Even voorstellen: Bert

Gestart door Bert 02.02.159, 01-01-2018 12:42:24

Vorige topic - Volgende topic

Brambo67

Citaat van: Bert 02.02.159 op 12-02-2018 19:45:27
Hé leuk Bram dat je reageert! Ik had ook al gezien dat jij één van de eigenaars was geweest.

Leuk ook om te zien dat de auto bij de introductie van de V70NN ook een blokjesgrill had. Die heb ik nu ook weer besteld.

Jammer is dat de auto tussen 120 en 150 trilt als hell, dus daar moeten we nog wat op verzinnen.

Hoi Bert, ik heb me altijd afgevraagd waar de auto gebleven was. Mooi dat ie bij een liefhebber is. Was ooit ook mijn wens om een collectie R'en 'aan te leggen'. De collectie is er maar helaas slechts in het fotoboek. Ik moet oko zeggen dat ik alle R'en gehad heb om te rijden. Ik had naast de LBP een V70 Classic Europa Exclusive die ik als dagelijks vervoermiddel gebruikte. Toen ik er achter kwam wel heel weinig in de LBP te rijden is ie verkocht. Zelfde geldt ook voor de V70n D5 in combinatie met mijn rode 850R. Toen ik de D5 verkocht 'moest ik wel met de 850R naar de UK en 2x naar Frankrijk.

'Mijn' LBP reed in die tijd perfect. Er was sprake van een vacuumlek waardoor ie vaak in de noodloop ging, dat is opgelost bij RICA en toen is ook de remapping hersteld. Verder was de uitlaat origineel en zeker niet lawaaiig. Ik weet wel dat degene die de auto overnam van Helpman klaagde dat het achterste differentieel oververhit raakte bij het rijden met caravan. Ik heb nooit een aanhanger getrokken van enig formaat dus heb dat niet geconstateerd. Misschien dat daar ergens nog wat zit. Ben de auto inmiddels ook al weer 10 (!) jaar kwijt natuurlijk.

In ieder geval; heel veel plezier en succes ermee. Mijn gezin en ik hebben er enorm van genoten destijds!
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Sbv

Citaat van: Bert 02.02.159 op 12-02-2018 19:45:27
Hé leuk Bram dat je reageert! Ik had ook al gezien dat jij één van de eigenaars was geweest.

Leuk ook om te zien dat de auto bij de introductie van de V70NN ook een blokjesgrill had. Die heb ik nu ook weer besteld.

Jammer is dat de auto tussen 120 en 150 trilt als hell, dus daar moeten we nog wat op verzinnen.
Haal de cardanas eens los, mogelijk dat je dan wat kunt uitsluiten

Bert 02.02.159

Ga ik (laten) doen Sander! Voor mijzelf is dat net te moeilijk ???
Dank voor het advies.

Brambo67

Citaat van: Bert 02.02.159 op 13-02-2018 12:08:56
Ga ik (laten) doen Sander! Voor mijzelf is dat net te moeilijk ???
Dank voor het advies.

Bert; de haakse overbrenging en de cardanas zijn beide vernieuwd bij 145 dkm, vlak nadat ik de auto kocht. Daarna was ie trillingsvrij. Weet niet wat ie nu gedraais heeft maar 100k zou het sowieso weer mee moeten gaan.

Bert 02.02.159

Bedankt Bram!

De auto heeft nu 263.000 gelopen. Vandaag ten overvloede nog maar eens de wielen laten balanceren en auto uitlijnen. Daarbij kwam aan het licht dat één band gescheurde gordels had. Wie weet is het daarmee opgelost. Zou mooi zijn. Ik heb nog geen gelegenheid gehad om er mee te rijden omdat de auto nu bij de garage staat voor het monteren van mn replica uitlaat.

Wordt vervolgd!

Brambo67

Citaat van: Bert 02.02.159 op 15-02-2018 20:27:14
Bedankt Bram!

