Welke dumpvalve C70 T5 1998?

Gestart door DannyJ, 21-08-2017 11:29:22

Vorige topic - Volgende topic

SB T-5R

Citaat van: peteRRR op 21-08-2017 23:31:38
Citaat van: -D©©©L- op 21-08-2017 23:09:13
Citaat van: peteRRR op 21-08-2017 22:08:13
Citaat van: arjenT5R op 21-08-2017 21:32:13
Citaat van: peteRRR op 21-08-2017 18:35:46
Danny,...doe vooral wat jezelf wil,...ook al zet je er 3 van die dingen op laat je niet gek maken!!

Groet

Ogja hate to say it... je hebt gelijk ook... t is zijn auto..

Zo is dat Arjen.

Even voor het algemeen,...TS wil graag een Dumpvalve op z,n auto,en er zijn er al vele voor hem geweest die daar mee gereden hebben.
En er zijn er nog zat die er mee rondt rijden,...dus het kan gewoon.

Groet

Als dat t criterium is... Er zijn er ook zat die met gladde banden rondrijden en een uitlaat die niet voldoet aan de permanente toelatingseisen.
Kan zo mee met de dumbvalve.

Het ziet er een beetje uit dat er bepaalde figuren zijn die hun kunstjes,ideeën,ervaring aan het opleggen zijn
tov de vraag van de TS,...en dat dat een soort van belang aan het worden is :eusa_think:

Groet

Fatsoenlijke stage 0 is dus een kunstje wat niet echt van belang is?
En dat adviseren, boven tunen op een 20 jaar oud systeem?
Ik verbaas me werkelijk steeds meer.

peteRRR

Citaat van: SB T-5R op 21-08-2017 23:36:07
Danny,...doe vooral wat jezelf wil,...ook al zet je er 3 van die dingen op laat je niet gek maken!!

Groet

Zo is dat Arjen.

Even voor het algemeen,...TS wil graag een Dumpvalve op z,n auto,en er zijn er al vele voor hem geweest die daar mee gereden hebben.

Groet

Als dat t criterium is... Er zijn er ook zat die met gladde banden rondrijden en een uitlaat die niet voldoet aan de permanente toelatingseisen.

Het ziet er een beetje uit dat er bepaalde figuren zijn die hun kunstjes,ideeën,ervaring aan het opleggen zijn
tov de vraag van de TS,...en dat dat een soort van belang aan het worden is :eusa_think:

Groet

Fatsoenlijke stage 0 is dus een kunstje wat niet echt van belang is?
En dat adviseren, boven tunen op een 20 jaar oud systeem?
Ik verbaas me werkelijk steeds meer.

Dat is niet zijn vraag en heeft daarvoor niet dit Topic gestart.
Een dumpvale is dat serieus tunen?

En iedereen een stage 0 adviseren,...daar zitten ook hele andere kosten aan verbonden waar een ander niet om vraagt.
Even suske en wiske,...als je als beginner nog het wiel moet uitvinden is het ook prima dat ze dat ook zelf kunnen doen.

We zijn allemaal zelf eens begonnen met sleutelen en daar heb je ook genoeg van geleerd en dat ging ook niet in 1 klap.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

scania164

Helemaal dikke plus voor peterrr!

arjenT5R

Citaat van: scania164 op 22-08-2017 00:07:27

T gaat hier toch niet om wie gelijk heeft ofzo?

T is allemaal met de beste bedoelingen hoor mensen willen TS behoeden van de fout om er zo'n ding aan te knopen.

Dat t zijn auto is en dat ie t zelf moet weten ook best.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

peteRRR

Een stage 0 is ook nog een dingetje,....je behoed de ander van schade maar je brengt de ander wel een lege knip,
want diezelfde stage 0 kan aardig uit de klauwen lopen en de waarde van je nieuwe aankoop met gemak overstijgen en veel meer.

En er wordt niet om gevraagd.

Groet

SB T-5R

Citaat van: peteRRR op 21-08-2017 23:50:17

Dat is niet zijn vraag en heeft daarvoor niet dit Topic gestart.
Een dumpvale is dat serieus tunen?

Dat is niet de vraag, wel het antwoord. Ik geef slechts een advies aan een jonge gozer die een dikke auto van 20 jaar oud wil rijden.
Onze Volvo's worden steeds goedkoper, maar het onderhoud (en zeker onderdelen) niet!
Daarom blijft mijn advies: voor je gaat tunen (optisch, dumbvalve, chippie, etc) zorg eerst dat je je centen gebruikt om die auto weer goed en netjes te krijgen.
Dat mag je een stage 0 noemen, hoeft niet.

