RICA tuning Volvo C70 2.3 T5 automaat 1998: weet iemand wat de prestaties zijn?

Gestart door Biedjay, 02-09-2021 12:33:35

Vorige topic - Volgende topic

Biedjay

Hallo Volvo-liefhebbers,

ik heb mijn Volvo C70 2.3 T5 automaat uit 1998 onlangs door RICA laten tunen (stage I). Ik begrijp dat mijn auto (in theorie) van 240 naar 310 PK en van 330 naar 420 Nm zou gaan. Ik ben erg tevreden, hij rijdt een stuk agressiever :-) Ik voel dus een aanmerkelijk verschil, en hoewel ik weet dat elke auto anders is, zou ik toch graag een idee krijgen van hoe de prestaties ongeveer veranderd zijn, dus de sprinttijden 0-100, 80-120, 100-160, topsnelheid, en hoe de koppelkromme is veranderd. Heeft iemand ervaring met RICA tuning van een Volvo C70 2.3 T5 automaat en heeft iemand dit weleens gemeten? Zo ja, ben erg benieuwd!

Alvast bedankt!

gero

Citaat van: Biedjay op 02-09-2021 12:33:35
Hallo Volvo-liefhebbers,

ik heb mijn Volvo C70 2.3 T5 automaat uit 1998 onlangs door RICA laten tunen (stage I). Ik begrijp dat mijn auto (in theorie) van 240 naar 310 PK en van 330 naar 420 Nm zou gaan. Ik ben erg tevreden, hij rijdt een stuk agressiever :-) Ik voel dus een aanmerkelijk verschil, en hoewel ik weet dat elke auto anders is, zou ik toch graag een idee krijgen van hoe de prestaties ongeveer veranderd zijn, dus de sprinttijden 0-100, 80-120, 100-160, topsnelheid, en hoe de koppelkromme is veranderd. Heeft iemand ervaring met RICA tuning van een Volvo C70 2.3 T5 automaat en heeft iemand dit weleens gemeten? Zo ja, ben erg benieuwd!

Alvast bedankt!

Hoi

Ik heb zelf een R  uit  2007 , de 300 pk en 400nm uitvoering, ik heb de zes versnellingsbak, een tijd geleden stond ik bij de stoplicht en naast mij stond een   Volvo T8, we moesten gelijk naar links, ik trok door in de 2e versnelling, tot aan de 6500/7000 toeren en ik hield hem bij, het was een vlotte rijder, als je nagaat dat een  T8 toch ruim 400 pk heeft en  0 tot 100 in 5,4 sec doet, een V70  R geven ze  5,7  seconden op.
meten is weten, even met z'n tweeen  rijden en meten.

V70geRwin

Aan kracht geen gebrek, houd de slip maar eens onder controle...

mitsupiet

Hallo, de enige manier om er achter te komen is meten.
Ik kan al wel verklappen dat de 310 pk niet gehaald gaat worden. De cijfers van RICA zijn altijd een beetje optimistisch.  ;)
Als ik er een slag naar moet slaan zal het rond de 280 a 290 pk zijn.

Te hard geschrobt.......

V70geRwin

Komt met de Rica tuning de turbo er nog steeds met een dikke duw in?

Arjanestate

Klopt, ineens klapt ie erin. Door de plotselinge duw lijkt het heel wat.

Edit: antwoord niet helemaal relevant, mijn tune is er 12 jaar geleden ingezet ::)
854 T-5 ROOD 1994

Biedjay

Allen, bedankt voor jullie reacties, meten dus! Zodra ik resultaten heb, zal ik ze delen :-)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Maarten

Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Vulk