Schakelbussen vervangen: how to?

Gestart door Paulsson, 31-07-2017 21:34:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulsson

Hi mensen!

Ik heb het forum doorgespit voor een tutorial om de schakelbussen op de bak en onder de versnellingspook te vervangen. Ik heb deze niet kunnen vinden.

Er staat natuurlijk wel een beunhaas filmpje van Robert DIY op youtube, maar ik vertrouw liever op jullie kennis en kunde. Heeft iemand foto's of ervaring hiermee en zou mij willen helpen? Ik ga binnenkort schakelbussen bestellen die ik doorgelinkt heb gekregen van V70R^2 (waarvoor veel dank!).

Citaat volgt:

Op de vier hoeken onder de pook komen deze busjes:
http://www.mpre.se/?product=spakstalls-bussningar

Schakelbussen van de V70N, en vermoedelijk dus ook jouw type:
http://www.mpre.se/?product=plastbussning-till-vx-vire-med-ledlager

EDIT: ik heb een V70 uit 2000 dus mijn schakelbussen bovenop de bak zijn van een V70N. Ben hierachter gekomen door wat forum posts hier, dus dat scheelt ;D

Groetjes,

Paul


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

mvo

Dank voor jouw tips. Heb een S70 uit 2000 en onlangs bij MPRE.se busjes besteld en vervangen. Is een fluitje van een cent. Heb ook de versie van de V70N moeten bestellen, dat had ik vooraf bij hun gevraagd. De speling op de pook wordt bij mij niet veel minder, maar het schakelt wel een stuk soepeler (klik erin) en minder vaag. Heb er wel een platte ring onder moeten leggen bij het monteren, aangezien de rubber bussen een extra rubber rand hebben die er na wisseling niet meer was.

Paulsson

Graag gedaan! Goed om te horen dat het is gelukt.

Bij mij is de speling op de pook een stuk minder (maar die was ook echt bizar). Speling alle richtingen op is ongeveer 0.5-1 cm.

Waren die platte ringen naar jouw idee nodig om speling op te vangen die is ontstaan omdat de rubberen bussen dikker waren? Ik heb geen ringen gemonteerd en geen problemen gemerkt. Kan mij wel herinneren dat die rubberen bussen wat dikker waren.


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier