geurhinder!

Gestart door Raf, 12-01-2003 21:53:47

Vorige topic - Volgende topic

Raf

als ik zo eens een keertje ;) het gaspedaal tot beneden druk en de zweep over mijn 5-pitter leg, dan is dat altijd weer een zeer aangename gebeurtenis.  ;D

nu is het probleem: als ik na zo'n helse rit even voor een verkeerslicht moet stoppen, dan komt er een vieze stank naar binnen.  volgens mij een katalisator-geur.
ik heb dit zowel op LPG als op benzine.

hebben jullie hier ervaringen mee en wat is eraan te doen?

ik wil er echt wel vanaf want dat is een van de redenen dat ik zelden een poging waag tot (wedstrijd)optrekken ;)

groetjes
Raf
De gustibus non disputandum est!

Reitse

Ruik je je remmen niet gewoon?

Raf

CiteerRuik je je remmen niet gewoon?

denk het niet
ook als ik gewoon even sterk doortrek en dan 'rustig' doorrijdt en kalm afrem is de stank er

Raf

Gelebanaan

Zit er airco in je auto? Het kan zijn dat het afvoerwater niet uit de lekbak wegkan en een beetje zit te schimmelen? Wie weet.

Raf

CiteerZit er airco in je auto? Het kan zijn dat het afvoerwater niet uit de lekbak wegkan en een beetje zit te schimmelen? Wie weet.

airco: ja
maar het is echt alleen als ik eens voluit ga
dus lijkt het me raar dat het de airco zou zijn

trouwens, waar zit die lekbak?

Raf

Paco

lijkt mij zkr niet de remmen. Hij geeft aan dat als hij gewoon door blijft rijden de geur zich ook voordoet. Remmen mag je pas gaan ruiken als je echt ff stevig aan het bremsen bent.

Ik zou zeggen;
ga een stukkie hard optrekken, gooi je auto daarna direct aan de kant, gooi je motorkap open, en laat de rest aan je neus over. Dan weet je in ieder geval of het uit je motorruimte komt of dat het toch je remmen zijn.

Raf

wel, ik trek niet zo hard op dat de banden gaan spinnen.
ook als ik eens kort hard optrek tot 80 en dan direct rustig afrem tot stilstand heb ik last van stank
ik mag kalm naar de 120 optrekken en dan alles dichtwerpen en dan is er geen reuk.

ik denk echt niet dat het de remmen zijn.

Raf

Reitse

Ik heb vanavond de remmen eens iets zwaarder belast dan anders en met wat meer toeren gereden, en het enige dat ik een beetje rook waren de remblokken/schijven.

Mellow_yellow

Ruik je de voering van de koppelingsplaat niet? Kan zijn dat ie 'm door de koppeling heen trekt zonder dat je er erg in hebt.

Raf

Citeerik blijf bij de remblokken, maar je hoeft me niet te geloven hoor.
het zijn originele hé?.
jep inderdaad originele. :)

CiteerRuik je de voering van de koppelingsplaat niet? Kan zijn dat ie 'm door de koppeling heen trekt zonder dat je er erg in hebt.
het is een automaat dus zal het dat niet zijn zeker :)

Raf

dus wat jullie eigenlijk willen zeggen is dat de originele remmen niet deugen? dat heb ik hier nog al eens ergens gelezen :)

moet ik dan een dure investering doen? :-/
zijn het de verkeerde remblokjes of is het de remschijf? :(
of misschien wel de remklauwen? :'(

oh jongens wat kan een hobby als deze toch duur zijn >:(

Raf

Reitse

Je hoort mij niet zeggen dat de originele remmen niet deugen.
Het kan zonder twijfel beter, dat wel.
Dat remmen warm worden lijkt mij alleen maar aan te geven dat ze werken, immers bewegingenergie wordt omgezet in warmte waardoor de voorwaartse beweging verminderd wordt... (toch?)

Raf

Citeerlink=board=Techniek;num=1042404827;start=0#7 date=01/13/03 om 00:24:27]
Ik zou zeggen;
ga een stukkie hard optrekken, gooi je auto daarna direct aan de kant, gooi je motorkap open, en laat de rest aan je neus over. Dan weet je in ieder geval of het uit je motorruimte komt of dat het toch je remmen zijn.

ik ga toch maar eens het experiment wagen.  :)