De auto heeft nu 263.000 gelopen. Vandaag ten overvloede nog maar eens de wielen laten balanceren en auto uitlijnen. Daarbij kwam aan het licht dat één band gescheurde gordels had. Wie weet is het daarmee opgelost. Zou mooi zijn. Ik heb nog geen gelegenheid gehad om er mee te rijden omdat de auto nu bij de garage staat voor het monteren van mn replica uitlaat.

Wordt vervolgd!

Zo, amper mee gereden dus in 10 jaar tijd. Heb er zelf volgens mij bijna 50k bij gereden in twee jaar tijd... Hoop dat het nu goed is en dat het grote genieten kan beginnen.

Brammetje

Bert, als je hem laat balanceren laat het dan op een hunter doen. dat apparaat  kan op 0 gram balanceren. Onze hokken zijn nogal gevoelig....

Het zou ook de cardanas kunnen zijn. Als er de laatste 100 k niet goed op profieldiepteverschillen voor en achter is gelet.

En zo zijn er nog wel wat mogelijke oorzaken.
V70 97, 2,5T AWD, beige leder, R-bumper, XC-bumper, Dubbel RVS, Columba antraciet.

Bert 02.02.159

Dank Bram,

Er zitten nu nieuwe banden op, maar heb het nog niet kunnen controleren want staat nog bij de garage ivm uitlaatproject.
De vorige eingenaar zei dat hij altijd erg alert geweest was op bandenspanning, slijtage etc.

Ik houd jullie op de hoogte.

The Volvoboy

Wat een gaaf wagenpark heb je zo, waanzinnig! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

roelvanwayenburg

Hoi Bert, de XN-HR-16 is nog steeds en al 15 jaar in ons bezit. Inmiddels 425000 km en een automaat bak revisie verder, maar nog steeds in een zeer mooie staat vind ik zelf. We hebben hem toen bij Harrie Arendsen gekocht in Zevenaar. Mijn vrouw en ik zijn gek op de auto en met name mijn vrouw gebruikt hem nog zeer regelmatig. Zelf rijd ik in een V70 RAWD electric silver uit 2006 met atacama leer. Voor de mooie dagen gebruiken we de Amazon uit 1969.

Bert 02.02.159

He Roel, wat leuk je bericht!

Goed om te horen dat je de XN HR 16 nog steeds hebt. Het was de Volvo waar ik absoluut het meest blij mee geweest ben ooit!

Mocht je m nog eens weg willen doen, dan laat je het maar weten. Jij hebt wel een originele mooie dubbele uitlaat en originele aluminium R-inleg.

Helaas beide niet meer leverbaar!

Veel plezier gewenst nog er mee.

Groeten,
Bert

Sbv

Citaat van: roelvanwayenburg op 25-02-2018 23:38:02
Hoi Bert, de XN-HR-16 is nog steeds en al 15 jaar in ons bezit. Inmiddels 425000 km en een automaat bak revisie verder, maar nog steeds in een zeer mooie staat vind ik zelf. We hebben hem toen bij Harrie Arendsen gekocht in Zevenaar. Mijn vrouw en ik zijn gek op de auto en met name mijn vrouw gebruikt hem nog zeer regelmatig. Zelf rijd ik in een V70 RAWD electric silver uit 2006 met atacama leer. Voor de mooie dagen gebruiken we de Amazon uit 1969.
Hij rijdt toch in Barendrecht rond of is dat een andere XN-HR- ?

Bert 02.02.159

Ja daar rijdt hij rond! Stond er een jaar of 8 geleden opeens een keer achter bij het stoplicht. Bijzondere gewaarwording. :)

Sbv

Citaat van: Bert 02.02.159 op 11-03-2018 22:27:59
Ja daar rijdt hij rond! Stond er een jaar of 8 geleden opeens een keer achter bij het stoplicht. Bijzondere gewaarwording. :)
Dan zag ik deze regelmatig nog rijden. Ik woon tegenwoordig niet meer in Barendrecht maar vrij recent heb ik de auto er nog gezien, meestal met een vrouw achter het stuur

Bert 02.02.159

Intussen mijn nieuwe schuur ook klaar  :) :)