late midlifecrisis en welke Volvo koop ik dan?

Gestart door Skippy, 13-11-2017 21:16:27

Vorige topic - Volgende topic

de Boeing

niet reageren op stook gedrag, mijn inziens ook de beste oplossing

soit - snel (en dat was de wens?) terug on-topic:

ik zet ook in op een classic t5 (fwd) MET automaat. Rij nu toch al een heel tijdje t5 en idd de gemiddelde donkergrijze lease muts blijf je in het normale verkeer al maar moeilijker voor, of je moet echt full-pull. Echter is dat laatste wel dusdanig indrukwekkend (voor het gevoel dan, want in de realiteit ben je niet zo snel) dat dit toch iedere keer weer indruk maak (op mij, als rustiger rijder, maar ook altijd op de niets vermoedende medepassagiers). Daarom ook een automaat (de 4-traps) dan hoef je niet na te denken als je een keer wil, gewoon pedaal intrappen, ff wachten op de boost en gaaáan. Je moet het wel echt hebben van de rollende situaties zeg vanaf peruurtje of 50 tot ver in Duitsland ... Wil je indruk maken bij het stoplicht dan vrees ik dat je naar andere auto moet gaan kijken (en op vlak van koppel vanaf nul; iets elektrisch, zelfs de suffere maken dan al indruk)

Neemt niet weg dat een 2.5T wellicht de smeuïgere motor is, het echte Oemph gevoel ontbreekt (wat mij betreft toch ten opzichte van een gechipte T5)

arjen850

CiteerWe kunnen een stemming laten gaan, voor of tegen NP
Drogreden: vals dilemma (tertium non datur).

CiteerDan niet gaan miepen wat heb ik fout gedaan mod?
Uit verdere reacties blijkt dat het erg off-topic is gegaan, waardoor een mod heeft ingegrepen. Ik wist niet beter dan dat enkel mijn post in de prullenbak was gesmeten.
Jij noemt het miepen, ik noem het leren uit fouten. Ik hou me graag aan de regels.

Oké, Ik had niet meer gereageerd, maar nu Thomas aangeeft dat we op een nette manier wel de discussie mogen voorzetten, doe ik dat toch.
Je hebt (Nina) in mijn citaat de smilie weggehaald/niet meegenomen, daarmee plaats je het in een andere context, sterker, gevoelsmatig leg je mij woorden in mond, want ik zou nooit zomaar roepen dat het forum voor of tegen jou moet stemmen. Ik zei dit juist omdat sommige jou aanvallen, en anderen jou verdedigen. Ik bedoelde het als een grap, daarom de knioog.

Voor iemand die hier nu zo overheen leest lijkt het dus dat ik het forum aanspoor voor of tegen jou te stemmen. En dat brengt mij dan bij het stukje waarin ik zeg dat jij regelmatig op politiek correcte wijze mensen provoceert, want miz is dit hier een precies voorbeeld van. Ik kan er echt nog veel meer noemen, maar ik hou het bij mezelf.

Wat ik jammer vind is dat je naar mijn idee weinig tot niets doet met het overige wat er in mijn post staat. Zoals de meesten op het forum kun jij ook gewoon ergens op reageren (zonder te provoceren of de boel op scherp te zetten). Best vaak draait een forumrel om een reactie die jij hebt geplaatst, omdat dit vrij regelmatig gebeurd weet ik dat mensen zich storen aan juist het provocerende in je berichten. Persoonlijk vraag ik mij geregeld af waarom je dit op deze manier doet? Begrijp me heel goed, Ik ben zeker niet de braafste en reacties die anderen soms plaatsen praat ik absint niet goed. Heel eerlijk denk ik dat ik de gedachten van best veel forummers uitspreek.

Wat ik zojuist geplaatst heb zal best een schrijffout bevatten, maar dat is niet waar het om draait. Het draait om de boodschap.

Silverarrow

Drie jaar geleden heb ik een maand lang een handgeschakelde V70 classic 2.5T gereden. Reed echt heel fijn en soepel, maar helaas na een maand erachter gekomen dat het blok op de voor dat type zo bekende manier de geest had gegeven.

Sindsdien rijd ik in een T-5R met automaat. Geen idee of het door de switch van hand geschakeld naar automaat komt, maar met die auto heb ik veel meer een aan/uit gevoel. Bij alles behalve WOT reageert het apparaat traag en gezapig. Trap je 'm in de kickdown, dan blaas je met een rotgang vooruit.

Maar mocht ik ooit in een midlife crisis komen, dan zou ik heul niet voor een Volvo gaan :angel:. Eerder een Peugeotje 106 voor erbij: interieur eruit strippen, kuipstoeltjes met vijfpunts gordel erin, short shifter, sportstuurje, rolkooi, schroefset en een blérpijp eronder. Net alsof je de volgende Colin McRae bent ;D. Stuurt tien keer beter dan zo'n lompe, oude Volvo en is ook nog eens vriendelijker voor de portemonnee.

NinaPaul

Het niet meenemen van de smiley is niet met voorbedachte rade, het komt door <ctrl> <c> ; <ctrl> <v> gebruik.

