[AT] Schakelstandensensor vervangen

Gestart door konniekip, 02-06-2005 18:11:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

--BUMP--

Even een vraagje:
Als ik de kickdown gebruikt heb, doet de automaatbak even later raar. Het lijkt wel of 'ie zich verslikt en eventjes in neutraal schiet. Dit gebeurt als de bak alweer opgeschakeld heeft na het gebruik van de kickdown.
Kan dit te maken hebben met de schakelstandensensor? Die is overigens pas afgelopen mei vervangen.

Alvast bedankt!

thuur


--BUMP--

Nee, nog niet. Ik zal proberen of ik morgen wat kan uitlezen, maar ik dacht dat dit misschien iets was wat vaker voorkomt. (en dat het dus niet iets ernstigs is.... :eusa_pray:)

--BUMP--

Ik heb zojuist even de foutcodes uitgelezen, maar ik denk dat het allemaal oude codes zijn. Er gaan namelijk geen lampjes branden van de ECC of ABS en het ABS werkt ook gewoon. Op A1 kreeg ik geen foutcodes, dus het lijkt of er niets aan de hand is?? Dit kreeg ik:
A3:
2-1-1 Sensor linker voorwiel, signaal ontbreekt bij start
2-1-3 Sensor linker achterwiel, signaal ontbreekt bij start
2-1-4 Sensor rechter achterwiel, signaal ontbreekt bij start
1-4-1 Storing in pedaalsensor, kortgesloten naar massa of voeding

A7:
1-2-2 Sensortijd motortemperatuur te lang

B1:
1-4-5 Onjuist stuursignaal vanaf luchtverdelingsregelaar
4-1-4 Aanzuigventilator binnentemperatuursensor bestuurderskant vastgelopen
4-1-7 Aanzuigventilator binnentemperatuursensor passagierskant vastgelopen


Iemand die misschien weet wat er dan mis kan zijn?  ???

thuur

Citaat van: --BUMP-- op 07-01-2009 19:48:27
Iemand die misschien weet wat er dan mis kan zijn?  ???

Nee, maar de foutcodes kun je gewoon resetten. Over een paar weken kijken welke terugkomen.


Gr ;)

Jans Duiven

#65
Ik ben nu even bezig met het vervangen van de PNP switch van de T5 van de buurman, maar de moer op de bakas is gecorrodeerd zit letterlijk moervast.  :o

Ik heb 'm even een paar keer in de kruipolie gezet, maar zit nog steeds vast.

Mijn vraag:

Hoeveel newtonmeter kracht kan die bakas ongeveer hebben?


De bout is los, aanhouder wint  ;D Maar nu het gemartel met die onnozele stekker. Even in de WD40 gezet, maar ik krijg het gedeelte van de PNP switch er niet 'uitgepulkt'. Wie verzint zo'n constructie  ???

Hans

klaas

stekker:
er zit een klein lipje dat je omhoog of naar beneden moet drukken...

Lindert Bogers

Zit met hetzelfde probleem heb alles maar weer terug in elkaar gezet  ???

Is het dat blauwe naar beneden drukken , datgeen wat je net kan zien?

Lindert Bogers

Heb de schakelstandsensor vervangen.

Dit viel best mee nu ik weet hoe de stekker uit elkaar moet.

De stekker gewoon vast laten zitten  met die 2 bouten en met punt tangen trekken en aan de andere kant met een kleine schroevendraaier duwen..  :eusa_doh:

Ludo

Citaat van: thedoctor op 11-01-2010 19:58:22
De stekker gewoon vast laten zitten  met die 2 bouten en met punt tangen trekken en aan de andere kant met een kleine schroevendraaier duwen..  :eusa_doh:

Ja als de uitvinder niet had gestudeerd tot z'n 30 jaar, had ie dit nooit klaargekregen.  ;D

Lindert Bogers


Heb nog gezocht maar kan geen studie stekkerbedenker vinden  ::)

thuur

Citaat van: A3GLT op 10-03-2008 08:47:08
Meteen nog even een andere tip: zorg dat je de peilstok van de automaat goed op z'n plaats terug duwt nadat je 'm opzij gedrukt hebt om de nieuwe switch te plaatsen. Ik heb een tijdje wat automaatolie verloren via de onderkant van de peilstok. (en was al bang dat er een aandrijfaskeerring lekte...)

Da's een hele goeie tip idd!


Gr :eusa_shifty:

rogerV701998

Citaat van: thuur op 16-01-2010 17:46:12
Citaat van: A3GLT op 10-03-2008 08:47:08
Meteen nog even een andere tip: zorg dat je de peilstok van de automaat goed op z'n plaats terug duwt nadat je 'm opzij gedrukt hebt om de nieuwe switch te plaatsen. Ik heb een tijdje wat automaatolie verloren via de onderkant van de peilstok. (en was al bang dat er een aandrijfaskeerring lekte...)

Da's een hele goeie tip idd!


Gr :eusa_shifty:

:eusa_shhh: ;D

)()()sT

Ow, dus de volgende keer let je daar op, Thuur?

;D

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 16-01-2010 17:54:09
Citaat van: thuur op 16-01-2010 17:46:12
Citaat van: A3GLT op 10-03-2008 08:47:08
Meteen nog even een andere tip: zorg dat je de peilstok van de automaat goed op z'n plaats terug duwt nadat je 'm opzij gedrukt hebt om de nieuwe switch te plaatsen. Ik heb een tijdje wat automaatolie verloren via de onderkant van de peilstok. (en was al bang dat er een aandrijfaskeerring lekte...)

Da's een hele goeie tip idd!


Gr :eusa_shifty:


:eusa_shhh: ;D



;D :eusa_clap: