Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Barracuda_82

Citaat van: Miyel op 28-06-2019 09:21:50
De 911's worden steeds ouder.. Entering a higher level of payment!

En een higher level of fun!




Gister eindelijk weer wat moed bij elkaar geraapt en met de 240 verder gegaan na bijna 3 maanden niets gedaan te hebben. Ik moest voor m'n maat met z'n 2JZ supra even een paar hechtlasjes zetten op zijn nieuwe downpipe en heb meteen gebruik gemaakt van hun aanwezigheid om het achterraam van de auto weer terug te zetten. Ik had daar de roest al behandeld en de rand zwart gespoten, dus dat kon weer. Nu is het zeil van de auto en dat nodigt ook al weer wat meer uit om er aan te gaan werken.

Na veel wikken en wegen heb ik ook besloten om qua wielen/onderstel setup een iets andere (langere) route te kiezen om er voor te zorgen dat de auto mogelijk deze zomer nog gaat rijden. Ik was van plan om een 940 achteras passend te gaan maken en met veel pijn en moeite die Borbet A's te monteren.

Nu heb ik er voor gekozen om de 240 as weer op te knappen en toch de 17" stalen velgen te gaan verbreden die ik nog heb liggen. Kleine todo list (voor mijn eigen naslag ook even):

  • Fenderflares passend maken (25% klaar)
  • Achteras opknappen (schoonmaken, diff servicen, etc)
  • Draagarmen achteras verstelbaar maken met kogelkoplagers
  • Wielkuipen wegslijpen en vergroten (25% klaar)
  • Rechter deuren sierlijst-gaten dichtlassen
  • Achterklep roest wegwerken, zwart spuiten en terug monteren
  • Alle niet-beklede interieur delen (zoals de C en D stijlen) zwart spuiten
  • Velgen opmeten en laten verbreden
  • Banden uitzoeken en bestellen
  • Alles glad plamuren en schuren
  • Wrappen

Nog genoeg te doen... kleine stapjes maken, dan komt het wel goed. Ik ben gister al meteen verder gegaan met die wielkuipen (anders kan de achteras niet terug) en de as op te knappen. De rubbers van de draagarmen in de as waren helemaal aan gort, dus die heb ik er als eerste uitgestookt. Hier komen ook kogelgewrichtlagers in. De rubbers hebben we er natuurlijk vakkundig uit gehaald met een onkruibrander. Alleen was ik de plastic sleeve van de handremkabel vergeten en die is nu een beetje gesmolten. En wat doe je dan als je tijd en aluminium over hebt? Dan draai je er gewoon eentje uit alu:



Ziet er ook wel chique uit, zo'n shiny ding:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Gister begonnen aan een mal voor de aanpassingen aan de draagarmen (die zijn symmetrisch gelukkig). Dit om er voor te zorgen dat alles op z'n plek blijft tijdens het zagen, boren en lassen:



De bedoeling is om de boven en onderkant te "boxen" (platen er op lassen) met wat speedholes er in (lees: afwatering). Dan tsjoep ik de voorkant er af waar dat rubber in zit en komt er een verstelbare uniball (stangkoplager) op om de arm verstelbaar te maken.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

En weer een stapje verder... de achterklep is nu bijna geheel roestvrij. Onder de scharnieren vond ik nog dit:



En na wat schuren, ontroesten en een laagje zinkspray ziet het er zo uit:



En de onderrand van de klep zag er zo uit (vooral door het op de grond staan en schuiven):



En nu zo:



Daarna nog even het lasapparaat naar buiten gerold en het gat van de antenne op de achterste stijl dicht gelast:



Zodra ik klaar ben met al het laswerk kan ik de plamuur tevoorschijn halen en alles glad gaan schuren.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Netties hoor gaat, jeukt al om aan m'n 164 te beginnen ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 03-07-2019 10:06:08
Netties hoor gaat, jeukt al om aan m'n 164 te beginnen ;D

Doe dan!
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Haha nog ff geduld zit nog op zee ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Kleine update van afgelopen woensdag:

- De achterklep is nu helemaal roestvrij.
- Alle randen op de klep zijn zwart gespoten (mocht er iets onder de folie uit piepen, dan valt het niet op naast het rubber).
- De scharnieren zijn gestraald en opnieuw zwart gespoten.

Ik moet nu alleen nog het raam terug zetten en de handgreep opnieuw opknappen, maar dat laatste doe ik als de auto klaar is. Ik heb besloten om alle details pas te doen als de auto weer rijdt en gewrapt is. Eerst de I's neerzetten en dan pas de puntjes er op. Anders staat ding nog drie winters in mijn achtertuin.



Daarnaast heb ik ook de wielkuip rechtsachter er helemaal uit geslepen. Helaas geen plaatje daar van. Wel van de slijpschijf die ineens uit elkaar spatte halverwege. Gelukkig niks aan over gehouden.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Walter

wat voor kleur wordt de wrap?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Barracuda_82

Citaat van: Walter op 05-07-2019 11:51:54
wat voor kleur wordt de wrap?

Ik heb al heel lang mijn zinnen gezet op een candy rood (True Blood van Teckwrap), maar begin elke keer weer te twijfelen als ik een 245 in een coole kleur zie.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70R^2

Dat is wel echt een hele mooie diepe rode kleur, zal vast heel bruut staan, ik zeg doen!

Walter

dat is inderdaad gaaf. Wat zijn de opties die je doen twijfelen?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

arjenT5R

Is dat een beetje te doen dat wrappen qua kosten? Misschien ook wel een goed idee voor m'n 164 ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Citaat van: V70R^2 op 05-07-2019 13:26:33
Dat is wel echt een hele mooie diepe rode kleur, zal vast heel bruut staan, ik zeg doen!

Ik vind het leuk als het een kleur is die duidelijk niet fabrieksaf is, maar het moet ook geen kermis worden. Dit leek me een mooie gulden middenweg.

Citaat van: Walter op 05-07-2019 14:02:08
dat is inderdaad gaaf. Wat zijn de opties die je doen twijfelen?

Zwart. Ik vind dat namelijk een hele vette kleur op een 240. En da's ook een best zeldzame kleur origineel.



En dan liefst in een net-niet-gewoon-zwart kleurtje zoals Black Rose van 3M:



Citaat van: arjenT5R op 05-07-2019 14:13:57
Is dat een beetje te doen dat wrappen qua kosten? Misschien ook wel een goed idee voor m'n 164 ;D

Reken op een 1000 euro aan folie. En dan heb je het nog niet op je auto zitten. En makkelijk is het niet, dus als je er geen ervaring mee hebt zou ik er niet aan beginnen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Walter

gewoon zwart zou ik 'm spuiten, om die extra diepe zwart te krijgen. Of Ember Black, die wel eens gezien? Zit oranje gloed in als de zon er op schijnt. Die Black Rose vind ik ook gaaf.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Ewout Schalkwijk

Ik moest Ember black googelen, maar dat is idd een hele mooie kleur.  :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein