Even voorstellen: lopezmobile en mijn 855 T-5R

Gestart door lopezmobile, 03-10-2017 20:41:40

Vorige topic - Volgende topic

vincen tdi

Als je het aan mij zou vragen dan zou ik zeggen dat ie voor te hoog staat.
Zijn ook nog 18" of wel 17"
Is het een handbak of aut ?
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Baksteenhouwer

lopezmobile

Citaat van: SB T-5R op 11-10-2017 07:53:48
Welkom!
Weer een T-5R  ;D En idd een zwarte!

Kun je zien er hij achter nog op niveaumats staat?

Wat wel eens gebeurd is dat de niveaumats versleten zijn, en dat er dan gewone dempers onder worden gezet zonder de veren mee te vervangen.
De veren die bij de niveaumats horen zijn beduidend "slapper" dan die van normale dempers en dan gaat ie hangen.

De niveaumats kun je herkennen aan de rubberen ribbel hoes die erop zit.
Normale achterdempers hebben helemaal geen hoes.

Heb vanmiddag even kunnen spieken. Er lijken inderdaad (blauwe) nivomats onder te zitten. De rubberen ribbel hoes hoeft zijn beste tijd gehad, maar is duidelijk zichtbaar.

lopezmobile

Citaat van: vincen tdi op 12-10-2017 10:05:31
Als je het aan mij zou vragen dan zou ik zeggen dat ie voor te hoog staat.
Zijn ook nog 18" of wel 17"
Is het een handbak of aut ?

Bedoel je dan te hoog naar jouw smaak, of hoger dan normaal het geval zou moeten zijn?

De wielen op de foto's zijn 17", de versnellingsbak is een automaat.

Thanks Baksteenhouwer, dat gaat goedkomen!

vincen tdi

het lijkt of hij te hoog staat voor een T-5R
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,32547.0.html
hier vindt je meer info over rijhoogtes  ;)
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

lopezmobile

(Late reactie; erg druk geweest.)

Ik heb het rijhoogte topic eens doorgenomen, het lijkt nog wel mee te vallen. Het viel me op dat bij de meesten in het overzicht de voorzijde hoger staat dan de achterzijde.

Ook het verschil in rijhoogte tussen voor en achter is daarmee vergeleken niet uitzonderlijk. Ik meet 345 voor, en 325 achter.

Zoals in dat topic vermeld heb ik (ivm de nivomats) gemeten na een stuk rijden. Als de auto een tijd heeft stil gestaan meet ik achter 315 mm. Is dat een gebruikelijk/acceptabel verschil?

lopezmobile

Even een kleine update hier, en tegelijk een "Gezocht"-vraag.

Ik heb de 850 nu ruim 2.5 maand in bezit en rij er sinds dag 1 met een grote grijns op mijn hoofd mee rond.  ;D Wat een heerlijk hok! Jammer dat ik er niet al eerder eentje heb gekocht.

In de tussentijd ben ik met de Volvo bij BTC in Hedel geweest voor een algemene inspectie. Wat een topgasten zijn dat! Ik heb er een zeer gezellige en leerzame dag gehad. Uiteraard zijn er een aantal aandachtspunten aan het licht gekomen, maar gelukkig niks zorgelijks en geen zaken die echt direct aangepakt moesten worden. De 850 bleek een mooie basis om stap voor stap weer in oude glorie terug te gaan brengen, ik heb er ook veel zin in om dat te gaan doen. Een grote beurt staat voor nu bovenaan het strijdplan; de spullen daarvoor heb ik al in huis.

Hoewel ik de techniek eerst op orde wil hebben zijn er toch ook optisch al wat dingen gewijzigd. Zo heb ik de Pegasus replica's verkocht en vervangen voor Volans met winterbanden. De Titans die ik al gekocht had gaan binnenkort weg om opgeknapt te worden, die komen er in het voorjaar dan onder. Ook heb ik USA-knipperlichten gemonteerd, de JVC radio vervangen door een originele SC-801, en verder nog wat andere kleine zaken aangepakt.

Hier een telefoonkiekje van hoe de T-5R er  momenteel bijstaat:

Zoals gezegd heb ik ook een "Gezocht" verzoek. Het lijkt erop dat er ooit iemand te lomp op het openstaande klepje van het dashboardkastje heeft gehangen. Het klepje is daardoor ook aan de zichtzijde lelijk beschadigd. Ik heb al diverse sloperijen en adverteerders bezocht en benaderd, maar heb de juiste kleur nog niet kunnen vinden. Klopt het dat donkere R-interieur specifiek voor de (T-5)R-modellen is gebruikt en dus in niet in de overige modellen?

Mocht er iemand een klepje (of compleet kastje) voor een donker R-interieur (met passagiers airbag) te koop hebben of weten, dan hou ik me van harte aanbevolen. Alvast bedankt! :)

Vulk

Ik denk dat ik dat nog heb liggen, ben nu niet thuis, maar zal vanavond even kijken voor je.

lopezmobile

Well well, binnen drie minuten al reactie! Dat zou super zijn Vulk, ik hoor het graag!