Overneemrelais...welke zijn het?

Gestart door Frysian-John, 17-09-2017 19:26:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frysian-John

Ik heb waarschijnlijk een slecht contact in mijn primaire onstekingscircuit van mijn 850 2.5 20V. Soms wel soms niet...
Ik verdenk 1 van de overneem of ontlastrelais, die door het contactslot worden geschakeld, er van.
Ik weet niet zeker welke dat zijn. Zijn het de 3 relais met een grote J er op, die in de zekeringkast zitten?
Wie kan uitsluitsel geven hierover, of misschien zelfs welke van de drie het primaire cicuit van de bobine voedt?

big ben

Zoek eens op maakrelais of breekrelais, misschien kun je daar vinden wat je zoekt  :D

haasje

inderdaad die (2 of) 3 J relais zijn de relais die je zoekt. Misschien is het het makkelijkste zoeken als je er 2 wisselt, kijkt of het probleem weg is:
indien nee, kans groot dat het het derde relais is.
indien ja, terug wisselen en andere combinatie proberen tot je geen verschil merkt.

Frysian-John

Ok. Dankjewel voor je info! Kan ze ook proberen te meten...spanning op de spoel, en dan de contactweerstand meten. Heb laatst een V70 gesloopt, moet ze dus wel reserve hebben liggen. Van de week maar mee aan de slag.

haasje

als je andere hebt zou ik ze gewoon alle 3 wisselen.

Frysian-John

Ik heb gemeten welke de bobine voedt, en deze vervangen. Maar het probleem van de zwakke vonk is er nog steeds bij tijd en wijle. Iemand nog een idee?

classicT5


Frysian-John

Ik denk ook zoiets. Massa van ECU op het blok al gereinigd, accu massakabels ook gedaan. Waar moet ik nog meer aan denken?