Even voorstellen; Wouter Biel en mn 10v

Gestart door Wouter96, 19-12-2017 13:34:20

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Ik heb m gisteren op de KBM even bekeken en moet zeggen dat je een erg mooie rooie hebt.
Persussen zijn inderdaad mooi op een 850, bij voorkeur in anthraciet.

Wouter96

Citaat van: KIM op 28-12-2017 13:38:18
Ik heb m gisteren op de KBM even bekeken en moet zeggen dat je een erg mooie rooie hebt.
Persussen zijn inderdaad mooi op een 850, bij voorkeur in anthraciet.

Stond jij naast mij met die witte XC? Dat vond ik een hele gave auto! KBM was een succes, leuk zo een paar mensen te hebben gesproken.

En inderdaad, persussen zouden erg mooi staan is origineel en lekker sportief. Maar ik ga eerst even eigenwijs doen en lekker fout witte toeters en bellen er op ;) we zien wel waar het schip strand...

KIM

Died850

Ha nog een WTB'er. Toevallig van de HU?
Nette 850 en welkom vind het wel leuk staan deze witte Cetus velgen. Ben wel benieuwd welke Hella's je erop gaat zetten, heb ik ook gedaan haha.

ThomasH

Ziet er mooi uit zeg!

Hey en die plastic bumperdelen met gekookte lijnolie; is dat gewoon rustig smeren met een doek en olie, in laten trekken en nogmaals tot het mooi egaal is? Of zit daar nog een truukje bij ?

rob850/480

Zorgen dat het niet op je lak komt.
Is een hoop werk om het daar weer vanaf te krijgen.

-D©©©L-

Citaat van: ThomasH op 02-01-2018 21:21:01
Ziet er mooi uit zeg!

Hey en die plastic bumperdelen met gekookte lijnolie; is dat gewoon rustig smeren met een doek en olie, in laten trekken en nogmaals tot het mooi egaal is? Of zit daar nog een truukje bij ?

Even zoeken op lijnolie. Hint: doe het in de volle zon.

RickG

'Oké' autowas werkt ook goed. Ik heb ook met lijnolie de bumpers behandeld. Ik gebruikte ca. twee druppels per bumper, omdat een grotere hoeveelheid lijnolie vrij snel van de bumper aflekte door de regen.

Mooie wagen btw. Bumpers zien er best donker uit.

-D©©©L-

Citaat van: RickG op 05-01-2018 17:38:51
'Oké' autowas werkt ook goed. Ik heb ook met lijnolie de bumpers behandeld. Ik gebruikte ca. twee druppels per bumper, omdat een grotere hoeveelheid lijnolie vrij snel van de bumper aflekte door de regen.

Mooie wagen btw. Bumpers zien er best donker uit.

Ook voor jou: lees je even in over het gebruik van lijnolie.

Wouter96

Citaat van: Died850 op 02-01-2018 21:20:47
Ha nog een WTB'er. Toevallig van de HU?
Nette 850 en welkom vind het wel leuk staan deze witte Cetus velgen. Ben wel benieuwd welke Hella's je erop gaat zetten, heb ik ook gedaan haha.

Ha collega! ;) Nee WTB in Zwolle, Windesheim. En ik ben nu bezig in Twente voor mn master.

En zoals ik van veel mensen hoor lijnolie gebruiken, ik heb allerlij spulletjes geprobeerd; Polyshine, Oude motorolie, Föhn, WD-40.. Het enige wat naar mijn mening goed werkt, zonder er een smeerboel van te maken of vlekken te krijgen, is gekookte lijnolie. Zoals Marco zegt, niet te veel en lekker laten zweten in de zon. Genoeg tips te lezen op dit forum ;) Heb als gast hier al veel informatie opgedaan.

Wouter96

Kleine update: Gisteravond de auto naar 300000KM gereden.
En afgelopen weekend een beginnetje gemaakt aan de verstralers, een leuk setje Hella Rallye 3000 bemachtigd (moeten wel opgeknapt worden).
Ze zijn zwaarder dan ik had verwacht, dus een goed stevige beugel gemaakt:

Het geheel moet nog iets zakken want de motorkap kan niet sluiten, maar kon het niet laten toch even te plaatsen! Ik ga proberen zonder stripjes aan de bovenkant te houden, nu kan namelijk de motorkap makkelijk open. Het is een behoorlijk stijf geheel maar ben bang dat het toch gaat trillen.

Nu nog de verstralers polijsten, afdek kappen, nieuwe stickertjes, aansluiten (verplicht op groot licht i.v.m. APK?)..
Als het allemaal bevalt de beugel doorlassen of evt. uit plaat laten snijden en kanten, voor in de toekomst.

EDIT: Om trillen tegen te gaan komen er nog twee boutjes vlak achter de straalers met een vilten ''voetje'' om hem op te laten rusten of misschien zelf ietsjes op spanning te drukken.