verwarming blazer

Gestart door smurf, 05-02-2018 10:07:44

Vorige topic - Volgende topic

smurf

hallo allemaal. de aanjager van mijn verwarming is stil gevallen. deze is een half jaar geleden nieuw gezet. wat ik wel merk is dat de verwarming werkt  ( als ik sneller rij komt er warme lucht) maar de aanjager dus niet meer. als ik start gaan zo wel airco al circulatie lampje even een halve min of zo knipperen. wie weet raad?

elianmars

Stekker op de kachelmotor al gecontroleerd?

-D©©©L-

Citaat van: smurf op 05-02-2018 10:07:44
hallo allemaal. de aanjager van mijn verwarming is stil gevallen. deze is een half jaar geleden nieuw gezet. wat ik wel merk is dat de verwarming werkt  ( als ik sneller rij komt er warme lucht) maar de aanjager dus niet meer. als ik start gaan zo wel airco al circulatie lampje even een halve min of zo knipperen. wie weet raad?

De zekeringen al nagezien ?

Hengeveld

Weet je zeker dat er een nieuwe in is gezet, of een tweedehands wellicht?

smurf

het gaat om een nieuwe die ik er zelf heb ingezet. nieuw besteld bij estateservices.nl. stekker is ok die heb ik nog nagekeken. ook als ik de schuifknop bedien vanaf nul naar andere stand hoor ik een relais schakelen. maar blazer zelf doet niets

mitsupiet

Ik denk dat de kachelweerstand het probleem is.
Is het een 850?

Te hard geschrobt.......

elianmars

Citaat van: mitsupiet op 06-02-2018 13:02:21
Ik denk dat de kachelweerstand het probleem is.
Is het een 850?

Daar dacht ik in eerste instantie ook aan, maar meestal doet de kachelmotor nog wel iets, toch?
Maar je kunt zeker even kijken ernaar. Misschien heeft arjen850 nog wel een weerstand liggen.

reneetje

Zijn die kleine ventilatortjes in de hemel wel gangbaar ?

Als die vol met bagger zitten krijg je deze storing ook met knipperende lampjes.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

mitsupiet

Bij de 850 doet standje 4 het nog met een defecte kachelweerstand. Bij de S/V70 doet hij dan dacht ik helemaal niets meer.
Vandaar de vraag: is het een 850?

Te hard geschrobt.......

smurf

Citaat van: mitsupiet op 06-02-2018 19:15:23
Bij de 850 doet standje 4 het nog met een defecte kachelweerstand. Bij de S/V70 doet hij dan dacht ik helemaal niets meer.
Vandaar de vraag: is het een 850?
het gaat wel degelijk om een 855 van 1995

elianmars

Als je rechtstreeks 12v op de kachelmotor zet, doet-ie het dan wel?

smurf

Citaat van: elianmars op 08-02-2018 11:14:42
Als je rechtstreeks 12v op de kachelmotor zet, doet-ie het dan wel?
dat ga ik morgen is testen

Lammert

Citaat van: smurf op 05-02-2018 10:07:44
... als ik start gaan zo wel airco al circulatie lampje even een halve min of zo knipperen...
Lees hem sowieso even uit (of laat dit doen). Die knipperende ECC lampjes betekenen dat er een foutmelding is, die kan je wellicht verder op weg helpen

smurf

vandaag ging hij plots weer even later viel hij weer uit en erna weer aan. de blazer zelf doet het dus perfect. als hij ging werkt ook alles perfect. iets zegt dus soms om er mee te stoppen.

aloisdecroon

kachelweerstand en dan de mosfet daarin stuk gok ik zo