elektronica in de war. ECU? ECC? ECT?

Gestart door ajj62283, 02-03-2018 12:28:04

Vorige topic - Volgende topic

ajj62283

Beste allen.

Een wonderlijk nieuw probleem. Ik heb een 97 v70 R AWD. Heerlijke wagen, heb hem al een tijd en met normaal onderhoud nooit gelazer mee gehad!

Nu het volgende. Mij zijn de laatste tijd twee zaken opgevallen. Het ECC heeft kuren, de lampjes knipperen wel eens, soms gaan ze helemaal niet aan. Dacht het zal wel aan de ECC liggen, echter...... Tegelijkertijd heeft het dashmetertje van de temperatuur van koelvloeistof in motor ook kuren. Die doet het wel eens niet. Toen mij dit opviel ging het stuurhuis stuk en heeft auto tijdje stilgestaan. Nu is de auto weer in gebruik en blijft het probleem met ECC en koelvloeistofsensor bestaan.

Ik ben volgens schema van dit forum het systeem na gaan kijken. zekeringen/bedieningspaneel/motor en dergelijke lijken allemaal in orde. Wat me nu opvalt is dat als ik het ECC bedieningspaneel eruit haal dan werkt de koelstofsensor en metertje op dash perfect!! Hoe is het mogelijk?? Zijn die met elkaar verbonden via de ECU? Gisteren wilde de auto zelfs niet cranken/starten met het ECC bedieningspaneel in het dash. Scantool geen contact met ECU. Paneeltje eruit, start perfect... huh?? En het scantool deed het ook weer gewoon...

Waar moet ik nu zoeken naar de oplossing? Ik heb het ECC bedieningspaneeltje vervangen voor een goede--> geen verschil. zekeringen,relais,kachelmotor in orde.
Is dit een probleem in het ECC circuit? Kortsluiting? Of in het de ECU? Ik begrijp er niets van. Geen extra lampjes van foutmeldingen op dash.

heel graag hulp als iemand het probleem kent.

groet Albert
bellen als je kennis van zaken hebt heel graag! 0616070625

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.