Re: Groupbuy aluminium intercooler 52mm

Gestart door arjenT5R, 22-08-2017 12:29:24

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Citaat van: Evilknievel op 26-12-2017 11:04:37
Citaat van: BBS op 21-12-2017 19:55:10
Citaat van: SB T-5R op 21-12-2017 08:13:20
Mannen!

Ik heb nog een mooie stapel met intercoolers staan, en links en rechts nog een verdwaalde radiateur.

Aankomende zaterdag zijn we aanwezig, en na de kerst en na oudjaar zijn we ook redelijk veel present.

Het zou voor ons een mooi streven zijn als iedereen zijn of haar pakketje bij ons op heeft gehaald voordat de kerstvakantie over is (dus tm 6 januari).
Dan staat het hier ook uit de weg  :)

Afspraak gelieve te maken via: 06-53702849.

Degenen die al gehaald hebben, bedankt voor de gezelligheid  :eusa_clap:

Ik heb nog geen idee van het hoe en wat. Als er iemand toevallig nog richting het noorden moet en mij dat ding op een zaterdag een stuk omhoog wil nemen dan heel graag. :eusa_clap:

De mijne net gehaald, had je nog aangeboden om die van jou ook mee te nemen
Sjips :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Volvoloos....

SB T-5R

Mooi ritje voor je oude nieuwe bolide toch?

BBS

Citaat van: SB T-5R op 26-12-2017 11:40:28
Mooi ritje voor je oude nieuwe bolide toch?
Zeker weten van wel..... Maar tijd. ::)
Volvoloos....

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Vulk

Wie heeft hem al gemonteerd intussen? Wat zijn de bevindingen?

BBS

Citaat van: Vulk op 03-11-2018 19:19:40
Ik denk dat je beter kan vragen wie hem nog niet gemonteerd heeft. Ik heb hem er al zeker vanaf de zomer in zitten....
Volvoloos....

Vulk

En? Merk je er iets van?
Temperatuur van de koelvloeistof gemeten voor & na?

Heeft overigens geen zin om naar de bevindingen te vragen van mensen die hem nog niet gemonteerd hebben.  ;D

V70R^2

Citaat van: Vulk op 03-11-2018 19:19:40

Heb hem alweer verkocht ;D Ga toch maar voor een D088.

edit, je bedoelt de radiateur?

Ook die is iedere groupbuy weer anders is gebleken, van 4cm naar 45mm en soms zie ik ze weer in 55mm dikte voorbij komen. Kwaliteit verschilt nogal onderling bij die chinezen.

Los daarvan, ze presteerden allemaal beter dan de originele, en het ontwerp in vol ALU lijkt mij aanzienlijk duurzamer.

Vulk

Citaat van: V70R^2 op 03-11-2018 19:35:41
Heb hem alweer verkocht ;D Ga toch maar voor een D088.

edit, je bedoelt de radiateur?

Ook die is iedere groupbuy weer anders is gebleken, van 4cm naar 45mm en soms zie ik ze weer in 55mm dikte voorbij komen. Kwaliteit verschilt nogal onderling bij die chinezen.

Los daarvan, ze presteerden allemaal beter dan de originele, en het ontwerp in vol ALU lijkt mij aanzienlijk duurzamer.

Die bedoelde ik ja. Oh jee, dat is meer dan 1,5cm verschil in dikte. Ik ben vooral benieuwd of je het merkt aan de motortemperatuur.

V70R^2

Het is wel duidelijk dat met het pakket de motor later op temperatuur is, maar dit kan ook gedeeltelijk komen door de oude rommel die er altijd vanaf komt, hoe efficiƫnt dat nog werkte is altijd nog de vraag...

Het is goed mogelijk dat een nieuwe originele radiateur ook al een flink verschil geeft t.o.v. een 25 jaar oude..

Los daarvan, ik kreeg de wijzer wel makkelijk in het rood met een nieuwe nissens, en met het alu pakket wordt de boel niet zomaar te heet (heb het nogthans niet in het rood gekregen).

Maar zeg je nou dat het spul er bij jou nog niet in zit? Terwijl het al zo lang ligt te wachten  :eusa_naughty:  ;D

Vulk

Citaat van: V70R^2 op 03-11-2018 19:53:00
Het is wel duidelijk dat met het pakket de motor later op temperatuur is, maar dit kan ook gedeeltelijk komen door de oude rommel die er altijd vanaf komt, hoe efficiƫnt dat nog werkte is altijd nog de vraag...

Het is goed mogelijk dat een nieuwe originele radiateur ook al een flink verschil geeft t.o.v. een 25 jaar oude..

Los daarvan, ik kreeg de wijzer wel makkelijk in het rood met een nieuwe nissens, en met het alu pakket wordt de boel niet zomaar te heet (heb het nogthans niet in het rood gekregen).

Maar zeg je nou dat het spul er bij jou nog niet in zit? Terwijl het al zo lang ligt te wachten  :eusa_naughty:  ;D

Ik heb nu pas meegedaan met de laatste groupbuy, dus heb het nog niet. Heb er nu overigens een nissens inzitten (40mm) van een jaartje oud, het koelsysteem is ook gespoeld vorig jaar. Ik zal een logje regelen dan met de oude & nieuwe radiator.

V70R^2

My bad! Ik dacht dat je het al een jaartje had liggen en ging pijlen wat de ervaringen waren met dat pakket. Nieuwe condensor erbij, zal de flow ook wel goed doen aangezien ze hier vaak een groot deel van vol sit met steenslag/vliegen/meuk.

Logjes zullen interessant zijn, helaas heb ik geen before logjes...

rappendaf

Mijn gpi radiator is na 3 jaar aan de las gescheurd en lekt daar minimaal
Mijn buurman lasser bij de gasmaatschapij gaat het ding voor me lassen volgens de regels van de kunst dit keer
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Benny850

Ik ga hem lekker monteren als ik klaar ben met de verbouwing :eusa_dance: