binnen verlichting blijft branden

Gestart door marcelV70R, 06-08-2005 20:19:58

Vorige topic - Volgende topic

marcelV70R

soms als ik de deur dicht doe en de motor start, blijft de binnenverlichting branden.
als ik dan de deur een x open en dicht doe gaan de lampjes wel uit.
zal wel met de deur schakelaar te maken hebben, maar waar zit deze dan?

Marcel

denkweb

Bij de 850 zat er een pinnetje dat uit de deur stak (scharnierzijde), dat bleef door vettigheid ook wel eens steken...

Ik verwacht, maar weet niet zeker, dat het bij de V70R wel eens vernieuwd kan zijn naar een microswitch ofzo...

thuur

Zou ook wel eens aan de knop bij de verlichting zelf kunnen liggen. Door weinig gebruik doen de lampjes het vaak altijd of nooit. De knop eens een keer of 30 stevig op en neer halen en kijk of er iets verandert.

Zo niet, dan is er een schakelaar in het deurslot wat hapert. Het beste is uiteraard vervangen (kun je zelf, is wel wat gepiel om e.e.a. eruit en erin te krijgen) maar misschien helpt de deur een paar keer open en dicht doen (beetje harder dan normaal) ook al heel wat. Blijft het probleem dan zul je toch moeten overgaan op vervanging :-\

Gr 8)

denkweb

Helpt die man gelijk in de stress... 200 euries ;)

Dure lampjes!  ;D

Wauter

Misschien slot er uithalen en es schoonmaken?

thuur

Citaat van: Wauter op 12-08-2005 23:59:06
Misschien slot er uithalen en es schoonmaken?

Kan ook, is wel veel werk. De schakelaars kun je ook reinigen, al moet je rekening ermee houden dat ze blijkbaar olie/smeer/zand kunnen binnenlaten ofwel slechte contacten hebben. Als je de schakelaar openmaakt, reinigt en dichtlijmt zal ie wel weer de nodige jaren meegaan ;)

Gr 8)

marcelV70R

ik kijk op de sleuteldag wel ff naar dit probleemp(je)
is nog niet zo dat hij konstant weigert,
en de deur iets harder dicht gooien helpt nog steeds ;D

Marcel