Verlichting Keuzeschakelaar automaat

Gestart door Sbv, 02-10-2004 18:57:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Goedenavond,

Misschin dat iemand dit weet, zijn de standen waarin de automaat kan staan verlicht ? (schakelstand gever). Dat je ook in het donker kan zien of je in de "D" staat of in wat anders.

Ik heb zelf wel het idee dat dit verlicht is, maar dat de lampjes kapot zijn.

Indien ja, is dit makkelijk te verhelpen ?

Alvast bedankt

Sander

mehn

#1
Citaat van: Sbv op 02-10-2004 18:57:42
zijn de standen waarin de automaat kan staan verlicht ?

Ja.  ;D

Er zit bij de 850 1 lampje onder het kunststof plaatje met daarop de L, 3, D, N, R en P.
Vernieuwen van het lampje lijkt heel ingrijpend omdat de middenconsole los moet, maar dat valt op zich wel mee:

Allereerst demonteer je de asbak (2x torx maat 15), daarna demonteer je het bakje waar ook de sigarettenaansteker inzit (2x torx maat 25).

Je kunt nu zien dat de middenconsole in het zojuist geopende deel ervan met 2 torx 15 vastzit. deze twee torx schroefjes moeten los.

Open de middenarmsteun, verwijder alle rommel  ;) en open het klepje dat in de bodem zit. Hieronder vindt je wederom 2 torx schroeven (maat 25). Deze twee losmaken.

Verwijder tenslotte het plaatje onder de handrem.

Nu kan de hele middenconsole omhoog getild worden. Je ziet nu aan de bestuurderskant onder het automaatkeuzeplaatje een kabel naar het kapotte lampje lopen. Trek het lampje (dat in een houder zit) naar beneden, verwissel het lampje, plaats de houder terug en klaar is Kees.

Monteer de hele boel weer en je hebt verlichting.

Als je alles toch los hebt controleer dan ook even of het lampje dat aan de achterzijde in de middenconsole zit goed op zijn plek zit. Dit lampje 'verlicht' het vak in de middenarmsteun en tegelijkertijd de bedieningsknoppen voor de achterpassagiers. Bij mij valt het lampje namelijk geregeld naar beneden  ;)

Suc6

P.S. Als je naar de sleuteldag komt wil ik je eventueel wel helpen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Gisterenavond de boel losgehaald, en idd een lampje defect. Tevsn de rest nagekeken en jawel hoor, de verlichting achterin van asbak ook defect en voor ook.
Zijn die lampjes trouwens met houdertje te koop ? art nmr 3545170 ?? of moet ik deze apart erin solderen ?


thuur

Citaat van: Sbv op 04-10-2004 20:35:20
Gisterenavond de boel losgehaald, en idd een lampje defect. Tevsn de rest nagekeken en jawel hoor, de verlichting achterin van asbak ook defect en voor ook.
Zijn die lampjes trouwens met houdertje te koop ? art nmr 3545170 ?? of moet ik deze apart erin solderen ?



Kunt ze beter bij de dealer halen IMHO. Kosten iets van 2 euro per stuk maar dan ben je meteen klaar. Het metaal van de connectors staat geen goede soldering toe. Deze zijn corrosievrij. Je moet het beschadigen (krassen) of heel heet solderen of liters S-39 gebruiken. M.a.w. de kans dat de soldering slecht is is groot (onbetrouwbaar, corrosie/ oxide op den duur etc.). Als je goed kijkt zie je ook dat de lampjes gepuntlast zijn ipv gesoldeerd.


Gr 8)

Sbv

Alle lampjes doen het weer. Heb 3 lampjes vervangen en klaar

martintb

Zijn twee verschillende lampjes.
Onder de automaat display en de sigareaansteker zit onderdeelnummer: 30710781
Bij de asbak achter (middenconsole) en de asbak voor zit onderdeelnummer 3545170

Beiden op dit moment bij de dealer net onder en net boven de 7 euro.

arjen850

Citaat van: martintb op 27-10-2017 19:16:04
Zijn twee verschillende lampjes.
Onder de automaat display en de sigareaansteker zit onderdeelnummer: 30710781
Bij de asbak achter (middenconsole) en de asbak voor zit onderdeelnummer 3545170

Beiden op dit moment bij de dealer net onder en net boven de 7 euro.

Stof van 13 jaar afblazen ;D :eusa_clap:

classicT5

In 13 jaar wel aardig in prijs gestegen, van 2 euri naar 7 euri, das serieuze inflatie