Juiste wiellager?

Gestart door marc-850, 14-04-2018 16:53:18

Vorige topic - Volgende topic

leons850

SKF doet heel veel in de automotive.
Echter zijn er een berg dingen waar je niets anders dan klachten over hoort.
Uit eigen ervaring: wiellager welke in iets meer dan een half jaar en 40dkm helemaal af was.
Uit eigen ervaring: Ashoezen zien er heel anders uit, passing is slecht
Uit eigen ervaring: aandrijfas deze trilde nieuw al en had verrot snel speling

Heb toen d'r tijd ook veel klachten over gehoord.
Op mijn S70 zitten ook gewoon 2 voorwiel lagers van de dealer omdat ik het gepruts zat was.

Waterpompjes hebben ze geloof ik 2 varianten van maar dit weet ik niet zeker....  :eusa_think: (zal eens navragen)
Spanners en looprollen etc zijn allemaal wel prima.

Ja SKF is inderdaad marktleider op het gebied van lagers en doen ook heeeeeel veel met lager schades etc.
Niets is te gek, kan allemaal gemaakt worden maar hangt wel een prijskaartje aan.
De grootste concurrent is overigens SKF imitatie, wat door 12 jarige meisjes ergens in een woonkamer in elkaar gezet wordt. Hier hebben ze heeel veel last van, niet alleen imago schade maar ook omdat garantie claims van die dingen bij SKF binnen komt. Er zijn mensen dedicated bezig met dat uitzoeken en er is een app in ontwikkeling waarmee je het zou moeten kunnen checken.
Lijkt mij handig voor mensen die veel aftermarket kopen om in het achterhoofd te houden.  ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70 classic

Citeer
Was het niet zo dat OEM Volvo gewoon SKF is? Staat volgens mij altijd netjes in de keerring gestanst - Volvo maakt echt zijn eigen wiellagers niet in-house.

Was Volvo en SKF niet ooit zowat dezelfde toko?
:eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

leons850

Citeer
Was het niet zo dat OEM Volvo gewoon SKF is? Staat volgens mij altijd netjes in de keerring gestanst - Volvo maakt echt zijn eigen wiellagers niet in-house.

Kan zijn dat FAG de keerring van SKF gebruikt in zijn wiellagers.
Aangezien SKF ook keerringen fabriceert.

Citaat van: V70 classic op 16-04-2018 10:29:43
Was Volvo en SKF niet ooit zowat dezelfde toko?
:eusa_think:

Volvo is binnen SKF ontstaan ja, ooit heel lang geleden.

SKF, Svenska Kullagerfabriken AB (Zweeds: Zweedse Kogellager Fabriek) is een in 1907 opgerichte, van oorsprong Zweedse, multinational die onder andere kogellagers, asafdichtingen en smeermiddelen produceert. Onder hun vleugels is ook het automerk Volvo ontstaan en opgegroeid.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Blok70

SKF
Citaat van: leons850 op 16-04-2018 08:24:47
SKF doet heel veel in de automotive.
Echter zijn er een berg dingen waar je niets anders dan klachten over hoort.
Uit eigen ervaring: wiellager welke in iets meer dan een half jaar en 40dkm helemaal af was.
Uit eigen ervaring: Ashoezen zien er heel anders uit, passing is slecht
Uit eigen ervaring: aandrijfas deze trilde nieuw al en had verrot snel speling

Uit eigen ervaring: SKF aandrijfas=> conische vorm nét ongelijk aan het conisch gat van de fusee.... waardoor ik dacht dat de axiaal moer niet voldoende aangedraaid zat...... Moer zat dus wél aan, maar de as had tóch speling in de fussee... door die vorm afwijking.