V70 Classic "in de lease" doen

Gestart door ahrab, 12-04-2018 09:40:42

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: rifwachter op 12-04-2018 14:37:25
Ik heb ook zo'n lease frikandel, Skoda fabia station..

Netto bijtelling 110 euro per maand, incl onbeperkt gebruik prive van de brandstofpas. Verder geen onverwachte kosten als er iets stuk gaat of voor onderhoud.

Het is dan wel geen Volvo, maar voor dit bedrag lach ik iedereen uit.

Kan niet goedkoper..

:o

Zuinig zijn op zo'n werkgever!

Hans Duiven

Citaat van: NinaPaul op 12-04-2018 12:41:08
Dat is oud en nieuw vergelijken ook niet.

Voor alle keuzes is wat te zeggen, maar dat wil niet zeggen dat per definitie lease onvoordeliger is.

Oud en nieuw mag altijd vergeleken worden anders hadden die autobladen geen bestaansrecht  :D

NinaPaul

Citaat van: Hans Duiven op 12-04-2018 15:55:58
Citaat van: NinaPaul op 12-04-2018 12:41:08
Dat is oud en nieuw vergelijken ook niet.

Voor alle keuzes is wat te zeggen, maar dat wil niet zeggen dat per definitie lease onvoordeliger is.

Oud en nieuw mag altijd vergeleken worden anders hadden die autobladen geen bestaansrecht  :D

En de meeste olifanten zijn grijs....

Maar dat heeft dus totaal niets met de discussie te maken. Het gaat hier over lease, niet over een blaadje.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

katuut

Netto bijtelling 110 euro per maand, incl onbeperkt gebruik prive van de brandstofpas. Verder geen onverwachte kosten als er iets stuk gaat of voor onderhoud.

Kan niet goedkoper..

Jawel hoor,

Afhankelijk vd kilometers die je maakt, zal je werkgever hiervoor inclusief brandstof snel rond de 1000 - 1250 eur per maand voor betalen.

Als je een mobiliteitsbudget krijgt, ter grootte  van dit bedrag, rijd je (afhankelijk vd kilometers) hier makkelijk je classic voor rijden. Hou je je bijtelling nog in je zak ook!

Een classic op lpg/diesel moet je voor onder de 25cent per km kunnen rijden. Vergelijkbare nieuwe middenklassers uit c/d segment rij je voor minimaal 40 cent per km.

Chronisch last van detaildiarree

ahrab

Als ik even heel grof reken, betaal ik zo'n 0,228 cent per km. Dat is incl. onderhoud, brandstof, verzekeringen, belasting etc.

Loezzie850

Hoeveel km's ga je dan zakelijk extra rijden ten opzichte van nu? Als het enigzins uit kan ten opzichte van de bijtelling...
Ik daarbij ook kijken naar wat je kan en wil. Als jij je gewoon happier voelt in je V70 ipv elke dag met de lease frikandel te gaan... is dat misschien ook nog wat waard.

Zelf heb ik nu anderhalf jaar met lease auto gereden, daarvoor was die mogelijkheid er niet en reed ik met de 850 en later de V70. Ik weet dat het nu goedkoper is en het realistischer is om ook de langere afstanden prive met de lease bak te gaan, maar het is geen Volvo :) En ik mis het rijden in de V70.

Je betaalt grof gerekend 23cent per km. Je krijgt denk ik minimaal reiskostenvergoeding: 19cent er km. Heb je er die 4 cent voor over is de vraag dan denk ik :)

leons850

Citaat van: ahrab op 13-04-2018 06:28:50
Als ik even heel grof reken, betaal ik zo'n 0,228 cent per km. Dat is incl. onderhoud, brandstof, verzekeringen, belasting etc.

Moet je het onderhoud wel zelf doen denk ik?
Ik zat/zit ook op zo'n 23.5 cent per km, heb ik nog niet gespaard voor een opvolger (afschrijving zeg maar) en de uren die je er in stopt reken je niet mee.
Ik ben heel blij met m'n lease bakje, scheelt mij vooral heeeeel veel tijd.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

katuut

Ik hield 800 euro per maand over door met mn prive auto zakelijk te gaan rijden.

De baas bood de mogelijkheid bij het einde van het leasecontract om tegen 39 ct per km te rijden. Mijn auto reed voor 19 ct de km (ik doe niks zelf)

Bij 80.000 km pj was dat best een leuke bijverdienste ;D

Nadeel is dat je niet 'nieuw' rijdt en auto's met veel kms vaak meer onderhoud vergen

Taranis

Voor beiden valt wat te zeggen. Ik mag niet meer dan een Opel Corsa leasen dus rij vrolijk in mijn XC70 tegen kilometervergoeding en daar kom ik inclusief afschrijving aan uit. Neemt niet weg dat onderhoud en reparaties voor eigen tijd en rekening zijn en dat soms jammer is: je leasebak breng je naar de garage en kost je geen tijd.

Het is maar wat je prioriteit is ;)

FGG

Citaat van: katuut op 13-04-2018 06:05:57

Kan niet goedkoper..

