Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barracuda_82

Het Volvotreffen gister was leuk. Lekker in de zon gezeten en op het strand gespeeld. We hebben wederom geluk gehad met het weer. Alleen iets minder met de auto's. Gelukkig niet de mijne, maar die van m'n maat. Na een halve kilometer rijden stonden we naast Aquabest stil met een falende benzinepomp:



We zijn om 15:00 uur vertrokken van het terrein en we waren om 21:30 thuis. Balen, maar ja, dat hoort er toch ook wel een beetje bij #tuningleef
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Ik ben gistermiddag nog even langs de garage gereden die mijn auto onderhanden genomen hebben een tijdje geleden om de handremkabels te vervangen voor de APK. Nu ik laatst het halve dashboard en middenconsole uit elkaar heb gehaald viel het mij op dat er een paar dingen beschadigd waren die voorheen nog niet kapot waren. Zoals het muntenbakje waar de schakelaars van de stoelverwarming in zitten en de gevarenlicht schakelaar, daar waren alle bevestigingen van afgebroken. Ook zat het lampje van de automaat selector er niet in. En toen ik onder de auto lag zag ik dat de afdichtdoppen van beide handremkabels niet in het chassis van de auto zaten.

Daar was ik een beetje pissed over, dus ben ik verhaal gaan halen. De garagehouder schaamde zich de ogen uit z'n kop en vroeg hoe hij het goed kon maken. En toen dacht ik: als hij nou eens die kachel helemaal monteert, dan hoef ik dat vervelende klusje niet te doen. En dat vond ie goed. En ik krijg er ook nog eens een leenauto bij.

Goeie deal, al zeg ik zelf.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

aloisdecroon

Kijk dat word goed opgepakt en opgelost onderling.
Je hoort ook wel eens anders..

Miyel

En wat ga je tegen komen als je de volgende keer achter het dashboard kijkt?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Barracuda_82

Citaat van: Miyel op 12-06-2019 12:41:18
En wat ga je tegen komen als je de volgende keer achter het dashboard kijkt?

Ik geef hem af zonder dashboard, dus ik kan mooi alles effe controleren voor ik hem weer mee naar huis neem.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

vincent-mk1

Citaat van: Barracuda_82 op 11-06-2019 09:04:07
Het Volvotreffen gister was leuk. Lekker in de zon gezeten en op het strand gespeeld. We hebben wederom geluk gehad met het weer. Alleen iets minder met de auto's. Gelukkig niet de mijne, maar die van m'n maat. Na een halve kilometer rijden stonden we naast Aquabest stil met een falende benzinepomp:



We zijn om 15:00 uur vertrokken van het terrein en we waren om 21:30 thuis. Balen, maar ja, dat hoort er toch ook wel een beetje bij #tuningleef

Pracht auto , de 940 !

Miyel

Vooral de finishing touch op het onderblok 😅
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Barracuda_82

Gister heb ik de auto weggebracht en eind van de dag weer opgehaald. De kachelradiator hebben ze netjes vervangen en alles werkt weer prima. Toen ben ik aan de gang gegaan met het fixen van de ellende die ontstaan is door de KVS bij de lekkage.

Onder de tapijten is het nu helemaal droog en schoon gemaakt. Achter de radio heb ik de kabelboom droog gemaakt, alle losgelaten tape verwijderd, zo veel mogelijk van het vergane schuim rond de kabels weg gehaald en de kabels weer voorzien van nieuwe tape (speciale coroplast tape voor kabelbomen).



Volgende stap is het opnieuw wrappen van de "houten" delen en alles weer terug bouwen. Niet dat dat nodig is, maar ik wil het hoogglans zwart vervangen door metallic zwart. Klein detail.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

vasquez

Pull Request, master branches, responsive headers, ik weet wat voor werk jij doet  ;D

Citaat van: Barracuda_82 op 07-06-2019 09:46:29




Barracuda_82

Citaat van: vasquez op 18-06-2019 12:34:48
Pull Request, master branches, responsive headers, ik weet wat voor werk jij doet  ;D

Da's inderdaad met die foto niet zo moeilijk te raden :P

Ben je een collega?
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

vasquez

Hahahaha, nou noem het zo, ik zit er dagelijks tot over mijn oren in....Software Architect ;-)

Barracuda_82

Citaat van: vasquez op 18-06-2019 12:48:34
Hahahaha, nou noem het zo, ik zit er dagelijks tot over mijn oren in....Software Architect ;-)


Close enough :) Ik ben frontend dev (react).
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Ries van de Zilverschuit

Aha, vandaar dat sleutelen en ander handwerk na werktijd... (neem ik aan tenminste).
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Barracuda_82

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 18-06-2019 15:00:08
Aha, vandaar dat sleutelen en ander handwerk na werktijd... (neem ik aan tenminste).

Klopt. Overdag zit ik op kantoor achter de computer en als ik thuis kom trek ik mijn overall aan en dan duik ik mijn werkplaats in.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Oja, afgelopen zondag waren we bij een goede vriend van me die een folie bedrijf heeft en hebben we wat delen van de C3 van mijn vriendin gewrapt. Toen we die auto uitzochten vonden we de witte variant met rode details elke keer erg mooi:



Helaas vonden we toen alleen een volledig zwarte die alle accessoires had die we wilden hebben. Dus dan maar zelf de details een kleur geven. Eerste ingeving was zwart met rood:



Maar een standaard kleur is niks voor ons, dus het is Gloss Lemon Sting geworden van 3M. De kleur laat zich niet zo goed fotograferen (het wordt altijd een beetje groenig), maar op deze foto is het redelijk gelukt de kleur vast te leggen:



We hebben dus de spiegels en het vierkantje op de airbumps gefolied nu:



Helaas is het niet gelukt om de kapjes rond de mistlampen in de bumper te foliën. Deze zijn op onze auto ongespoten plastic en dat is bijna niet te beplakken, zeker niet omdat ze zo diep zijn. Mijn maat heeft het nog wel effe geprobeerd, maar zo lang de kappen ongespoten zijn lukt dat niet.

Dus ben ik net effe langs de Citroen dealer gereden en heb de kapjes aangewezen op een auto in de showroom (da's het fijne van zo'n jonge auto, die staan daar dan nog gewoon) en heb voor 50 euro een setje hoogglans zwarte besteld. Die kan ik dan beplakken en dan omwisselen met de ongespoten kapjes die op de auto zitten.



Het dak gaan we niet beplakken omdat onze auto een panorama dak heeft en dat is niet mooi als daardoor het dak maar half gekleurd is. Met de spiegels, dat vierkantje, de mistlampkappen en één paneeltje in het interieur is het ook meer dan genoeg knalgeel. Het moet geen kermis worden, en zo is het net wat meer eigenwijs en past de auto beter bij ons.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works