Lambdasonde/Luchtmassameter

Gestart door Mark1981, 01-08-2017 11:10:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mark1981

Citaat van: JvW op 02-08-2017 12:23:01
Als je even hebt, dan kun je beter via Autodoc bestellen.
Scheelt je een hoop met centen. Dan heb je voor 200 euro ook gelijk je lambdasonde vervangen (beiden Bosch).

Ik ga ze na mijn vakantie wel zachtjesaan vervangen. Tis dezelfde website als autoonderdelen24.nl ofzo. Heb ze daar idd al voorbij zijn komen voor hetzelfde geld. Maar ik begin ook aan lambdasonde te denken.


Mark1981

Citaat van: aloisdecroon op 02-08-2017 13:09:33
probeer anders eerst een werkend exemplaar van iemand anders ze auto, kan je veel mee uitsluiten zoals bedrading van jou auto !

Dat wil ik idd graag proberen. Daarom ook de oproep. Als iemand in omgeving Walcheren een goede lmm welke we even in mijn auto kunnen testen?

peteRRR

Citaat van: Mark1981 op 02-08-2017 17:43:14
Die lmm cleaner heb ik moeten bestellen.  Dus ik heb contactspray gekocht om dat ook maar te proberen. Ik had wel door dat je de binnenkant van de lmm bedoelde om schoon te maken.

In die aangegeven reiniger is er ook rekening gehouden
dat de coating van het element niet naar z,n grootje gaat,als tie coating er af gaat is de kans flink aanwezig dat tie snel stuk gaat.
Dus hou nou het juiste product aan ;)

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Mark1981

Ik heb zojuist de lmm eens gereinigd en de storing is hier nog niet mee verholpen. Ik begin toch steeds meer te denken aan de lambdasonde. Deze sonde vervangen is ook nog een stuk voordeliger. Is dit de juiste voor mijn auto? Kan ik deze makkelijk zelf vervangen of moet de auto wel even op een brug?

https://www.auto-onderdelen24.nl/bosch/1148631

Iemand ervaring met deze site? Is retouren hier omslachtig en uberhaupt mogelijk?

arjenT5R

#19
Veilig bestellen aanvinken dan kan je gratis terugsturen kost 2 euro extra. Ik ben groot fan van de site heb er al ongeveer 3 auto's in onderdelen weg gehaald. Je moet de tijd hebben dat wel. En als iets verkeerd is gewoon even bellen en terug sturen. En weer nieuw bestellen.

Edit zo te zien de juiste idd
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mark1981

Citaat van: arjenT5R op 25-08-2017 12:18:06
Veilig bestellen aanvinken dan kan je gratis terugsturen kost 2 euro extra. Ik ben groot fan van de site heb er al ongeveer 3 auto's in onderdelen weg gehaald. Je moet de tijd hebben dat wel. En als iets verkeerd is gewoon even bellen en terug sturen. En weer nieuw bestellen.

Edit zo te zien de juiste idd

Goed om te weten dat je het makkelijk kunt retourneren. Ik heb de lambdasonde besteld en ook een tweedehands lmm, dan kan ik die evt uitsluiten. Ik wacht tot ze binnen zijn, hopelijk voor dat de apk verloopt

arjenT5R

Hou rekening met een week vanaf moment van bestellen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mark1981

Van de week een andere lmm geprobeerd, lambdasonde lampje blijft nog steeds branden. Heb nu ook een andere lambdasonde binnen gekregen, hoop dat het daaraan ligt. De auto vertoont trouwens helemaal geen symptomen meer. Valt niet meer uit en toeren blijven stabiel.

Mark1981

Heb vandaag het eindelijk voor elkaar gekregen om obd1 te resetten. En dat na 2 maanden aankloten.

Code 1.2.1 gereset door stekker in A2, 2 x uitlezen van de code. 5 seconden knopje indrukken, lampje ging branden toen direct weer 5 seconden gedrukt. Contact uit weer aan en voila........weg!

arjenT5R

Felicitados! Opgeloste problemen is altijd mooi!

Maar je probleem was dus verholpen na het vervangen van de lmm?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JvW


Mark1981

Citaat van: arjenT5R op 05-09-2017 20:08:25
Felicitados! Opgeloste problemen is altijd mooi!

Maar je probleem was dus verholpen na het vervangen van de lmm?


Nee. Het probleem was dat er een bougiekabel was doorgebrand/doorgeroest. Bougies en kabels werden toen vervangen ( nadat ik eerst lucht en brandstoffilter had laten vervangen omdat mijn eigen garage zei dat het de ontsteking niet was ) en toen ging het lambdasonde lampje branden.

Nu maar hopen dat alles weer blijft werken zoals het hoort.