Citeerik zeg dat jij regelmatig op politiek correcte wijze mensen provoceert
Hetzelfde kan gezegd worden over de manier, waarop jij het nu doet, een smiley is geen afgesproken iets, de interpretatie ervan kan per persoon erg uit elkaar liggen.
Het kan daarom zo overkomen:
"laten we lekker stemmen, ik weet toch dat die sukkel verliest, oei, dat kan ik zo eigenlijk niet zeggen, maar als ik een smiley toevoeg, dan mag alles."
Ik zeg kan! Ik zeg niet dat het zo is of dat het mijn mening reflecteert of dat het jouw intentie is geweest.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 16-11-2017 18:09:57
Het niet meenemen van de smiley is niet met voorbedachte rade, het komt door <ctrl> <c> ; <ctrl> <v> gebruik.

Hetzelfde kan gezegd worden over de manier, waarop jij het nu doet, een smiley is geen afgesproken iets, de interpretatie ervan kan per persoon erg uit elkaar liggen.
"laten we lekker stemmen, ik weet toch dat die sukkel verliest, oei, dat kan ik zo eigenlijk niet zeggen, maar als ik een smiley toevoeg, dan mag alles."
Ik zeg kan! Ik zeg niet dat het zo is of dat het mijn mening reflecteert of dat het jouw intentie is geweest.

Grappig, voor mij staat juist die smilie ergens voor, in dit geval dus voor het grappige gedeelte dat mensen jou aanvallen of juist verdedigen. Ik denk dat het gevoelsmatig te maken heeft met de intentie waarmee je iets op het forum zet. Wat jij nu aanhaalt heb ik niet eens over nagedacht, misschien is dat wel naief.

Maar ik stelde ook een vraag in mijn vorig comment, zou je die willen/kunnen beantwoorden? Gewoon eerlijk, Ik denk dat een hoop mensen het erg fijn zouden vinden als jou reacties wat minder provocerender zouden zijn, ik praat nu niet voor anderen, maar spui een gedachten spinsel. Ben me ook bewust dat er nu mensen zijn die zullen roepen: Ik vind dat juist wel leuk. Maar zonder de boel op scherp te zetten kan men ook ergens over discuseren, wellicht dat men dan meteen milder naar jou toe reageert.

rob850/480

Sbv

reneetje

Citaat van: arjen850 op 16-11-2017 18:59:03
Citaat van: NinaPaul op 16-11-2017 18:09:57

Grappig, voor mij staat juist die smilie ergens voor, in dit geval dus voor het grappige gedeelte dat mensen jou aanvallen of juist verdedigen. Ik denk dat het gevoelsmatig te maken heeft met de intentie waarmee je iets op het forum zet. Wat jij nu aanhaalt heb ik niet eens over nagedacht, misschien is dat wel naief.

Maar ik stelde ook een vraag in mijn vorig comment, zou je die willen/kunnen beantwoorden? Gewoon eerlijk, Ik denk dat een hoop mensen het erg fijn zouden vinden als jou reacties wat minder provocerender zouden zijn, ik praat nu niet voor anderen, maar spui een gedachten spinsel. Ben me ook bewust dat er nu mensen zijn die zullen roepen: Ik vind dat juist wel leuk. Maar zonder de boel op scherp te zetten kan men ook ergens over discuseren, wellicht dat men dan meteen milder naar jou toe reageert.

Ben wel eens benieuwd als je dit gedrag ook vertoond face to face in real live ....

Het liefst had ik dat antwoord dan ook van een van je directe omstanders.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Silverarrow

Man, man, man, het wordt NP ook wel érg gemakkelijk gemaakt. Voor elke reactie die hij plaatst, zijn er tien die er elke keer weer in trappen.

FGG

Citaat van: kulk op 16-11-2017 12:23:02
met een blondine van een jaar of 20 jonger als bijrijdster.
Hangt een beetje van de eigen leeftijd af. Volgens mij is de regel dat de ondergrens ligt bij de eigen leeftijd gedeeld door 2 plus 7. :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Hans Duiven

Citaat van: FGG op 16-11-2017 19:40:03
Hangt een beetje van de eigen leeftijd af. Volgens mij is de regel dat de ondergrens ligt bij de eigen leeftijd gedeeld door 2 plus 7. :eusa_whistle:

Keurige regel Florian  :eusa_clap:

Deze artificiële uitvoering van de P1800 vind ik echt een gruwelijk mooi verlengstuk van mijn ego:  :D

rappendaf

Citaat van: Hans Duiven op 16-11-2017 19:43:32

Keurige regel Florian  :eusa_clap:

Deze artificiële uitvoering van de P1800 vind ik echt een gruwelijk mooi verlengstuk van mijn ego:  :D

https://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Divers/Volvo_P1800_ZES/Volvo-P1800-ZES-bo-zolland-008.jpg
die wil ik ook wel  in mijn garage  :eusa_dance:
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rob850/480

marc-850

33 dus...  :eusa_think:
Ik zeg wijselijk maar even niks tegen mijn vrouw.

;D ;D