Wel of Geen H1 "R" lamp nodig

Gestart door Lostimmos, 01-09-2017 15:18:32

Vorige topic - Volgende topic

Lostimmos

De reflectoren in mijn koplampen zijn niet meer wat ze moeten zijn, nou wil ik niet de hele lampen vervangen voor aftermarket imi en vind ik complete nieuwe helaas ook prijzig..

Is er een mogelijkheid om alleen de reflectoren te kopen ergens? ik weet dat je bv de depo reflectoren zo in de originele kan zetten, maar om nou 2 depo lampen te kopen en alleen de reflector te gebruiken is ook zo wat.

Inmiddels te veel slechte verhalen gehoord over de imi lampen dat als ze Toch helemaal vervangen moeten worden het gewoon Hella's worden... alleen de lamp en het glas zijn prima, alleen de reflector is op.

Hoop op veel tips!

big ben

Vulk

Citaat van: Lostimmos op 01-09-2017 16:08:44
Citaat van: big ben op 01-09-2017 16:00:54
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg809927.html#msg809927

Thanx! Zoiets dacht ik dus al

Ik heb het ook zo gedaan en drie jaar later had ik toch afkeur op de keuring.
Als je wat rondshopt kan je voor een 300euro een set Hella's uithalen. Het lichtbeeld is merkbaar beter dan die Depo set.

Het nadeel is dan wel dat de knipperlichten veel doffer zijn dan de koplampen dus die mag je dan ook gaan vervangen.

Lostimmos

Citaat van: Vulk op 01-09-2017 16:20:02
Citaat van: Lostimmos op 01-09-2017 16:08:44
Citaat van: big ben op 01-09-2017 16:00:54
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg809927.html#msg809927

Thanx! Zoiets dacht ik dus al

Ik heb het ook zo gedaan en drie jaar later had ik toch afkeur op de keuring.
Als je wat rondshopt kan je voor een 300euro een set Hella's uithalen. Het lichtbeeld is merkbaar beter dan die Depo set.

Het nadeel is dan wel dat de knipperlichten veel doffer zijn dan de koplampen dus die mag je dan ook gaan vervangen.

Ik heb waarschijnlijk een mooi setje 2e hands hella's op de kop getikt! Dus dat is het probleem niet meer hoop ik ... de knippers wilde ik al vervangen voor US knippers, dus dat komt mooi uit.

Nou zag ik trouwens dat er 21/5 leds zijn die op 5 wat wit licht stralen en in de "knipper"
Stand oranje zijn... zouden perfecte apk keur waardige oplossing zijn voor de usa knippers (als leds goedgekeurd waren voor op de weg)

yannickdv

Maakt niet uit wat voor lamp het is, als het maar het juiste licht geeft.

Wit licht naast halogeen koplampen, of dat mooi is is weer een ander verhaal.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Lostimmos

De volgende vraag is ook belangrijk:

Heb ik een "R" xenon lamp nodig? ik dacht dat dat alleen was voor reflectorlampen waar GEEN kapje/paddestoeltje voor de lamp zat, maar in de 2xH1 koplampen zit er gewoon zo'n kapje Voor de bulb zelf.

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

MEN-O

Als er een kapje voor zit, heb je geen R lampen nodig. Maareh H1 koplampen ? mistlampen musschien ?

Marijn Degens

Citaat van: Lostimmos op 01-09-2017 15:18:32
De reflectoren in mijn koplampen zijn niet meer wat ze moeten zijn, nou wil ik niet de hele lampen vervangen voor aftermarket imi en vind ik complete nieuwe helaas ook prijzig..

Is er een mogelijkheid om alleen de reflectoren te kopen ergens? ik weet dat je bv de depo reflectoren zo in de originele kan zetten, maar om nou 2 depo lampen te kopen en alleen de reflector te gebruiken is ook zo wat.

Inmiddels te veel slechte verhalen gehoord over de imi lampen dat als ze Toch helemaal vervangen moeten worden het gewoon Hella's worden... alleen de lamp en het glas zijn prima, alleen de reflector is op.

Hoop op veel tips!

Waarschijnlijk niet het antwoord wat je zoekt, maar...ik weet natuurlijk niet wat je "heel prijzig" vind, voor onder de 200 euro heb je een gloednieuw setje. Goed zicht is niet alleen prettig voor jou, maar ook voor je mede weggebruikers. Ik heb ze laatst ook vervangen en zou willen dat ik dit een paar jaar eerder had gedaan. Het zicht is vele malen beter en het ziet er een stuk frisser uit.

arjenT5R

Ja 850 koplampen is H1, classic is H7
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MEN-O

Ow, weer wat geleerd. Bij mijn C heb ik het glas alleen vervangen, de reflectoren zagen er nog prima uit ; wel het verschil tussen wel en geen afkeur.
(De dealer keurde hem altijd gewoon goed, mijn huidige garage pertinent niet..)