Blijf nog steeds problemen houden

Gestart door kennone, 21-10-2017 11:59:59

Vorige topic - Volgende topic

kennone

Waar zit deze sensor ongeveer?

UserID6342

In je thermostaathuisje. Deksel eraf halen en dan draai je 'm er zo uit. Monteer dan meteen een nieuwe thermostaat, dan is dat ook meteen weer in orde. Hoort allemaal bij stage 0...

jellejas

Inderdaad zoals Dirk zegt, dekseltje er af. Ik zou wel op passen met de torx, die gaan makkelijk kapot, heb ik zelf ook gehad.
Edit: Trouwens als je ooit een keer bij Almelo in de buurt bent mag je best mijn m4.4 ecu voor een tijdje lenen, zit gewoon een standaard map in voor een 15g
BRAAAAAAAP STUTUTU

kennone

Top dankje. Wilde er vande week aan beginnen maar het probleem lijkt zich vanzelf op te lossen. Uit het niets werkt de auto gewoon weer. Trekt als een malle en geen klappen uit de uitlaat meer.. raaaaarrrrrr maar waar. Zo lang hij het dus blijft doen laat ik het even zo. Kan ik van dat geld een keetje uit eten met mijn vriendin hehe

Vulk

Daar zou ik me niet comfortabel bij voelen, komt vroeg of laat terug.

kennone

Klopt helemaal. Haha het is weer terug. Dus zoektocht gaat rustig aan verder. Ik houd het hier op de hoogte

En dat van die ECU. Heel tof. Mocht ik in de buurt komen laat ik het weten!! Thnks!!

kennone

Ik hoop de allerlaatste update in dit kopje.

Ons pa (tsja brabant he) gaf mij de tip om hem eens naar J&Fcars te brengen. Jaguar garage in Tilburg. Daar komt zijn auto vandaan en die vond hij wel kundig over komen. Afspraak gemaakt en de beste man wilde kostenloos naar mijn auto kijken wat er nou echt mis was. Gek genoeg kwam hij stil te vallen na de eerste test rit. Auto moest afgesleept worden en terug in de garage kwamen ze er achter dat de bobine klaar was. En door dat deze niet goed meer was was de rotor ook weer stuk gegaan en daardoor viel hij uit. De garage waar hij voorheen stond in Boxtel (Volvo dealer) kreeg dit dus niet gevonden en hadden er voor 3000,- aan vertimmerd zonder dat de auto er beter van werd. Ben nu voor 260,- in de BTW klaar. Mag hem zo ophalen. Een voordeel is nu wel dat alles vervangen is. Dus hoop nu weer lekker te kunnen genieten van mijn baksteen. :D

SB T-5R

Niet om vervelend te zijn hoor, ben blij dat je probleem is opgelost.

Maar ik had al eens met nadruk gevraagd of de gehele ontsteking vervangen was inclusief bobine

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,84894.msg1737580.html#msg1737580

glenfiddich1983

Citaat van: kennone op 12-12-2017 11:32:14
Ik hoop de allerlaatste update in dit kopje.

Ons pa (tsja brabant he) gaf mij de tip om hem eens naar J&Fcars te brengen. Jaguar garage in Tilburg. Daar komt zijn auto vandaan en die vond hij wel kundig over komen. Afspraak gemaakt en de beste man wilde kostenloos naar mijn auto kijken wat er nou echt mis was. Gek genoeg kwam hij stil te vallen na de eerste test rit. Auto moest afgesleept worden en terug in de garage kwamen ze er achter dat de bobine klaar was. En door dat deze niet goed meer was was de rotor ook weer stuk gegaan en daardoor viel hij uit. De garage waar hij voorheen stond in Boxtel (Volvo dealer) kreeg dit dus niet gevonden en hadden er voor 3000,- aan vertimmerd zonder dat de auto er beter van werd. Ben nu voor 260,- in de BTW klaar. Mag hem zo ophalen. Een voordeel is nu wel dat alles vervangen is. Dus hoop nu weer lekker te kunnen genieten van mijn baksteen. :D

Citaat van: kennone op 21-10-2017 11:59:59
Hallo allen.

Heb nog steeds klappen uit de uitlaat en zelfs van den Brand (Volvo dealer) weet het niet te vinden naast het vervangen ook alles gecheckt.
Het vreemde is, als ik iets vervang, LMM of Bobine dan is het een weekje zo goed als over maar het komt daarna telkens weer terug. Hier een lijst van wat er al vervangen is, Bougies, bougiekabels, Bobine/rotor kabel, Bobine, rotor, luchtmassameter, benzinepomp, ben vast nog wat vergeten.

Het rare is dat als ik dus een van deze dingen vervang mijn probleem weg is maar na een tijdje komt het weer terug
. Gelde zowel voor de benzinepomp als de luchtmassa meter of de bougies. Best raar lijkt mij. P.s. alles komt van Serfix of de van den Brand af dus dat moet gewoon goed zijn.

Ook werd er verteld dat bet waarschijnlijk aan de tuning ligt. Lijkt mij sterk. Want heb een heletijd probleemloos rond gereden na het tunen.

Overige specs. Open downpipe en custom catback. Standaard 15g turbo. Forge dumpvalve (is gecontroleerd en lucht dicht) IPD inleg filter en een Schutten stage 1.

Ik begin nu wel een beetje moedeloos te worden maar geef de moet nog niet op.

Iemand nog een tip?

Zou eerst maar even afwachten of het probleem weg blijft ;)

En doordat de bobine "klaar" was, is ook de rotor "weer stuk gegaan"? kortom een nieuwe rotor is in korte tijd weer stuk gegaan doordat de bobine niet goed was? Zo makkelijk gaat een rotor niet stuk, lijkt me?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

-D©©©L-

Is de tuning voor die wagen gemaakt of is het een los gekochte ECU geweest ?

kennone

Tuning is door schutten gemaakt. Maar heeft daar lang probleemloos mee gereden. De epron is aangepast. Ik juig ook niet te vroeg maar ben blij dat het gemaakt is.

De reden waarom ik de bobine als enige nog niet vervangen was, was omdat de volvo dealer er eigenlijk wel van overtuigd was dat dit het niet kon zijn. Zijn dus ergens anders gaan zoeken. Ik houd het wel in de gaten en hoop dat ik in de tussentijd niet neer kapot heb gereden. Dat zou wep weer jammer zijn.

vincen tdi

in je eerste post gaf je aan dat de bobine al vervangen was samen met de rest van de ontsteking  ???
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

kennone

Ja klopt. Misschien een misproductie geweest? Maar het probleem lijkt nu echt opgelost. Heb nog een rondje gereden en heb nog wat gas kunnen geven maar alles gaat zoals het hoort. Morgen moet ik een flink stuk rijden dus zal dan wel zien hoe de auto zich echt gedraagt. Als ik nog wat tijd over heb pak ik ook een stukje duitsland mee. Als het daar niet zo druk is kan ik hem even goed op zijn staart trappen.

kennone

Vandaag bijna een volle tank aan een stuk leeg gereden. En de auto heeft zich zonder problemen gedragen. Mirgen heb ik weer een flinke rit en ook dan mag hij weer mee. Dus tot zo vee ben ik heel tevreden. :D

SB T-5R

Misproductie of Alibaba productie ?
Bij de dealer kun je gewoon een nieuwe halen als het niet goed bleek te zijn.