Daarbij heeft TS duidelijk in ander topic aangegeven het zeker niet bij een dumbvalve te laten, maar ook richting 300/400 pk wil gaan.
Da's leuk, maar dan MOET je eerst een stage 0 uitvoeren.
Niet iedereen weet dat (jij blijkbaar ook niet) en daarom geef ik dat ADVIES.
Nu weet die jongen dat, en kan die daar in z'n to be lege knip rekening mee houden.

Citaat van: peteRRR op 22-08-2017 00:45:04
Een stage 0 is ook nog een dingetje,....je behoed de ander van schade maar je brengt de ander wel een lege knip,
want diezelfde stage 0 kan aardig uit de klauwen lopen en de waarde van je nieuwe aankoop met gemak overstijgen en veel meer.

En er wordt niet om gevraagd.

Groet

Wil je geen lege knip, moet je niet zo'n wagen gaan rijden.
Wil je richting 300/400 PK gaan, dan nogmaals MOET je wel.
Beter lezen.

Jij hebt het niet begrepen.

Citaat van: arjenT5R op 22-08-2017 00:15:39

T gaat hier toch niet om wie gelijk heeft ofzo?

T is allemaal met de beste bedoelingen hoor mensen willen TS behoeden van de fout om er zo'n ding aan te knopen.

Dat t zijn auto is en dat ie t zelf moet weten ook best.

Dank u, inderdaad.
Ik probeer geen gelijk te halen, ik probeer hem een bewust wording bij te brengen.

Want in Suske en Wiske taal:

Het idee van een forum is dat we niet ALLEMAAL dezelfde fout maken, niet ?

Citaat van: peteRRR op 22-08-2017 00:45:04
Even suske en wiske,...als je als beginner nog het wiel moet uitvinden is het ook prima dat ze dat ook zelf kunnen doen.

Zo is dat Arjen.

Groet

Even voor het algemeen..... Je hoort mij niet zeggen dat het niet kan.
Ik geef een andere prioriteit aan, een prioriteit die lang niet iedereen begrijpt.

-D©©©L-

Groet

Zo is dat Arjen.

Groet

Groet

Heb je helemaal goed. Dit onderwerp staat in een on-topic technisch board. Technisch gezien is een extern afblazende dumbvalve onzin en ontregelt het de lambdaregeling.
Er wordt "gemeten" lucht afgeblazen door een bewustgekozen lek. Dat geeft problemen in de mengselregeling. En zorgt zeker niet voor meer vermogen. MIjn kunstje en ervaring is om te zorgen dat een motor het juiste mengsel krijgt en op die manier gewoon goed loopt. Het belang ligt bij de bestuurder in dit geval; een goed rijdende auto met een normaal verbruik.

@peterRRR; Jammer dat je de topicstarter graag voorziet van een technisch probleem bovenop de bestaande technische problemen.  Wat is jou belang ?

arjenT5R

Zo ik denk dat eea nu toch wel duidelijk moet zijn.  ;D

leons850

Groet

Zo is dat Arjen.

Groet

Groet

Volgens mij probeer ik juist TS een alternatief te geven om toch het befaamde afblaas geluidje te hebben maar nog steeds een redelijk nauwkeurige mengsel regeling te hebben zoals DCCCL al aangeeft.
Edit: dus een recirculerende klep die je zelf kunt instellen.

Het toont maar weer hoe graag jij gewoon dwars wilt zitten.
Misschien kun je maar beter weer een luchtmassameter gaan schoon maken.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

Laat je eigen toch niet gek maken man.

rob850/480

De goedkoopste en veiligste optie is een cd'tje met afblaas geluid.

peteRRR

Haha,...geweldig weer :D

Het forum structuur weergegeven in een notendop,waar een wil is is een wet.

Zou zelf Stage 0 gaan opsplitsen in delen waar een ander wel wat aan heeft en niet ongevraagd met kosten wordt opgezadeld
door de heren.

Een fijne dag.

Groet

Piet

Citaat van: rob850/480 op 22-08-2017 10:35:47
De goedkoopste en veiligste optie is een cd'tje met afblaas geluid.

;D
En dat in combinatie met een flinke kofferbakvullende boemboembox.

-D©©©L-

Citaat van: peteRRR op 22-08-2017 11:13:20

Zou zelf Stage 0 gaan opsplitsen in delen waar een ander wel wat aan heeft en niet ongevraagd met kosten wordt opgezadeld
door de heren.

Een fijne dag.

Groet

Ik vraag mij nog steeds af waar jou belang zit om een wagen met technische problemen nog slechter te laten lopen.

peteRRR

Citaat van: -D©©©L- op 22-08-2017 11:46:33
Citaat van: peteRRR op 22-08-2017 11:13:20

door de heren.

Een fijne dag.

Groet

Ik vraag mij nog steeds af waar jou belang zit om een wagen met technische problemen nog slechter te laten lopen.

Wat is jou belang daar dan bij vriend?

Groet