toertocht voor mensen met een beperking

Gestart door sander69, 10-09-2017 21:54:31

Vorige topic - Volgende topic

Aad A

Daar wil ik ook wel aan meewerken.
Heb een familielid met een beperking en kan hem geen groter plezier doen dan een toertje met een auto.
Wat wel heel erg belangrijk is dat het ruim van te voren bekend is, een hoop mensen met een beperking kunnen moeilijk omgaan met plotse veranderingen.

met vriendelijke groet,

Aad, in bezit van een C70 cabrio

sander69

Goedemorgen.

Leuk om al die enthousiaste reacties te lezen als je net wakker bent!!

zoals ik al aangaf, heb ik geen idee wat er allemaal bij komt kijken of hoe het allemaal verzekeringstechnisch geregeld moet worden, maar daar valt vast wel achter te komen.

Ook heb ik geen idee waar of met welke instelling zoiets gedaan kan worden.

Mocht het zoiets in mijn woonplaats Zwolle worden, dan kan ik proberen of er wat politie bij komt voor de begeleiding of bij het vertrek en aankomst; ik denk dat ze dat ook wel heel leuk vinden; die blauwe zwaailampen.

Ik denk ook niet dat het een toertocht met alleen cabrio's moet worden; Volvo heeft heel veel mooie exemplaren, niet alleen cabrio's; het zou uiteraard mooi zijn als het op de dag van de toertocht mooi weer is en er mensen zijn die het dakje eraf kunnen doen, maar het gaat erom, om een aantal mooie volvo's bij elkaar te krijgen.

C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

jelmo86

Het kiezen van een locatie is wel lastig want iedereen die in een instelling woont wil graag mee.
Uit ervaring weet ik dat er et dit soort activiteiten altijd eigen begeleiding mee gaat/moet. Je kan niet verwachten dat iedere chauffeur ineens weet heeft van iemand met een beperking.
Ik ben hier erg enthousiast over.
Clublid 85012049

delarue

Mocht het zo zijn dat een locatie in Twente een idee is, dan houd ik altijd met de manager praten wat de mogelijkheden bij ons zijn.
Let wel dat het dan niet gaat om de standaard beperkte mensen die je voorbij ziet komen met Johnny de Mol, maar om een wat meer complexe doelgroep.

Vergeet bij het plannen van een dergelijke rit sowieso niet dat het altijd gaat om de waan van de dag. Het enthousiame vooraf kan met de dag verschillen en kleine dingen kunnen er voor zorgen dat het aantal deelnemende cliënten behoorlijk fluctueert.

Mocht er wat nodig zijn qua kennis, locatie of iets van die strekking...geef maar een gil.
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84

Thunderbird

Leuk idee! Als mijn blauwe 2.5 10V gasbak en automaat met ruime kilometerervaring goed genoeg is doe ik zeker mee, ongeacht waar in Nederland dit georganiseerd wordt. (Mits ik de geplande datum kan)
There's no substitute for cubic inches. (Roffel komt aardig in de buurt)

reneetje

Als het in de regio Zwolle is , wil ik graag meewerken hieraan.

Het is wel geen Volvo , maar wel uit hetzelfde land  8)

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

jelmo86

Ik weet niet wie de organisatie op zich neent/wil nemen ;)
Ik zie wel dat er goeie animo voor is. Erg leuk om te zien.
Ik zelf werk bij een redelijk grote instelling naast de a1 vlakbij Deventer.

Misschien is het ook leuk om de club hier bij Te betrekken?
Clublid 85012049

Ozzzz

Mooi initiatief!

Mocht het zo zijn dat de rit door Twente komt stel ik kosteloos mijn locatie beschikbaar en zal ik een geheel verzorgde lunch aanbieden.

Jullie zijn van harte welkom bij Tante Sien.

PBT5

Gaaf!

Vraagje aan de mannen met ervaring: hoeveel auto's zouden er nodig zijn? Min en max aan te geven?

Algemene vraag: Is het regio gebonden?
Daarmee bedoel ik; is het de bedoeling om te proberen eerst in de regio rondom een instelling voldoende auto's te verzamelen?
Zelf zit ik in regio Zaltbommel maar zou bij gebrek aan voldoende auto's best een stukkie (100km?) extra willen rijden richting een andere regio. Ik kan me voorstellen dat er meerdere bereid zijn dat te doen.

Mocht er een lijstje komen van bereidwillige deelnemers dan mag mijn naam erbij.

Groet
Pal

Waar een weg is rijdt mijn volvo
www.btc-volvo.nl

jelmo86

Citaat van: PBT5 op 11-09-2017 22:31:35
Gaaf!

Vraagje aan de mannen met ervaring: hoeveel auto's zouden er nodig zijn? Min en max aan te geven?

Algemene vraag: Is het regio gebonden?
Daarmee bedoel ik; is het de bedoeling om te proberen eerst in de regio rondom een instelling voldoende auto's te verzamelen?
Zelf zit ik in regio Zaltbommel maar zou bij gebrek aan voldoende auto's best een stukkie (100km?) extra willen rijden richting een andere regio. Ik kan me voorstellen dat er meerdere bereid zijn dat te doen.

Mocht er een lijstje komen van bereidwillige deelnemers dan mag mijn naam erbij.

Groet
Pal

er staat nog niks vast
Clublid 85012049

Vulk

Ik vind het ook een mooi initiatief.

Als er een datum en locatie bekend is wil ik mij graag egageren als het past!

V70 400K+

Super initiatief,
We doen graag mee!

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

blauweroffel

Mooi idee.
Ik wil wel meedoen met een auto, geen cabrio, maar een XC of T-5R

BR

henry classic v70

..afhankelijk van datum en regio wil ik ook wel meedoen, leuk initiatief  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

sander69

Wat denken jullie qua datum; is het voorjaar van 2018 te ver weg of eind dit jaar of ??

zoiets moet wel goed gepland worden vind ik.

Zoals gezegd heb ik met de Saabclub 1x zo'n rit keer gedaan; dat was een lange tocht, met tussen de middag een lunch, waarbij een Nederlandstalige artiest optrad, wat ze geweldig vonden.

Volgens mij is een toertocht alleen wel goed toch; niet te lang, aangezien ze niet uren kunnen/willen stilzitten denk ik?

Ik denk dat het ook wel leuk is, als zowel de deelnemers als ook de mensen met een beperking een aandenken krijgen na afloop. Bij de saabclub reden we allemaal met zo'n rally bordje op de grille, zodat de overige verkeersgebruikers konden zien dat het een tocht was.

type auto maakt niet uit lijkt me; Volvo/Saab is altijd goed; al is dit wel een Volvo forum...:)  ( aangezien ik ook saabliehebber ben, vind ik de saab cabrio goed..:))

C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992