Als het de Stabilisator stang niet is, wat dan wel?!

Gestart door FristString, 03-11-2017 17:17:08

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

Of draagarm. Mbv koevoet oid eens kijken of je ergens speling in ophanging hebt zitten lijkt me volgende stap.

Vulk

Rammelende remblokken? Is het beter als je zachtjes je voeten op de rem houdt?

volvobug

Gare motorsteun distributiezijde die op het subframe rammelt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Citaat van: FristString op 04-11-2017 19:08:25
Op de brug zou er (vrijwel) geen spanning moeten staan op beide stangen lees ik uit jullie berichten.
Dat is niet gezegd... Als de auto gewoon op zijn wielen staat, staat de stabistang juist wel onder spanning !  Alleen als je de auto aan beide zijde tegelijk omhoog haalt zal de spanning er compleet vanaf zijn.

Idd even verder kijken qua rammel, weet niet hoe oud de auto is maar bij een jonger type zit er ipv een moer om een boutje in de as. Deze willen wel eens los lopen en ook zo'n dergelijke rammel veroorzaken.

FristString

Citaat van: Dirk342 op 05-11-2017 08:04:09
Citaat van: FristString op 04-11-2017 19:08:25
Op de brug zou er (vrijwel) geen spanning moeten staan op beide stangen lees ik uit jullie berichten.
Dat is niet gezegd... Als de auto gewoon op zijn wielen staat, staat de stabistang juist wel onder spanning !  Alleen als je de auto aan beide zijde tegelijk omhoog haalt zal de spanning er compleet vanaf zijn.

Idd even verder kijken qua rammel, weet niet hoe oud de auto is maar bij een jonger type zit er ipv een moer om een boutje in de as. Deze willen wel eens los lopen en ook zo'n dergelijke rammel veroorzaken.

Klopt, dat maakte ik eruit op.. misschien iets te voorbarig. Maar de auto stond op een wielvrije brug, vandaar dat ik even wilde checken of dit normaal was.

Auto komt uit 97 dus waarschijnlijk niet een boutje?
V70 2.5 10V 1997 >430K

FristString

Ik ga maar eens kijken de volgende keer dat hij omhoog staat.

Ik kan me niet voorstellen dat het aan de draagarmen ligt, dit zit goed vast en zijn redelijk nieuw.
De remmen ga ik even checken, goed punt @Vulk!

Ik heb goed naar de distristeun gekeken gister @Volvobug, zag er 'goed' uit maar dat zegt niet veel natuurlijk. Wil sowieso de steunen gaan vervangen op den duur, volgens mij is dat nog nooit gebeurd.
V70 2.5 10V 1997 >430K

mitsupiet

Te hard geschrobt.......

SB T-5R

Weet je zeker dat het van de voorkant komt?
Heb meerdere malen gedacht rammels van voor gehoord te hebben die toch van achteren kwamen.

De rammelende remblokken komt achter nogal eens voor als de veer mist die tussen de 2 glijpennen zit bij de achterklauwen.
En dat kan soms best lijken dat dit van voren komt.
Simpel gecontroleerd door even achter je klauw te voelen / kijken.

Die middelste dus.

Het kan ook nog een hitteschild zijn van de uitlaat dat los zit.
Zowel aan de voorkant of achterkant (bij de brandstoftank bijvoorbeeld).

Of de stuurleidingen die niet goed vast meer zitten op het steuntje aan je subframe (indien dit een keer los is geweest).

Of....

henry classic v70

Ik heb ook zo'n soort rammel... denk dat dit rechts-voor is
Veerpootlagers en rubbers zijn inmiddels vervangen en endlinks ook, rammel blijft
Nou vindt er binnenkort onderhoud plaats waar de remmen worden vervangen door 302, nieuwe motorsteunrubbers, subframe insert etc.
Als het rammelen daarna weg is zal ik dit laten weten... (wordt dan ook uitgebreid vermeld in mijn blog) 
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FristString

Citaat van: SB T-5R op 05-11-2017 13:02:50
Weet je zeker dat het van de voorkant komt?
Heb meerdere malen gedacht rammels van voor gehoord te hebben die toch van achteren kwamen.

De rammelende remblokken komt achter nogal eens voor als de veer mist die tussen de 2 glijpennen zit bij de achterklauwen.
En dat kan soms best lijken dat dit van voren komt.
Simpel gecontroleerd door even achter je klauw te voelen / kijken.

https://www.estateservices.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/1/217831-S.jpg
Die middelste dus.

Het kan ook nog een hitteschild zijn van de uitlaat dat los zit.
Zowel aan de voorkant of achterkant (bij de brandstoftank bijvoorbeeld).

Of de stuurleidingen die niet goed vast meer zitten op het steuntje aan je subframe (indien dit een keer los is geweest).

Of....

Goeie tip SB-T5R, het zou me verbazen dat het van ergens anders dan rechtsvoor komt, maar je weet nooit. Ga ik checken.

Citaat van: henry classic v70 op 05-11-2017 14:41:19
Ik heb ook zo'n soort rammel... denk dat dit rechts-voor is
Veerpootlagers en rubbers zijn inmiddels vervangen en endlinks ook, rammel blijft
Nou vindt er binnenkort onderhoud plaats waar de remmen worden vervangen door 302, nieuwe motorsteunrubbers, subframe insert etc.
Als het rammelen daarna weg is zal ik dit laten weten... (wordt dan ook uitgebreid vermeld in mijn blog) 

Zou top zijn! ik hou je blog in de gaten!
V70 2.5 10V 1997 >430K