Kachelklep V70 niet programmeerbaar

Gestart door McChaos, 13-12-2017 13:18:15

Vorige topic - Volgende topic

McChaos

Sinds enige tijd knipperen de lampjes van de airco op het bedieningspaneel. Tevens ontwasemt het systeem de auto niet meer als daarvoor. Er is al een kachelklep vervangen en ook een ander bedieningspaneel in gegaan, echter blijft het probleem bestaan.

Volgens mijn garage heb ik niet de meest gangbare V70. Het is namelijk een '99 model op het oude chassis maar met motor met elektronisch gasklephuis.

De storing via obd uitgelezen is: Kachelklep niet programmeerbaar.

Weet iemand hier raad mee?
Volvo V70 2.5t (signal red / 601) uit 1999

death by collision: Volvo 850 2.5i Estate uit 1995

volvobug

Kachelklep niet programmeerbaar (her-)ken ik niet als foutomschrijving. Heb je een foutcode meegekregen van de garage?

Blijft het systeem niet in de recirculatiestand staan? Hoe is de boordspanning (voltage op het ECC paneel voeding)? Mijn ervaring is dat het ECC paneel als eerste raar gedrag gaat vertonen als de boordspanning wat verval toont.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

McChaos

specifieke storingscode: CCM-236 Standsensor klepmotor, recirculatie Signaal is te laag

Voltage voor mij onbekend. De monteur zei dat hij de klepmotor niet meer kon programmeren.

volvobug

Is wel de juiste motor vervangen, die van de recirculatieklep?

En is het bedieningspaneel vervangen door een MY99 exemplaar?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

McChaos

de motor van de recirculatieklep is vervangen, het bedieningpaneel is vervangen door exact hetzelfde type/modelnr. Bij het vervangen van het bedieningspaneel is expliciet gecontroleerd op het juiste type.

Dat maakt ook dat we het nu even niet meer weten wat te doen....  

Wat doet het wel:

Kachel wordt wel warm, schakelt gewoon tussen de verschillende standen (voorruit/voeten e.d.), verschillende snelheden werken

Wat doet het niet:

Airco / ontwaseming (knipperende lampjes op het bedieningspaneel geven storing aan)

arjen850

Ikbzou beginnen met controleren of de klep überhaupt wel open staat. Want ik ga mee met Ruud, staat deze dicht dan is de ontwaseming waardeloos. Al eens aan de hand gehad, moest goedkoop toen, klep vast gezet in open stand en klaar :D