Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Boeijke

Leuk blog om te volgen.
Je komt bij mij uit de buurt. Gek genoeg nog nooit 1 van je auto's gezien. Terwijl die toch op moeten vallen. Waar kom je vandaan dan? Ik uit oss.
Mocht je een keer een ander grijs follow me home willen proberen of het daaraan ligt laat maar weten. Heb er nog liggen.

Gr
Willem

Barracuda_82

Citaat van: daanium op 07-05-2018 21:52:43
Hier een how-to over het loshalen van je dashboard:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,55272.msg1390769.html#msg1390769

Er zijn ook forummers die het lukt zonder alles los te halen, echter ben ik daar niet een van ;)
Na een half uur prutsen ging ik toch maar voor de bovenstaande manier.
Mooi werk trouwens, aan je V70R! Keep up the good work 8)

Thanks voor de link! Dat soort topics maakt het werk ineens een stuk makkelijker en leuker :)

Citaat van: Arjend op 07-05-2018 22:22:40
Haha leuke naam! Heb je ook een project binky?

Haha, dat was in eerste instantie wel het idee met mijn 142, maar dat project ben ik wegens ziekte gestopt. Ik probeer het nu wat minder extreem te doen allemaal :)

Maar goed gezien iig, de naam is zeker geinspireerd door onze Engelse vrienden van Bad Obsessions Motorsport. Maar ik heb bij mij vooral de nadruk op de motorsport tussen aanhalingstekens ;)

Citaat van: Boeijke op 07-05-2018 23:10:56
Leuk blog om te volgen.
Je komt bij mij uit de buurt. Gek genoeg nog nooit 1 van je auto's gezien. Terwijl die toch op moeten vallen. Waar kom je vandaan dan? Ik uit oss.
Mocht je een keer een ander grijs follow me home willen proberen of het daaraan ligt laat maar weten. Heb er nog liggen.

Ik woon vlak naast Oss en werk midden in het centrum.. volgens mij heb ik jouw auto wel eens ooit zien rijden (als het die uit je avatar is, tenminste). Mijn Mini was eerst nog veel extremer bestickerd, toen volledig in Rothmans bestickering, nagemaakt van de auto van Ayrton Senna uit 1994.

Ik heb zelf ook nog een ander follow me home relais liggen, maar ik denk eerder dat ik het gewoon fout doe dan dat er iets mis is met dat relais.




Anyway. Gister weer een klein beetje aan de auto kunnen werken voor ik in de tuin aan de gang ging. Dankzij het topic van Daanium heb ik makkelijk het originele relais van de ruitenwissers kunnen vervangen met een 99 relais wat ik nog had liggen.



Daarna ben ik aan de gang gegaan met de scheur in het leer in de stoel. Ik ben niet zo goed met bekleding, dus een heel stuk vervangen zit er (voorlopig) niet in, maar ik heb het iig minder lelijk kunnen maken.

Voor:


Tijdens:


Resultaat:


Met die naald en draad heb ik ook het stiksel van het stuur opnieuw kunnen doen:
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

The Volvoboy

Mooie auto... ;D Je bent goed bezig, leuk om te lezen! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Piet

Citaat van: Barracuda_82 op 07-05-2018 14:34:16
- Klopt het dat heel je dashboard uit elkaar moet om de inserts te vervangen? Ik wil ze gaan wrappen en dat werkt het mooiste als alles gedemonteerd is, maar op de sloop zagen we dat het nogal complex in elkaar zit allemaal. We hebben er niet heel lang naar gekeken, maar ik vermoed dat alles uit elkaar moet om ze van achter los te schroeven ofzo. Vooral die rond de radio lijkt me erg lastig. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Kan wel zonder het dashboard er uit te halen maar het is echt een enorm gekloot, zeker als je wat grotere handen hebt.
Het dashboard er uit halen werkt een stuk prettiger en is best goed te doen.

razorx

Leuk topic dit!

