dimlicht werkt niet meer. maar wel met grootlicht hendel aangetrokken 850 1994

Gestart door Died850, 11-10-2017 14:50:38

Vorige topic - Volgende topic

Died850

Vannochtend wil ik naar de apk gaan branden ineens beide dimlampen niet aan de voorzijde. Stadslicht werkt. Achterlampen werken mistlampen voor en achter werken. Alleen de dimlichten werken niet. Trek je de grootlicht hendel op seinstand dan werkt grootlicht. Trek je hem vervolgens verder voor grootlichtvast dan doen de dimlichten het wel. Laat je de hendel los dan gaan grootlicht en dimlicht weer uit.
Zet je vervolgens de grootlichtschakelaar op seinstand dan brand dimlicht mee (want geactiveerd in relais denk ik) en trek je vervolgens door naar grootlicht op vast dan schakel je dimlicht weer uit (alsd je de schakelaar vast houdt blijft grootlicht branden)
Relais is uitgewisseld
Lichtschakelaar is uitgewisseld met 2 exemplaren (uit een x70)
Elektrisch gedeelte contactslot is gewisseld
zekeringen gecontroleerd
Stekker aan koplamp doorgemeten. Krijgt 12v indien dus met de grootlicht hendel wordt gespeeld

Dus wat kan het zijn?
Voor de duidelijkheid het relais werkt dus maar grootlicht schakeld dimlicht in of uit zo lijkt.

Verder wel ff naar de apk gebracht of er nog meer uitkwam maar dat was alleen een gescheurd fuseehoesje rv ;D
Keurmeester zag dat er een hoop werk aan was verricht.

Wie weet een oplossing?

Died850

Anders iemand een tijdelijke oplossing om de dimlichten aan te sluiten, zodat er eindelijk weer eens APK op die 850 van mij kan ;).
Dacht via stadslicht, is absoluut geen mooie oplossing maar zal wel werken?

classicT5

Yep, via stadslicht moet wel werken lijkt mij. Weet niet of die draden dik genoeg zijn om langere tijd hogere stroom van dimlicht door te geven.

The Demon

Citaat van: classicT5 op 11-10-2017 21:27:51
Yep, via stadslicht moet wel werken lijkt mij. Weet niet of die draden dik genoeg zijn om langere tijd hogere stroom van dimlicht door te geven.
Via de stadslichten met een relais is een tijdelijke oplossing maar voor de APK moeten de schakelaars ook functioneren dus.........................

razorx

Ik zou geen symptoombestrijding doen.
Als je het zelf wilt oplossen: vervang de grootlichtschakelaar eens. ;)

Died850

Uiteindelijk met dank aan veel input van verschillende kanten gevonden!! Op aansluiting 30 van het relais zat geen voeding als schakelaar en contact aanstaan. Dit hoort wel!
Relais na een tip opengemaakt en erin geklikt. Vervolgens een draadje rechtstreeks van accu op aansluiting 30 van het relais en de dimlichten gaan weer aan en uit zoals het was. Ergens waarschijnlijk een kabel kapot getrokken? Ik ga het uitzoeken binnenkort waar de schade precies zit en weer naar de apk.
Bedankt voor het meedenken allemaal!

maruska

ff retour circuit doormeten.. dus de kabel terugmeten tot aan de blokken en de schakelaar. kabelbreuk heb je zo te pakken tegenwoordig met onze oude hokken :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Died850

Citaat van: maruska op 13-10-2017 13:47:08
ff retour circuit doormeten.. dus de kabel terugmeten tot aan de blokken en de schakelaar. kabelbreuk heb je zo te pakken tegenwoordig met onze oude hokken :)

Yes moet ik inderdaad doen. Heb het voor vandaag opgelost tijdens de keuring met een omweggetje maar ga het zsm weer netjes in orde maken. Wagen is APK goed gekeurd dus gaat binnenkort de weg weer op ;D.