850R --> V70R ??

Gestart door MatthewRM, 20-02-2018 09:57:19

Vorige topic - Volgende topic

Silverarrow

Ik vraag me af wat je precies denkt te bereiken met een V70R wat niet met je huidige 850R kan? Als het alleen maar de honger naar iets nieuws stilt, zou ik het niet doen. Als ik het zo lees heb je die over een jaar weer. En het jaar daarna weer.

Volgens mij is dit een mooi moment om het eens op een andere manier te proberen. Bijv. een fractie van dat geld in luxere vakantie, een motorrijbewijs, skydive, etc. steken. Wie weet wat dát je brengt. Is het niks, dan is de keuze de volgende keer een stuk gemakkelijker.

vasquez

Hmmm, dat blijft subjectief.....

Ik ben zelf van een 855 T5R naar een V70R classic gegaan en heb daarnaast nu een V70NR.
Al 10 jaar onderweg nu en heb de classic al sinds 2012, het kan dus echt wel, is gewoon heel persoonlijk.

Verschil tussen de 855 en de V70R classic is er wel degelijk, voor mijn gevoel veel zelfs.
Als ik zou moeten kiezen is de classic superieur aan de 850, veel stiller, aantal kinderziektes zijn er uit en hij oogt binnen qua inerieur veeeeeeeel moderner en luxer, de 850 is wat dat betreft verschrikkelijk gedateerd aan de binnenkant.

Maaaaaaar, qua rijbeleving moet ik toegeven was de 850 wel het leukste uit het rijtje ;)

855GLTvincent

Tja, een hele mooie saffron (al zou ik toch wat meer info willen hebben dan de opties...), en een V70 zal allicht weer voordelen hebben boven een 850, maar... als je het je afvraagt of je het financieel allemaal rond gaat krijgen, zou ik persoonlijk niet overgaan tot aanschaf. Vaak krijg je toch nog kosten aan een tweedehands auto, hoe mooi ook, vooral als je niet helemaal de onderhoudsgeschiedenis ervan weet. Zeker met de snelle bakstenen, onderdelen zijn daarvan vaak ietsje duurder ;). Je moet altijd wel een beetje geld extra reserveren. Je 850 ken je inmiddels... of zitten daar ook grote dingen aan te komen?
Volvo C70 T5 Coupé, 07/02, Automaat (5), LPG G3, 202.000km
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate, 08/95, US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3, 136.000 mls / 217.000 km
Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96, Automaat, LPG G3, 400.000 km

Benny850

Echt een andere auto zal het inderdaad niet worden. Eigelijk is het leuker om 2 echt verschillende auto's te hebben.

MatthewRM

Allen bedankt voor jullie mening en objectieve kijk op mijn vraag. Aardig uiteenlopend maar toch nuttig. Ik kijk rustig rond, al zou ik die V70R Saffron erg graag willen kopen. Eerst mijn eigen R eens zien te verkopen, al krijg ik nu veel reacties nu ik hem op Facebook ook heb gepost.

Even te verduidelijking, het is niet mijn laatste geld ;) Ik heb een leuk aantal centjes geïnvesteerd in verschillende crypto's en dat is een aantal x verdubbeld dus ik mag zeker niet klagen. En voor de mensen die crypto een beetje kennen/volgen, it's just the beginning...

Dat maakt het lastiger om "even" geld uit mijn crypto potje te gebruiken voor een (impulsieve) aankoop. Maar het gaat niet om veel geld, als je er van uit gaat dat ik mijn R voor rond de 4k verkoop en nog een leuk carbon fietsje in de verkoop heb.

De hamvraag is eigenlijk, V70R of 850R ;)

Ik vind stiller misschien wel wat fijner inmiddels, en het interieur van de 850 piept en kraakt behoorlijk. Verwacht geen grote reparaties oid maar val misschien ook wel een beetje over het feit dat het een 2.0 is.

