Schrapend geluid bij laag toeren

Gestart door FristString, 20-10-2017 09:39:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FristString

Hi!

Wanneer de motor warm is en ik in een file heb gestaan lijkt het soms alsof ik in een diesel rij.
Wanneer ik optrek dan lijkt er iets te rammelen tot ik 2.5K toeren heb gehaald. Schakel ik dan door hoor ik precies hetzelfde.

Wanneer ik de motor dan weer af laat koelen en weer ga rijden en kom niet in een file oid, heb ik er geen last van.

Ik herken het een beetje uit onze nieuwe bedrijfswagen (VW Caddy) maar dat is een diesel.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?
V70 2.5 10V 1997 >430K

Ries van de Zilverschuit

Misschien even een opname laten horen? Al vervormt dat al snel in de praktijk.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

FristString

Hmm ja dat is wel lastig, heb het geprobeerd maar vanbinnen is het lastig te horen op de opname.

Mijn vriendin reed er even mee vanavond en zonder dat zei hier iets van wist vertelde ze dat ze hem een raar geluid vond maken.
Alsof hij droog liep ofzo, ze miste het donkere geluid van de demper die altijd over het geluid van de motor uitkwam.

Ik heb vorige maand een motorflush gedaan en daarna de filter en de olie ververst.
Ik heb er nu Motul xcess 8100 er inzitten 5W40 Full sentetic. Zou het daar aan kunnen liggen?
V70 2.5 10V 1997 >430K

lucass

Ik heb in mijn t5r ook de 8100 xcess 5w40. Maar ik heb geen last van de symptomen die je beschrijft.

)()()sT

Volgens mij is het gewoon de "kwaal" die veel 850/*70's hebben: dat zagende geluid van de versnellingsbak in lage toeren.
In mijn V70 ook gehad, die bak die er na de ombouw naar handgeschakeld in was gekomen had dat ook enorm.

https://youtu.be/4bD-Ya4g1jA

Daar klapperde het diff. ook enorm van.....

FristString

Citaat van: )()()sT op 31-10-2017 09:06:45
Volgens mij is het gewoon de "kwaal" die veel 850/*70's hebben: dat zagende geluid van de versnellingsbak in lage toeren.
In mijn V70 ook gehad, die bak die er na de ombouw naar handgeschakeld in was gekomen had dat ook enorm.

https://youtu.be/4bD-Ya4g1jA

Daar klapperde het diff. ook enorm van.....

Dit is precies het geluid wat ik hoor inderdaad. Zagend is misschien een beter woord ervoor.
V70 2.5 10V 1997 >430K