Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Barracuda_82

Ik lees het volgende over het gebruik van verschillende materialen:

"When dissimilar metals come in contact, use a nonabsorbent insulate between them. A polypropylene tape of 1.7 mils minimum thickness with a dielectric strength of 300-400 volts/mil is adequate for most trailer and body applications."

Of het gebruik van een afsluitende pasta wordt ook aangeraden: http://www.tefgel.com/contain.php?param=tefgel_infor
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Wouter96

In de scheepvaart is dat natuurlijk al helemaal een ding! Vergelijkbare condities met al die pekel hier in de winter ;)
Als je heel fancy wil doen kan je misschien de bracket laten anodiseren? Kan je meteen een leuk kleurtje uitzoeken  :P Of  misschien glas-parelen (goedkope optie en best mooie afwerking) maar weet niet hoe ''dicht'' een glasparel laag is.

Maar zoals Arjen al zei, gedoe achter de komma.

V70geRwin

Anodiseren heeft EricL (die voor mij het bracket heeft gefreesd) gedaan icm titanium bouten  :eusa_clap:
Helemaal in zijn stijl naar perfectie.

De ultieme oplossing maar of het ook echt nodig is...

Barracuda_82

Anodiseren is wel een goed idee. Nu is het inderdaad gedoe achter de komma, maar het ziet er wel mooi uit en als we daarmee ook de cijfers achter de komma weg kunnen werken, dan is dat mooi meegenomen. Ik heb even een vraag uitgezet voor anodiseren. Later meer :)

Ondertussen ben ik gister in Leerdan de nieuwe drijfstangen voor de 240 op gaan halen:

Ziet er mooi uit, maar of het ook iets is weet ik pas als ik alles gemeten en gewogen heb. Ik wil de balans en gewichten gelijk hebben en de loopvlakken netjes hebben (rondheid enzo).

Ondertussen ben ik ook een "blueprint" checklist aan het opstellen. Het is een lijst gemaakt voor een amerikaanse V8, maar is vrij eenvoudig te vertalen naar een redblock. Ik zet bewust "blueprint" effe tussen haakjes omdat dat natuurlijk een veel misbruikte term is, maar in navolging van het opmeten van de cilinderwanden wil ik meer van het blok controleren en eventueel rechttrekken. Zo zijn er veel dingen die je van zo'n checklist af kan vinken met eenvoudige tools en skills.

Miyel

Inkoppertje;

Je mist een drijfstang!

:angel:
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

volvobug

Citaat van: Miyel op 09-06-2018 15:44:17
Inkoppertje;

Je mist een drijfstang!

Inkoppertje:

Citaat van: Barracuda_82 op 08-06-2018 10:17:46
......
Ondertussen ben ik gister in Leerdan de nieuwe drijfstangen voor de 240 op gaan halen:

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Barracuda_82

Citaat van: Miyel op 09-06-2018 15:44:17

Je mist een drijfstang!

Gewoon één originele en de rest after market. Dat gaat vast goed ;)

Dit weekend heb ik weer wat dingen aan de V70 kunnen doen. Eindelijk heb ik de moed bij elkaar geraapt om de ABS module onder handen te nemen. Het ding zat helemaal onder de halfzachte kit en plakband en alles was afgebroken. Alsof iemand dat ding ooit met een steen open heeft gemaakt. Alles aan deze auto wat ik tegen kom waar iets aan gedaan is lijkt alsof het door een aap is gedaan. Altijd wel iets afgebroken of in elkaar gebeund. Maar goed, gedemonteerd, helemaal schoon gemaakt, gesoldeerd en weer netjes in elkaar gezet.

In een korte testrit geen lampjes meer gezien, dus het lijkt te hebben gewerkt.

Toen ook maar even de deur er af gepakt om de deurvanger goed te repareren:

De deurvanger zelf was niet zo spannend, maar het broddelwerk van die zweden wilde ik even goed fixen. Er was al ooit aan "gelast" en dat was (natuurlijk) weer gebroken.

Helaas kon ik er niet met mijn slijptol tussen zonder ook het voorscherm er af te moeten halen, dus ik heb de bevestiging aan de bovenkant en onderkant goed gelast en daarna voorzien van een laagje lak (helaas geen rood aanwezig, maar dat komt nog wel een keer). Helaas niet heel mooi, maar wel heel stevig nu:

Daarna alles weer in elkaar. Nu alleen nog een geel gepassiveerd moertje vinden in mijn "verzamelbak" zodat die iig netjes hetzelfde zijn.

Daarna ben ik weer verder gegaan met het redblock. Alles aan de voorkant gedemonteerd, ontdaan van roest en helemaal spekglad geschuurd met heel fijn schuurpapier:

arjenT5R

Keep them coming!

Zijn jou drijfstangen zonder tekst? Of heb je ze express met de tekst naar beneden neer gelegd? :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

Tjemig, die las. Dat lijkt wel mig lassen zonder gas...

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 10-06-2018 20:50:47
Keep them coming!

Zijn jou drijfstangen zonder tekst? Of heb je ze express met de tekst naar beneden neer gelegd? :D

Die heb ik omgedraaid, want die teksten staan er allemaal schots en scheef op. Het is dat het niet zo verstandig is om te doen, anders zou ik het er af schuren :D

Citaat van: classicT5 op 10-06-2018 22:04:14
Tjemig, die las. Dat lijkt wel mig lassen zonder gas...

Ja, echt lelijk. En zonder het voorscherm er af te halen kon ik die oude lassen niet weg halen (slijptol past er niet tussen). Ik heb nog geprobeerd de oude las een beetje uit te vloeien, maar dat hielp niet veel. Al geef je een aap een gouden ring..

NinaPaul

Normaal valt er een rubber overheen, volvo nr. 3509708.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Barracuda_82

Citaat van: NinaPaul op 11-06-2018 09:45:17

Ja ik weet het. Ik had hem naderhand in m'n hand en dacht toen: oke, volgende keer zet ik hem wel weer terug :P

elianmars

Citaat van: Barracuda_82 op 11-06-2018 09:52:31
Citaat van: NinaPaul op 11-06-2018 09:45:17

Ja ik weet het. Ik had hem naderhand in m'n hand en dacht toen: oke, volgende keer zet ik hem wel weer terug :P

;D

classicT5

Zo'n voorscherm demonteren is makkelijk, paar boutjes en klaar. Lastigste is dat je nieuwe popnagels nodig hebt om je modderkuip te monteren. Zijn speciale popnagels.

Barracuda_82

Citaat van: classicT5 op 11-06-2018 20:32:32
Zo'n voorscherm demonteren is makkelijk, paar boutjes en klaar. Lastigste is dat je nieuwe popnagels nodig hebt om je modderkuip te monteren. Zijn speciale popnagels.

Drie keer raden wat allemaal al lang afgebroken is of ontbreekt op deze auto.... juist, die popnagels.