Jawel hoor,

Afhankelijk vd kilometers die je maakt, zal je werkgever hiervoor inclusief brandstof snel rond de 1000 - 1250 eur per maand voor betalen.

Als je een mobiliteitsbudget krijgt, ter grootte  van dit bedrag, rijd je (afhankelijk vd kilometers) hier makkelijk je classic voor rijden. Hou je je bijtelling nog in je zak ook!

Een classic op lpg/diesel moet je voor onder de 25cent per km kunnen rijden. Vergelijkbare nieuwe middenklassers uit c/d segment rij je voor minimaal 40 cent per km.

Misschien moet je 't rekensommetje nog maar eens doen. Mijn V70 Classic tdi kostte me destijds €660 per maand met zo'n 40.000km per jaar. Als de helft daarvan zakelijk is voor 19 cent per km dan levert je dat nog eens €317 per maand op en kost die ouwe bak nog steeds zo'n €350 per maand.

Op dit moment rijd ik zakelijk in een Octavia voor zo'n €210 per maand. De S60 kost me op dit moment zo'n €250 per maand met zo'n 5000km per jaar.

Vergis je niet in de kosten van de privé-auto!

Wil je spekkoper zijn: kies een volledig elektrische auto, bijvoorbeeld een Hyundai Ioniq, als je werkgever dat toelaat. Daarmee zit je op 4% bijtelling en lach je je hartstikke dood voor €60 per maand. De Volvo houd je privé voor een minimum aan kilometers.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

katuut

Nee, dat klopt niet, al snap ik jouw gedachtengang wel.

Jouw octavia kost geen €210,- per maand. Die kost JOU 210 per maand.

Totaal zal die auto (leasebedrag) ergens rond de 1000+ euro zitten (ex bijtelling)

Sommige werkgevers bieden de optie om een mobiliteitsvergoeding in te zetten. Het bedrag voor een leaseauto krijg je dan, en mag je een auto voor rijden.

Daarnaast is 19ct de km gebeuikelijk voor woon-werk verkeer. Zakelijk verkeer zeker niet. We reden voor 39 cent/km (30 ct/km netto)

80.000 km pj, betekende een vergoeding van 2000 per maand.

Ik was voor 1200 per maand klaar incl onderhoud en afschrijving, mrb en verz.

FGG

Citaat van: katuut op 21-04-2018 07:10:08
Nee, dat klopt niet, al snap ik jouw gedachtengang wel.

Jouw octavia kost geen €210,- per maand. Die kost JOU 210 per maand.

Dat staat er ook:

Citaat van: FGG op 20-04-2018 08:21:03
Op dit moment rijd ik zakelijk in een Octavia voor zo'n €210 per maand.

Citaat van: katuut op 21-04-2018 07:10:08
Daarnaast is 19ct de km gebruikelijk voor woon-werk verkeer. Zakelijk verkeer zeker niet. We reden voor 39 cent/km (30 ct/km netto)

80.000 km pj, betekende een vergoeding van 2000 per maand.

Ik was voor 1200 per maand klaar incl onderhoud en afschrijving, mrb en verz.

Allereerst zullen zeker niet alle werkgevers 39 cent per km vergoeden, maar eerder de gebruikelijke, belastingvrije 19 cent per kilometer. Daarnaast is een kilometrage van 80.000 per jaar extreem veel, de meeste mensen met een auto van de zaak zullen eerder bij 40.000 kilometer uitkomen. Bij mijn vorige werkgever heb ik de Skoda op 120.000 gezet in ruim 3 jaar. Daarvan zal zo'n 60-70% zakelijk zijn geweest. Met een vergoeding van 30 cent netto kom ik dan op €650 per maand, met de reguliere 19 cent op €412 per maand. Ik denk dat je 't dan niet meer redt...

katuut

Jawel,

Ik kan je eventueel wel een excel bestand toesturen,

Autokosten zijn met name afschrijfkosten, zeker bij auto's van 30k +

Grofweg hou je bij 40K per jaar, 400 euro per maand over. Nog steeds heel interessant.

Voor de afschrijving kun je heel veel onderhoud laten doen

FGG

Citaat van: katuut op 23-04-2018 21:11:18
Ik kan je eventueel wel een excel bestand toesturen

Nee dank je, ik hou m'n eigen al 12 jaar bij.

Citaat van: katuut op 23-04-2018 21:11:18
Autokosten zijn met name afschrijfkosten, zeker bij auto's van 30k +
Grofweg hou je bij 40K per jaar, 400 euro per maand over. Nog steeds heel interessant.
Voor de afschrijving kun je heel veel onderhoud laten doen
Afschrijving is geen vast gegeven. Je kan ook zeggen dat afschrijving de investering in een nieuwe auto is, wanneer je geen andere auto koopt heb je ook geen afschrijving, althans ik zie niet maandelijks een bedrag op m'n rekening bijgeschreven worden. Dus dat laat ik even voor wat het is. Daarbij, als je 't dan toch afschrijving wilt noemen: op de C70 heb ik -€450 afgeschreven...