Het grote "Wie kent deze Volvo" topic 2018

Gestart door kulk, 11-01-2018 12:30:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

kulk


V70geRwin


kulk

#2
Ja precies, dat vond ik dus ook :)

Riem moet om de 120 inderdaad.
MOcht dit toevallig al gedaan zijn dan is de kans groot dat ik hem koop.

Edit: verkoper net gebeld, hij gaat even kijken.

Dus als ik hem niet ophaal post ik het hier nog even  ;)

V70geRwin

Citaat van: kulk op 11-01-2018 12:42:54
Ja precies, dat vond ik dus ook :)

Riem moet om de 120 inderdaad.
MOcht dit toevallig al gedaan zijn dan is de kans groot dat ik hem koop.

Edit: verkoper net gebeld, hij gaat even kijken.

Dus als ik hem niet ophaal post ik het hier nog even  ;)

Zo niet pingelen  ;D

kulk

Dat sowieso  ;)

Er mist sowieso een stuk pijp naar de bak van de ECU, is dat erg?
Wel een reden om af te dingen  ;D


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

850blues

Grappig, enkele maanden terug door mijn broertje een foto van diezelfde v70 toegezonden gekregen, met de vraag of ik in Purmerend was (auto stond ergens in een wijk geparkeerd)...
(neuh, de mijne heeft geen spoiler, andere velgen en staat minder strak in de lak)
Succes met de aankoop!
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

kulk

#7
Net even gaan kijken en rijden maar deze auto wordt het niet voor mij, hier de puntjes, misschien heeft iemand er wat aan:

- Geen afstandsbedieningen
- Deursloten doen moeilijk ( bijv. bij bestuurdersdeur op slot draaien gaat linksachter open )
- Binnenverlichting blijft soms branden ( microswitches )
- Witte rook bij koude start, dat is volgens mij normaal maar ik vond het ook anders reuken dan gewend ( kan tussen de oren zitten want het is een 2.5T  ;D )
- Scheur rechts in voorruit
- Bestuurderstoel stiksel los en gat in de wang ( dat wist ik al)
- Ik vond de motor langzaam warm worden
- Borrels in KVS tankje na ongeveer 10 km gereden te hebben
- Stuur staat scheef
- Blanke lak los achterbumper en spoiler
- Roestvorming boven voorruit
- Roestvorming onderkant achterklep
- Trilt best stevig bij remmen
- Ik twijfel over de werking van de airco, ik ben gewend klikje te horen bij inschakelen maar hoorde ik bij deze niet

+ Rijdt gewoon lekker zo'n 2.5T
+ Aparte kleur
+ Perfo's zijn netjes
+ Rest van het interieur is prima
+ Hout  ;D
+ Distributie recent gedaan 339.000

Ik heb de helft van de vraagprijs geboden, dit vond de ( sympathieke ) verkoper te weinig, voor 1300 wil hij hem wel verkopen zei hij tegen mij.

Voor iemand die er echt veel verstand van heeft is het wellicht een leuke auto, maar voor mij teveel risico.

Levi_r

Kent iemand de PZ-HN-62 (855 Grijs, 2.5 10V Lpi)? Stond tot vandaag te koop in Amstelveen, zojuist opgehaald.
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue


Ibanez

Citaat van: kulk op 13-01-2018 20:00:16
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1244005925-volvo-v70-2-5-aut-1998-grijs.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&utm_campaign=CO_ND_B_Messaging&utm_medium=email&utm_source=systemmail

Deze gekocht, toch weer verliefd geworden op een 10 klepper

Gelukt voor jouw bod? Ziet er netjes uit en als alles klopt wat vermeld wordt te zijn gedaan/vervangen dan lijkt me dit een prima koop. Mooie kleur ook trouwens  ;D ;)

kulk

#11
Ja veel aan vervangen, dat was duidelijk te zien. Bonnen gezien ook, voor 1600 euro in geinvesteerd afgelopen jaar. Beetje kleingeld bij mijn bod gedaan ;)

Dus lekker roffelen maar weer, kijken hoe het bevalt, beetje rommelen en misschien weer doorverkopen en wat verdienen tegen de vakantie  ;)


Stefan

#13
Beste forum leden,

Naar bijna 10 jaar 850 GLT rijden ben ik opzoek naar een mooie 850R of T-5R estate, liefst MT, maar AT mag ook. Ik ben inmiddels een beetje verliefd geworden op een rode 850R  ;D.
Ik heb op autoweek.nl deze voormalige forum auto gevonden : https://www.autoweek.nl/occasions/volvo/850/336086904/23-20v-r-automaat-vialle-lpi-g3/.
ik heb de afgelopen dagen het forum doorgespit naar informatie over deze auto en ontdekt dat dit de voormalige 850R is van ///Marco. Hij heeft deze 850 verkocht eind 2016.

Wat vinden jullie van de vraagprijs afgezet tegen de staat van de auto?

Weet iemand hier misschien wie deze auto in bezit heeft gehad het afgelopen jaar? De huidige eigenaar heeft deze auto in november 2017 op naam gezet, wat er in 2017 met de auto is gebeurd kan ik niet achterhalen. Er zitten voor mij een aantal technische onbekende aspecten aan deze auto, met name de turbo en de automaat, ik heb met beide 0 ervaring.

Ik zou graag wat mee weten over de geschiedenis van deze 850 voordat ik zoveel geld uit ga geven.

alle feedback wordt zeer gewaardeerd.

groeten,

Stefan
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

jas

Citaat van: Stefan op 07-03-2018 15:06:37
Beste forum leden,

Naar bijna 10 jaar 850 GLT rijden ben ik opzoek naar een mooie 850R of T-5R estate, liefst MT, maar AT mag ook. Ik ben inmiddels een beetje verliefd geworden op een rode 850R  ;D.
Ik heb op autoweek.nl deze voormalige forum auto gevonden : https://www.autoweek.nl/occasions/volvo/850/336086904/23-20v-r-automaat-vialle-lpi-g3/.
ik heb de afgelopen dagen het forum doorgespit naar informatie over deze auto en ontdekt dat dit de voormalige 850R is van ///Marco. Hij heeft deze 850 verkocht eind 2016.
Wat vinden jullie van de vraagprijs afgezet tegen de staat van de auto?

Weet iemand hier misschien wie deze auto in bezit heeft gehad het afgelopen jaar? De huidige eigenaar heeft deze auto in november 2017 op naam gezet, wat er in 2017 met de auto is gebeurd kan ik niet achterhalen. Er zitten voor mij een aantal technische onbekende aspecten aan deze auto, met name de turbo en de automaat, ik heb met beide 0 ervaring.

Ik zou graag wat mee weten over de geschiedenis van deze 850 voordat ik zoveel geld uit ga geven.

alle feedback wordt zeer gewaardeerd.

groeten,

Stefan

Ik geef je een paar duizend korting als je voor die van mij komt kijken, het zal vast door het kleurtje komen, maar ik vind de prijzen nogal hoog.