Waar ga jij heen op vakantie in 2018?

Gestart door elianmars, 18-12-2017 13:23:54

Vorige topic - Volgende topic

rjverbrugh

Citaat van: StefanCJ op 30-06-2018 22:07:30
Citaat van: kulk op 30-06-2018 00:25:58
Citaat van: StefanCJ op 27-06-2018 21:08:53
Op de heenreis overnachten we in Zagreb, daarna rijden we voor een week door naar Sarajevo en uiteindelijk twee weken naar Kroatië. Wegens gebrek aan een Volvo in de Bimmer  8)

He Stefan, ook verliefd geworden op de Balkan?😉
Mooi man, ben wel benieuwd hoe jij dan door Duitsland rijdt, A3 gewoon?

Ja, het is echt fantastisch. Lekker rustig, niet zo toeristisch, vriendelijke mensen, lekker eten.
Ik probeer de 3 zoveel mogelijk te mijden, veel baustelles en het rijdt er niet door. Meestal rijden wat hoger door Duitsland, via de A1 Nederland uit langs Osnabruck, Hannover, Leipzig, Dresden, Praag, Brno, Bratislava en dan Hongarije in. Deze route is iets langer maar rijdt wel prettig door.

Omdat we nu naar Sarajevo gaan en overnachten in Zagreb rijden we via Monchengladbach, Koblenz, Karlsruhe, Stuttgart, Munchen, Salzburg en Laibach.

Helaas is de weersverwachting voor de week in Sarajevo niet best, wel warm maar veel regen. Gelukkig via Booking.com geboekt dus ik zoek ondertussen naar een plan B mocht het weer niet beter worden.

Als het lukt qua tijd zou ik zeker Montenegro niet overslaan. Ook Oost-Bosnie ( Langs de Drina ) is fantastisch.

Veel plezier daar!

arjenT5R

schwartz walt! Met de de waard albatros.. altijd een feestje om op te zetten :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

kulk

Hans Duiven

Marjan & ik zijn naar Oostenrijk geweest en hebben tevens het F1 weekend daar bezocht.
Fantastisch weekend gehad op de Red Bull ring.

Oostenrijk ik een prachtig land, maar ik werd niet goed van de enorme hoeveelheden aan baustelle en files onderweg.

Wij zaten iets onder Graz in Schachenwald en hebben er op de terugweg maar liefst zes! uur over gedaan naar Passau/Duitse grens.

Hoe kan het dat foto 2 en 3 geroteerd staan? Geprobeerd met Tinypic maar ook met  Stack  ???
Foto 1 is een copy paste vanuit het www.

arjenT5R

arjen850

arjenT5R

MikeyQR

Citaat van: Hans Duiven op 06-07-2018 20:04:16
Marjan & ik zijn naar Oostenrijk geweest en hebben tevens het F1 weekend daar bezocht.
Fantastisch weekend gehad op de Red Bull ring.

Oostenrijk ik een prachtig land, maar ik werd niet goed van de enorme hoeveelheden aan baustelle en files onderweg.

Wij zaten iets onder Graz in Schachenwald en hebben er op de terugweg maar liefst zes! uur over gedaan naar Passau/Duitse grens.

https://www.weekendplanner.nl/pics/kaarten/oostenrijk3_klein6.jpg

http://oi65.tinypic.com/2eclxsk.jpg

http://oi66.tinypic.com/17cpoy.jpg

Hoe kan het dat foto 2 en 3 geroteerd staan? Geprobeerd met Tinypic maar ook met  Stack  ???
Foto 1 is een copy paste vanuit het www.

Blijft echt een mooi land. 8)

Ene leuk heh al die baustelle, daar werd ik ook gek van toen wij er waren.

henry classic v70

...is al een onvergetelijk weekend geworden na winst van Verstappen jr, gaaf dat jullie erbij waren  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Hans Duiven

Dankzij de 1ste plaats van Max werd het bijzonder speciaal!

Het blijft bijzonder dat zoveel Nederlanders zijn afgereisd naar de Red Bull Ring in Oostenrijk,
zeker in vergelijking met een F1 GP naast de deur zoals Silverstone in Engeland.

henry classic v70

Citaat van: Hans Duiven op 07-07-2018 20:07:47
Dankzij de 1ste plaats van Max werd het bijzonder speciaal!

Het blijft bijzonder dat zoveel Nederlanders zijn afgereisd naar de Red Bull Ring in Oostenrijk,
zeker in vergelijking met een F1 GP naast de deur zoals Silverstone in Engeland.

Je kunt er in 7 uur zijn via de kanaaltunnel... als het verkeer tenminste mee zit.
...maar de route naar Oostenrijk is wel erg mooi natuurlijk
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V702.5T

Volgende week op het gemak in 1 lange rit naar La Marche, Italië, geen tijdsdruk uurtje eerder of 3 uur later is ook goed. Daarna door naar Napels en Sorrento, op de terugweg een stop in de buurt van Milaan en nog een paar dagen Vogezen.
Totaal 2,5 week weg.

Thys

Citaat van: katuut op 22-04-2018 19:51:48
Citaat van: Thys op 18-04-2018 08:16:39
Citaat van: katuut op 18-12-2017 18:53:02
Slovenie!

Iemand tips?

Plan is julische alpen

Ha leuk! Wij ook, ik heb me er nog niet in verdiept maar laat me binnenkort even bijpraten door 2 vrienden die er vaker geweest zijn. Ik zal je de samenvatting geven.

Graag!

Drie reisgidsen en veel internetten verder zijn we iets wijzer geworden. De eerste week van onze vakantie gaan we naar een camping net buiten Kobarid. Van daaruit zijn de Julische Alpen en Italië goed te bereiken, en het ligt vlak bij 1 van de 2 snelwegen die het land rijk is. De tweede week willen we wat zuidelijker gaan zitten zodat we de rest van het land wat makkelijker kunnen bereizen.

Op de shortlist om te gaan doen/bekijken:
-De bergen in, Triglav nat. park
-Grotten van Pastojna (de kleine, schijnen nog mooier en minder toeristisch te zijn)
-Dagje Italië, Triëst
-Dagje Laibach

Oh en op de heenweg maken we een tussenstop in Speyer, Dld. voor een bezoek aan het techniekmuseum. Vorig jaar zijn we daar op de terugweg uit het Schwarzwald onwetend aan voorbij gereden, en nota bene geflitst in het dorp :eusa_doh:

The Demon

Nog 2 weekjes en dan gaan wij weer lekker naar Cumiana, Italia.
Genieten van het lokale voedsel en de bieren.
Natuurlijk lekker veel van de omgeving bekijken en vooral niet ontdekte dorpjes zoeken, wandelen in de bossen enzovoort.

De laatste week zullen we, net als vorig jaar, op Camping Nationale in Ponte Tresa verblijven bij onze vrienden Guiseppe (Seppie) en Augusta.
En als het even meezit een dagje Milaan om bij Seppie een paar verse bandjes te monteren onder Olijfje.
Mocht dat niet lukken gaan we in September nog ff een weekendje heen en nemen we de wintervelgen ook ff mee.

jelmo86

Afgelopen 4 dagen zaten we op de camping in Neede (lolotte), vandaag even thuis de was doen enzovoort. Morgen gaan we richting vaals, we weten alleen nog geen leuke camping. We zien het wel.
Clublid 85012049