vraagjes mbt interieur ombouwen

Gestart door ruspek, 28-12-2017 07:11:00

Vorige topic - Volgende topic

ruspek

hoi allemaal

aangezien mijn bestuurdersstoel op us wil ik er graag andere inzetten. liefst leer / half leer.
( als ik mooi setje kan vinden die betaalbaar is)

ik had de volgende vragen:
-past elk interieur in mijn wagen? ( v70 mj 2000) of moet ik echt op zoek naar zelfde bj?
- ik heb nu geen verwarming,  is dit plug en play of moet ik draden trekken etc
- eventueel elektrische bediening ook plug en play?
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

yannickdv

Je moet iig op zoek naar een my99 of 00 ivm de airbags. Die zijn bij een canbus auto computer gestuurd.

Bij een noncanbus niet, je kunt het omzeilen met een weerstandje maar dat vind ik persoonlijk beun.

Wat betreft plug en pray, bij een 98 auto is stoelverwarming geloof ik aardig plug en play (wel schakelaars plaatsen natuurlijk). Elektrisch links ook voorbedraad. Rechts niet. Voor een canbus weet ik dat zo niet..
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

T5-4life

Citaat van: yannickdv op 28-12-2017 13:22:18
Je moet iig op zoek naar een my99 of 00 ivm de airbags. Die zijn bij een canbus auto computer gestuurd.

Bij een noncanbus niet, je kunt het omzeilen met een weerstandje maar dat vind ik persoonlijk beun.

Wat betreft plug en pray, bij een 98 auto is stoelverwarming geloof ik aardig plug en play (wel schakelaars plaatsen natuurlijk). Elektrisch links ook voorbedraad. Rechts niet. Voor een canbus weet ik dat zo niet..
Spelen met letters  ;D
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

arjen850

Citaat van: yannickdv op 28-12-2017 13:22:18

Bij mij was rechts en links voorbedraad, inclusief stoelverwarming. Heb een 99er. Ik heb er een oud interieur ingezet (97 V70R), En heb dus een weerstand geplaatst. Deze weerstand zorgt ervoor dat wanneer de auto bij iedere start het srs systeem checkt, Niet ziet dat de stoel airbags niet zijn aangesloten. Het oude interieur is uiteraard voorzien van zijairbags, En die blijven bij een zijdelingse aanrijding natuurlijk gewoon werken, want deze zijn mechanisch. Was laatst ook al iets over op fb dat dan het srs systeem niet meer zou werken e.d. Maar dit is dus absoluut niet waar. Ik begrijp ook niet zozeer waarom dit beun is. Een R interieur van een cambus auto is wat dunner bezaaid dan wanneer je gaat zoeken naar een R interieur vanaf 1997. Je doet dus absoluut geen concessies op het gebied van veiligheid.

ruspek

hoe kan je zien of alles voorbedraad is?
heb wel veel stekkers onder de stoel zitten iig.

wat is trouwens een normale prijs voor een interieur?
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

arjen850

Citaat van: ruspek op 28-12-2017 15:09:40
hoe kan je zien of alles voorbedraad is?
heb wel veel stekkers onder de stoel zitten iig.

wat is trouwens een normale prijs voor een interieur?

In te bouwen stoel er even bij houden, En kijken of je alle stekkers er hebt liggen.

classicT5

Je kunt ook de bekleding en het schuim van de donor stoel overzetten op je huidige stoel. Is wel wat meer werk, maar best te doen. Enige waar je dan tegenaan zult lopen is dat de gaten voor de hoofdsteun anders zijn, van voor 99/00 zitten hoofdsteunen met andere breedte van de pennen.

volvobug

Citaat van: classicT5 op 29-12-2017 10:22:53
Je kunt ook de bekleding en het schuim van de donor stoel overzetten op je huidige stoel. Is wel wat meer werk, maar best te doen. Enige waar je dan tegenaan zult lopen is dat de gaten voor de hoofdsteun anders zijn, van voor 99/00 zitten hoofdsteunen met andere breedte van de pennen.

Ik heb een 2000 interieur in een '97er gezet, voor wat plaatjes en uitleg over verschillen zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,65248.msg1546107.html#msg1546107
Handtekening? 85011806 en Saffronie.