belachelijk hoog op wielen

Gestart door globbink, 25-05-2005 10:39:28

Vorige topic - Volgende topic

ed

Ik had het blijkbaar mis. Het geribbelde deel zit onder. Ik weet dat het bij normale schokbrekers precies omgekeerd is, dus vandaar de verwarring.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

b0nkolok

Ludo, je weet ook alles.
Kan Luuk een of meer plaatjes plaatsen van zijn roffel? Dan ZIEN we zijn probleem.

Vraagje: welke voorwielschokkers horen onder mijn type (V70 R AWD 1998)? Zijn het verstelbare? En wat is de normale afstand tussen spatbordrand en velgrand? Van spatbordrand tot midden as achter is 32 cm, voor thans 36 cm.

Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

ed

Zijn geen verstelbare, en ik weet niet zeker of het dezelfde zijn als een R zonder AWD. Die van mij (zonder AWD) stond standaard al een stuk lager, 34 cm, en nu met de Eibachs op 33,5. Ik meen dat een AWD iets van 2 cm hoger staat, dus dat klopt wel.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

globbink

Mijn probleem is onder meer dat ik niet beschik over een digitale camera, moet ik hoognodig eens aanschaffen, kan ik ook foto's plaatsen van mijn 'roffel' en andere problemen ;)
Inmiddels ben ik er wel achter dat mijn veerprobleem in de nivomats zit. Als ik ze loskoppel en ik laat de auto zakken, dan daalt hij naar normaal niveau. De veren zijn dus goed.
Het schijnt dat een setje nivomats bij de dealer 700 euro kost. Weet iemand een adres waar je die dingen goedkoper kan krijgen?

Luuk

thuur

Citaat van: globbink op 07-06-2005 00:40:59
Mijn probleem is onder meer dat ik niet beschik over een digitale camera, moet ik hoognodig eens aanschaffen, kan ik ook foto's plaatsen van mijn 'roffel' en andere problemen ;)
Inmiddels ben ik er wel achter dat mijn veerprobleem in de nivomats zit. Als ik ze loskoppel en ik laat de auto zakken, dan daalt hij naar normaal niveau. De veren zijn dus goed.
Het schijnt dat een setje nivomats bij de dealer 700 euro kost. Weet iemand een adres waar je die dingen goedkoper kan krijgen?

Luuk

Volgens mij staat er een setje op marktplaats (weliswaar van een T5, maar bestelnummers zijn snel nagetrokken). Anders een sloperij vragen en garantie afspreken.

Of voor aftermarket gaan. Is niet heel veel goedkoper, maar goed inkopen (scherpe prijsonderhandelingen) kan je toch wel wat centjes schelen.

Suc6 ermee!

Gr 8)

Johann

Zoiets?

Staat ongeveer zo op de poten met een lege kofferbak,

Welliswaar S70 maar de ophanging is identiek.

Johann

(Ik ben er niet duur mee... ::) )

mehn

Citaat van: Johann op 07-06-2005 10:02:22
(Ik ben er niet duur mee... ::) )

Johann, is dat de hoge of lage versie?
Of beter nog, wat is het onderdeelnummer?  ;)

Ik zoek ook nog goeie...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: thuur op 07-06-2005 09:41:06
Citaat van: globbink op 07-06-2005 00:40:59

Luuk

Volgens mij staat er een setje op marktplaats (weliswaar van een T5, maar bestelnummers zijn snel nagetrokken). Anders een sloperij vragen en garantie afspreken.

Of voor aftermarket gaan. Is niet heel veel goedkoper, maar goed inkopen (scherpe prijsonderhandelingen) kan je toch wel wat centjes schelen.

Suc6 ermee!

Gr 8)

Dat setje is verkocht. Althans, dat kreeg ik van de verkoper te horen (ik had er op geboden)..... :-\