Welke injectoren T5R met 19T turbo?

Gestart door tom-roering, 16-09-2017 22:01:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Bin uitdeelhoekje? ;D Ik wil je best wat mailen.
Openbaar ga ik t niet zetten.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

freefall

Citaat van: Antracs op 01-03-2018 09:15:31
Heeft iemand ervaring met 19T met onversterkte motor en een DIY binary? Vroeg me af welke maps jullie bedacht zouden hebben om de drijfstangen recht te houden. Niet teveel vooronsteking en een aangepaste TCV duty cycle denk ik? Uitgaande van een narrowbandregeling.

Is er eigenlijk ergens een forumplekje om binaries uit te wisselen?

die ervaring kan hier nooit lang meer duren ;D

het jeukt zelfs...het is dat de post er zo lang over doet. Mijn bins zijn as far as i am concerned geen geheim. Maar zeker wat Piet zegt, wat voor de een hemels is kan voor een ander goed helemaal niet het gewenste resultaat geven. Er zitten altijd leeftijd en km gebonden verschillen in een motor.

En over wat voor 19T praten we? een stock MHI of iets uit de magische doos van de verschillende billet fabrikanten? Ook daar zit een enorm verschil.

Ik heb sinds gisteren Groene gemonteerd. Nu nog even calibreren.  :eusa_whistle:
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

arjenT5R

ook jij kan beter je bins niet openbaar op dropbox gooien ofzo Rob.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

freefall

Citaat van: arjenT5R op 01-03-2018 10:46:07
ook jij kan beter je bins niet openbaar op dropbox gooien ofzo Rob.

;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Piet

Mja het is eigenlijk ook niet zo zinvol, een "one tune fits all" bestaat eigenlijk ook niet.

arjenT5R

Nope niet zoals wij tunen... De std "vrijloop" tunes lukt dat redelijk.
En daarbij wil ik niet dat mijn werk in handen valt van commerciële tuners.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

leons850

Citaat van: Piet op 01-03-2018 11:13:54
Mja het is eigenlijk ook niet zo zinvol, een "one tune fits all" bestaat eigenlijk ook niet.

Op ebay en marktplaats heeft er zowaar zo'n soort tune gestaan.
Zat in een 4.3 ecu en stond op de chip 15g/16t/18t
Moest het blijkbaar op alle turbo's doen ofzo.
Geen gas durven geven. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

ARD verkoop ook uit de doos tunes voor verschillende setups.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

freefall

Citaat van: arjenT5R op 01-03-2018 12:12:44
Nope niet zoals wij tunen... De std "vrijloop" tunes lukt dat redelijk.
En daarbij wil ik niet dat mijn werk in handen valt van commerciële tuners.



Daar is al zat over te doen. Laten wij ons getune lekker zo houden..beterss jaaa
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Antracs

Citaat van: Piet op 01-03-2018 09:37:35
Ik zou zeggen... creëer zo'n plekje  ;D
Maar bedenk wel wat bij de één goed werkt bij de andere niet per sé ook goed hoeft te werken ondanks vergelijkbare setup.
Wat bij de één net geen knock geeft, geeft bij de ander mogelijk wel destructieve knock.
Je moet kunnen loggen en op zijn minst (absolute mimimum) knock en AFR kunnen zien wil je binaries uitwisselen.

Done.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,86932.msg1763878.html#msg1763878
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

volvobaksteen

Ik heb er 900cc in met 4 bar brandstofdruk stationair en 6.5 met vollast. Maar voor een 19tje zou ik de groene injectoren nemen. En liever de auto iets wat rijker af kunnen stellen. Dan alles op het randje. Ik zou deze adviseren. https://www.acm.se/product/spridare-bosch-968-gron-465cc. Wellicht gebruik je niet alle cctjes maar voor toekomst perspectieven. Omdat je drijfstangen te slap zijn voor een 19t en dus waarschijnlijk binnen het jaar een motor aan het herbouwen bent met fatsoenlijke drijfstangen. Dan kan je daarna wel voluit gebruik maken van injectoren en turbo die maximaal kan spoelen. En niet pas gaat boosten bij 4000rpm omdat anders je drijfstangen goeiemorgen gaan zeggen

Piet

Die groenen doen 448cc bij de normale 3 bar duk die over de injector staat.
Die zijn zeker niet te groot voor een 19T-tje, voldoen maar net eigenlijk bij een goed getunede 19T.
Je zit er al gauw mee op de 95% terwijl je eigenlijk niet boven de 85% uit zou moeten komen.
Beter naar Bosch EV 630 of 750 cc bij een 19T.
Ook met standaard drijfstangen kun je een 19T best nog wel een stukje eerder in laten komen dan 4000RPM hoor met een fatsoenlijke tune.  Boven de 4000 RPM zuipt hij sowieso het meest en bereikt de injector duty cycle de hoogste waarden.


rappendaf

Ik deed 99 procent met de groene en zelfs erover feul cut dus
Ze zijn dus aan de kleine kant
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

arjenT5R

Groen = te klein voor de volle potentie van een 19T... Eigenlijk...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jans Duiven

Citaat van: arjenT5R op 05-03-2018 00:22:46
Groen = te klein voor de volle potentie van een 19T... Eigenlijk...

Ik heb de Bosch 0280156280 blauw 470 cc besteld voor de 18T.