Wie kan mij helpen

Gestart door elianmars, 29-05-2005 20:56:08

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Omdat er na montage van de nieuwe turbo nog steeds olielekkage is, ben ik op zoek naar een onderdeelnummer.
Ik heb geen nieuwe pakking gemonteerd op de olieleiding inlaat (nummer 14 op het plaatje).
Op het plaatje wordt niet vermeld dat er een pakking tussen de inlaat en de turbo zit (vreemd, trouwens), maar die zit er dus wel degelijk.
Wie kan mij helpen aan een nummer? Dan kan ik 'm bestellen.

Rijns_t5r

8)hoi elianmars,ik heb deze pakking op de sleuteldag in waddinxveen vernieuwd,part nr3514546 pakking olie retour leiding turbo en deze kwam toen met korting van 15% op1,02 ex btwik heb wel een t5r maar volgens mij is het dezelfde pakking,veel succes oh je heb toch ook de o ring in het motorblok gedaan he!!!!!!! part nr 30637866 afdichtring dus ;)
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

elianmars

Citaat van: Ludo op 29-05-2005 21:17:08
volgens mij is het onderdeelnummer 3514546.

ps: als je doorklikt op "smeersysteem 5 cyl Turbo" moet je de nummer ook kunnen vinden.

Ik heb dit plaatje van de dealer gekregen. Ik heb nieuwe slangen besteld, maar wist niet goed welke ik moest hebben. Met behulp van dit plaatje, wat ik via email kreeg, zijn we er uit gekomen  :)

elianmars

Citaat van: Rijns_t5r op 29-05-2005 21:30:36
8)hoi elianmars,ik heb deze pakking op de sleuteldag in waddinxveen vernieuwd,part nr3514546 pakking turbo en deze kwam toen met korting van 15% op1,02 ex btwik heb wel een t5r maar volgens mij is het dezelfde pakking,veel succes oh je heb toch ook de o ring in het motorblok gedaan he!!!!!!! part nr 30637866 afdichtring dus ;)

Eh........ o-ring...... :-[ :-[  Ik denk dat deze in het blok is blijven zitten tijdens de demontage, want ik heb die niet gezien.
Ga ik ook gelijk bestellen.
Dan de pakking en o ring monteren. Kijken of de boel dan wel dicht blijft.......

Bedankt voor de reakties!! :)

Rijns_t5r

8)nr 14 is geen slang,maar een stale leiding elianmars ;)
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

elianmars

Citaat van: Rijns_t5r op 29-05-2005 21:44:46
8)nr 14 is geen slang,maar een stale leiding elianmars ;)

Neehee....... dat weet ik ook wel ;)

Ik heb de "slang stoffen" (op de tekening nr. 17, 18 en 19) die van en naar de turbo/wastegate/bov gaan vervangen  :P

elianmars

Zo, vanmorgen de pakkingen opgehaald en vanavond er tussen geschroefd.
De papieren pakking was aan één kant doorgescheurd. Gek dat-ie lekt, he? ::)

De afdichtring (zo wordt-ie genoemd op de faktuur) heb ik ook vervangen. Ik heb het idee dat die niet echt slecht, droog of hard was, maar er zat wel vuil (zand) tussen. Ook een goede reden voor lekkage, dus.

En nu maar hopen dat 't eindelijk droog blijft onder het blok. Het beestje heeft ondertussen wel genoeg olie er uit gegooid (vóór de turbo-wissel was het helemaal een ramp) ::)