zijn er verschillen in subframes

Gestart door volvobaksteen, 31-10-2017 20:13:43

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: V70R^2 op 01-11-2017 19:39:03
Beetje off topic, maar bij sportief gebruik of een grote kuil in de weg breken die alu draagarmen als een tandenstokertje..

Onlangs nog weer gezien bij een 850, trok zelfs de aandrijfas uit de bak mee...

Snap daarom ook niet dat volvo bij de V70N ze in het begin weer van alu heeft gemaakt, ik heb die op vakantie in Roemenië ook gescheurd ivm slecht wegdek..

Ik heb tot nu toe weinig problemen met de alu draagarmen. En volgens mij probeer ik toch ook wel eens niet sportief te rijden. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70R^2

Jij komt wel vaker ergens goed mee weg daar waar Dhr Murphey permanent op de passagiersstoel zit bij mij ;D

leons850

Citaat van: V70R^2 op 01-11-2017 19:49:28
Jij komt wel vaker ergens goed mee weg daar waar Dhr Murphey permanent op de passagiersstoel zit bij mij ;D

;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Hengeveld

Citaat van: Miyel op 01-11-2017 19:23:28
Citaat van: V70geRwin op 01-11-2017 10:17:47
En wat zijn de verschillen dan?
(rij zelf ook met de alu draagarmen met losse kogels op een v70)

Citaat van: Hengeveld op 01-11-2017 10:25:36
Wat ik schreef: aanslag voor uiterste stuuruitslag is anders.

Ik rijdt ook met alu draagarmen op mijn T-5R. Hij 'knokt' wel bij uiterste stuuruitslag, ik meende dat mijn fusees versleten waren verkeerd in elkaar gezet waren bij rubber vervangen. Ik begrijp dus nu dat mijn stuuruitslag 'te ver' gaat?
Is dit op te lossen met dikkere blokken, bijvoorbeeld iets op de clips te zetten?

Nee, gaat niet te ver, maar ontwerp/hoek van de aanslagnok is anders. Daardoor kan de draagarm inderdaad blijven haken in plaats van glijden over de aanslagnok.
Foto's zeggen meer dan woorden. Echter ik heb geen foto's bij de hand op dit moment  :-\