleen het motor deel bestellen; dan moet je alleen wat meer hobbyen om de boel er in te krijgen.

Mathijs.

ik heb zelf een nissens kachelradiateur op de plank liggen, deze moet er binnenkort bij mij ook in.
als je zin heb kunnen we dit klusje ook wel samen aanpakken! alleen als je vloer al nat is zou ik toch wel een beetje opschieten, niet fijn als die plakkerige koelvloeistof in de vloerbekleding.

en voor de rest zou ik gewoon siliconen slangen nemen, 4 en 5 mm idd

tom-roering

Dankjewel voor de tip. Ik heb een nieuwr besteld van hella behr.
@Mathijs is goed. Even afstemmen wanneer je dat wil doen.

Ook heb ik maar gelijk een complete siliconen set slangen besteld voor de auto. Ben benieuwd naar het verschil