Nou heb ik gisteren een half uur aan de telefoon gehangen met een oude eigenaar van mijn R (toevallig via Facebook) en hij ondervond wel turbodruk verlies (0,2 a 0,3 bar ipv 0,6 a 0,7). leverde volgens hem 180pk. Bij ET geweest en vermoeden is dat het Clifford alarm systeem de ecu misschien ontregeld. Ecu van een t-5r erin en hij knalt als de brandweer, alleen was die ecu later ontregeld toen ie weer terug ging in de t-5r.

Ik ervaar niet heel erg veel vermogensverlies maar heb daarentegen ook maar in 1 andere R gereden welke naar mijn idee niet goed was. Dus misschien eerst dit probleem opsporen/verhelpen en misschien dat de R dan gewoon blijft.

Lastig...

V70geRwin

Citaat van: MatthewRM op 21-02-2018 11:55:33
Allen bedankt voor jullie mening en objectieve kijk op mijn vraag. Aardig uiteenlopend maar toch nuttig. Ik kijk rustig rond, al zou ik die V70R Saffron erg graag willen kopen. Eerst mijn eigen R eens zien te verkopen, al krijg ik nu veel reacties nu ik hem op Facebook ook heb gepost.

Even te verduidelijking, het is niet mijn laatste geld ;) Ik heb een leuk aantal centjes geïnvesteerd in verschillende crypto's en dat is een aantal x verdubbeld dus ik mag zeker niet klagen. En voor de mensen die crypto een beetje kennen/volgen, it's just the beginning...

Dat maakt het lastiger om "even" geld uit mijn crypto potje te gebruiken voor een (impulsieve) aankoop. Maar het gaat niet om veel geld, als je er van uit gaat dat ik mijn R voor rond de 4k verkoop en nog een leuk carbon fietsje in de verkoop heb.

De hamvraag is eigenlijk, V70R of 850R ;)

Ik vind stiller misschien wel wat fijner inmiddels, en het interieur van de 850 piept en kraakt behoorlijk. Verwacht geen grote reparaties oid maar val misschien ook wel een beetje over het feit dat het een 2.0 is.

Nou heb ik gisteren een half uur aan de telefoon gehangen met een oude eigenaar van mijn R (toevallig via Facebook) en hij ondervond wel turbodruk verlies (0,2 a 0,3 bar ipv 0,6 a 0,7). leverde volgens hem 180pk. Bij ET geweest en vermoeden is dat het Clifford alarm systeem de ecu misschien ontregeld. Ecu van een t-5r erin en hij knalt als de brandweer, alleen was die ecu later ontregeld toen ie weer terug ging in de t-5r.

Ik ervaar niet heel erg veel vermogensverlies maar heb daarentegen ook maar in 1 andere R gereden welke naar mijn idee niet goed was. Dus misschien eerst dit probleem opsporen/verhelpen en misschien dat de R dan gewoon blijft.

Lastig...

Verkijk je niet op de 2 liter, het is een fijn blok!
19T er op en gaan  :eusa_clap:

Died850

Clifford alarm eruit halen (netjes) en misschien mild chippen. Die 2.0 blokken zijn lekker sterk. Ik zou de 850 houden en het geld dat je verdient met Crypto voor een deel in de 850 stoppen en de rest in andere leuke en belangerijke zaken ;). Heb nog een ECU liggen mocht je eens willen testen of het daar in zit. Al is die wel van een 2.3 meen ik.

innocenti

Het interieur van een V70 is niet per definitie kraakvrij. Mijne kraakte net zoveel als mn 850. Daar zitten zeker ook de verbeteringen niet in. Stiller is vooral meer geluidsisolatie.

Succes met je beslissing.

Benny850

Citaat van: innocenti op 21-02-2018 14:24:28
Het interieur van een V70 is niet per definitie kraakvrij. Mijne kraakte net zoveel als mn 850. Daar zitten zeker ook de verbeteringen niet in. Stiller is vooral meer geluidsisolatie.

Succes met je beslissing.

Mijn beleving is dat de 850 ook nog wat rauwer klinkt.

Maarten

Hallo Matthew,
Doe lekker wat je gevoel je ingeeft, zou ik zeggen.
Succes !!
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!