uitlezen 850 20v 1996

Gestart door berkel, 15-10-2017 09:47:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berkel

Beste lezers,

omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, post ik maar eens een bericht.Ik ben al een hele tijd op zoek naar een oplossing om mijn 850 uit te lezen. Ik heb inmiddels diverse autel scanners geprobeerd. Het wurth WOW pakket met bijbehorende scanner. Maar krijg gewoon geen connectie mijn mijn ECU. Overige systemen kan ik uitlezen en resetten.

Wie heeft er succesvol zijn ECU uitgelezen en hoe heb je dit bereikt?

Ik ben erg benieuwd wat de ervaringen op dit forum zijn.

KIM

Ik heb een (imi) Delphi diagnosetool en bijbehorende software; dat werkt voor mijn R in ieder geval uitstekend. Ik verwacht dat dat op je 20V ook zal werken.

Vanuit mijn werk heb ik de beste ervaring met Autodiagnos. Dit merk is ooit begonnen als leverancier van diagnosetools voor Volvo en lijkt daarmee enige voorsprong te hebben op de andere aanbieders op de markt. Ik kon met deze tool zelfs mijn OBD1 20V uitlezen inclusief kilometerstand.

UserID6342

Verwacht daar ook het meeste resultaat mee. Normaliter is een 20V van dat bouwjaar een LH3.2 en die kunnen soms tricky zijn om uit te lezen.

SB T-5R

Citaat van: Dirk342 op 15-10-2017 10:49:28
Verwacht daar ook het meeste resultaat mee. Normaliter is een 20V van dat bouwjaar een LH3.2 en die kunnen soms tricky zijn om uit te lezen.

Zo een heb ik ook Dirk.

Die kun je niet met Delphi uitlezen.
Delphi geeft voor 20v uit 1996 alleen M4.4 aan.

Ook een model 95 selecteren met LH3.2 werkt niet voor deze auto.

UserID6342

Dan moet je 'm met de led methode uitlezen, dan gaat het wel.  Helaas zijn niet alle 20V's uitgerust met ME4.4 uit '96, vaak zit er die LH3.2 nog in.

berkel

lastig, ik heb vol-fcr ook geprobeerd zelfde resultaat. heb diverse verloop kabels voor verschillende pen bezettingen ook helaas geen resultaat.

Is er nog een work around om het emissie lampje te resetten?

berkel

op dit moment is de service reset functie in vol-fcr niet beschikbaar. Weet iemand of deze functie zou kunnen werken ondanks dat de ECU niet bereikt wordt? Vind het jammer om een volledige versie aan te schaffen als achteraf blijkt dat het toch niet werkt.

UserID6342

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,59219.msg1261619/topicseen.html#msg1261619

En het dashboard zou je in principe wel moeten kunnen bereiken met o.a. Delphi (servicelamp), maar als het idd een LH3.2 is (wat ik wel verwacht) dan is het een alter 1.5 met uit '95 welke in '96 op kenteken gezet dan heb je de knippermethode weer nodig.

SB T-5R

Citaat van: Dirk342 op 15-10-2017 14:45:59
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,59219.msg1261619/topicseen.html#msg1261619

En het dashboard zou je in principe wel moeten kunnen bereiken met o.a. Delphi (servicelamp), maar als het idd een LH3.2 is (wat ik wel verwacht) dan is het een alter 1.5 met uit '95 welke in '96 op kenteken gezet dan heb je de knippermethode weer nodig.

Het ding is bij de mijne, hij heeft wel een OBD2 stekker, maar geen aansluiting meer voor het LED kastje.
(Zoals bij mijn weten alle OBD 1,5 / 2 auto's geen LED kastje meer hebben.)

UserID6342

#9
Link goed gelezen hoe dat werkt met een knipperled te maken ? Je leest dan via de OBD2 stekker de auto uit als obd1...

Edit: er moet op het forum nog ergens een schemaatje staan met slechts 3 draden, drukknopje en lesje wat sneller te maken is. Zie het helaas zo snel even niet.

SB T-5R

Ah oké. Link nog niet gelezen. Thanks

razorx

Pin 16 OBD
|
|
|
1k
|
|
|+
LED
|-
|
|
Pin 3 OBD
|
|
|
Schakelaar
|
|
|
Pin 5 OBD