lampje dashboardkastje

Gestart door sev, 10-05-2005 20:27:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sev

Hoi, even een tip voor degenen die het niet weten. Het lampje in het dashboardkastje brandt ook als het licht uit is, en het kastje hangt open. Zo heeft ondertekende het hele weekend het kastje open laten staan, met als resultaat een lege accu op maandagochtend. Dus Tip: kastje dicht!

thuur

I know... :( Vast aangesloten door the Swedish Chef :-X Wat is nou het nut om daar continu 12 op te zetten ???

Omdat ik nog steeds geen slotje heb kunnen uithalen voor mijn klepje kan ik de auto ook niet langer dan 3 dagen laten staan :-\


Gr 8)

Raf

haal dat lampje er dan uit!
probleem opgelost!  ;D
De gustibus non disputandum est!

elianmars

Een lege accu door dat kleine piel-lampje?

Geen beste accu dan.. ;D ;D ;)

thuur

Net een maand of 2 nieuw. Varta 60Ah ;)


Gr 8)

denkweb

Cocktailprikker tussen het pinnetje steken zodat lampje uit blijft... als het kastje zonodig open moet blijven!

thuur

Citaat van: denkweb op 11-05-2005 12:32:56
Cocktailprikker tussen het pinnetje steken zodat lampje uit blijft... als het kastje zonodig open moet blijven!

Bedankt voor de tip! Gaan we proberen!
(Best een strakke veer in die schakelaar, dus plakband, magneetjes e.d. helpen niet echt :-\)


Gr 8)

elianmars

Citaat van: thuur op 11-05-2005 12:56:05
Citaat van: denkweb op 11-05-2005 12:32:56
Cocktailprikker tussen het pinnetje steken zodat lampje uit blijft... als het kastje zonodig open moet blijven!

Bedankt voor de tip! Gaan we proberen!
(Best een strakke veer in die schakelaar, dus plakband, magneetjes e.d. helpen niet echt :-\)


Gr 8)

Waarom trek je het stekkertje dan niet los, Arthur?

thuur

Citaat van: elianmars op 11-05-2005 21:42:15
Citaat van: thuur op 11-05-2005 12:56:05
Citaat van: denkweb op 11-05-2005 12:32:56
Cocktailprikker tussen het pinnetje steken zodat lampje uit blijft... als het kastje zonodig open moet blijven!

Bedankt voor de tip! Gaan we proberen!
(Best een strakke veer in die schakelaar, dus plakband, magneetjes e.d. helpen niet echt :-\)


Gr 8)

Waarom trek je het stekkertje dan niet los, Arthur?

Toen mijn hele kastje nog in de garage lag (de eerste 3 maanden dat ik de auto had), had ik dat idd gedaan. Maar bij de herinbouw (toch wel fijn zo'n dashboardkastje :-X) heb ik de stekker weer ingeplugd omdat er moeilijk bij te komen is.


Gr 8)

elianmars

Citaat van: thuur op 11-05-2005 22:36:59
Citaat van: elianmars op 11-05-2005 21:42:15
Citaat van: thuur op 11-05-2005 12:56:05
Citaat van: denkweb op 11-05-2005 12:32:56
Cocktailprikker tussen het pinnetje steken zodat lampje uit blijft... als het kastje zonodig open moet blijven!

Bedankt voor de tip! Gaan we proberen!
(Best een strakke veer in die schakelaar, dus plakband, magneetjes e.d. helpen niet echt :-\)


Gr 8)

Waarom trek je het stekkertje dan niet los, Arthur?

Toen mijn hele kastje nog in de garage lag (de eerste 3 maanden dat ik de auto had), had ik dat idd gedaan. Maar bij de herinbouw (toch wel fijn zo'n dashboardkastje :-X) heb ik de stekker weer ingeplugd omdat er moeilijk bij te komen is.


Gr 8)

Moeilijk bij te komen? Welnee. Ff de binnenkant van het kastje er uit schroeven, of even het paneel aan de onderkant los halen.
Als je eenmaal een heel dashboard hebt weggehaald, is de rest peanuts, hoor  ;D ;D ;)

thuur

Citaat van: elianmars op 11-05-2005 22:48:18
Citaat van: thuur op 11-05-2005 22:36:59
Citaat van: elianmars op 11-05-2005 21:42:15
Citaat van: thuur op 11-05-2005 12:56:05
Citaat van: denkweb op 11-05-2005 12:32:56
Cocktailprikker tussen het pinnetje steken zodat lampje uit blijft... als het kastje zonodig open moet blijven!

Bedankt voor de tip! Gaan we proberen!
(Best een strakke veer in die schakelaar, dus plakband, magneetjes e.d. helpen niet echt :-\)


Gr 8)

Waarom trek je het stekkertje dan niet los, Arthur?

Toen mijn hele kastje nog in de garage lag (de eerste 3 maanden dat ik de auto had), had ik dat idd gedaan. Maar bij de herinbouw (toch wel fijn zo'n dashboardkastje :-X) heb ik de stekker weer ingeplugd omdat er moeilijk bij te komen is.


Gr 8)

Moeilijk bij te komen? Welnee. Ff de binnenkant van het kastje er uit schroeven, of even het paneel aan de onderkant los halen.
Als je eenmaal een heel dashboard hebt weggehaald, is de rest peanuts, hoor  ;D ;D ;)

Ik heb op de onderzijde van het dashboard na alles al in mijn handen gehad hoor (eigenlijk allemaal omdat het gerepareerd moest worden :-X), maar ik geloof je op je woord ;D


Gr 8)

llinssen

Voordeel van die constante stroom is wel dat je er bijvoorbeeld een GPS op kunt aansluiten...... scheelt weer fix time.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

thuur

Citaat van: llinssen op 19-05-2005 16:47:32
Voordeel van die constante stroom is wel dat je er bijvoorbeeld een GPS op kunt aansluiten...... scheelt weer fix time.

Te laat ;D

Ik heb hem een paar dagen geleden op een accessoirekabel aangesloten. Voordeel is dan wel weer dat ik nu een vrije draad heb met constant +. Mocht ik ooit een apparaat erin willen hebben wat ik kan vergeten zodat mijn accu alsnog leegloopt :-X ;)


Gr 8)