Wat de twee temperatuursensors onder de bumper aangaat:
De ene is voor de buiten temperatuur. Zit zowel op de 850 als de x70
De ander is een IAT sensor. Staat voor Intake Air Temperature. Meet bij de x70 turbomodellen de temperatuur van de binnenkomende lucht.

Boeijke

Ah...ben er ondertussen achter waar je auto's te bewonderen zijn.
Stomtoevallig een dorpsgenoot van je gesproken. Die werkt in een garage waar ik vaker kom.
Die wist me te vertellen dat er daar zo'n roodachtige v70 rondreed tegenwoordig. Bij even doorvragen of daar ook een mini stond was het snel duidelijk.

Barracuda_82

#21
Citaat van: razorx op 08-05-2018 16:57:41
Leuk topic dit!

Wat de twee temperatuursensors onder de bumper aangaat:
De ene is voor de buiten temperatuur. Zit zowel op de 850 als de x70
De ander is een IAT sensor. Staat voor Intake Air Temperature. Meet bij de x70 turbomodellen de temperatuur van de binnenkomende lucht.

Die hoort dan toch in je inlaatkanaal te zitten, na je intercooler, en niet ergens bungelend aan een kabeltje achter je bumper? Als dat mijn IAT sensor zou zijn, dan zou ik ergens een enorm boostlek moeten hebben...

Citaat van: Boeijke op 08-05-2018 17:55:07
Ah...ben er ondertussen achter waar je auto's te bewonderen zijn.
Stomtoevallig een dorpsgenoot van je gesproken. Die werkt in een garage waar ik vaker kom.
Die wist me te vertellen dat er daar zo'n roodachtige v70 rondreed tegenwoordig. Bij even doorvragen of daar ook een mini stond was het snel duidelijk.

Goed gevonden ;)

Nog een vraagje voor de kenners: de knop van de automaatpook blijft vaak plakken en lijkt helemaal niet te werken. Ik kan hem meestal gewoon zonder in te drukken van versnelling wisselen. Is dat een bekend probleem?
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Je kan IAT ook zien als louter de temperatuur die je aanzuigt toch... das ook intake :D

Zo is het bedoelt denk ik :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: Barracuda_82 op 08-05-2018 19:01:15
Citaat van: razorx op 08-05-2018 16:57:41
Leuk topic dit!

Wat de twee temperatuursensors onder de bumper aangaat:
De ene is voor de buiten temperatuur. Zit zowel op de 850 als de x70
De ander is een IAT sensor. Staat voor Intake Air Temperature. Meet bij de x70 turbomodellen de temperatuur van de binnenkomende lucht.

Die hoort dan toch in je inlaatkanaal te zitten, na je intercooler, en niet ergens bungelend aan een kabeltje achter je bumper? Als dat mijn IAT sensor zou zijn, dan zou ik ergens een enorm boostlek moeten hebben...

Citaat van: Boeijke op 08-05-2018 17:55:07
Ah...ben er ondertussen achter waar je auto's te bewonderen zijn.
Stomtoevallig een dorpsgenoot van je gesproken. Die werkt in een garage waar ik vaker kom.
Die wist me te vertellen dat er daar zo'n roodachtige v70 rondreed tegenwoordig. Bij even doorvragen of daar ook een mini stond was het snel duidelijk.

Goed gevonden ;)

Nog een vraagje voor de kenners: de knop van de automaatpook blijft vaak plakken en lijkt helemaal niet te werken. Ik kan hem meestal gewoon zonder in te drukken van versnelling wisselen. Is dat een bekend probleem?

Ja, de knop die je indrukt om te schakelen breekt eigenlijk altijd, en dan heb je dit. Je kunt er zelf een andere knop inzetten, even priegelen met veertjes. En de knop moet er even vanaf, brildrager? ;D

arjenT5R

Beetje wd40 in spuiten eens per jaar... is gewoon onderhoud ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Nieuw knopje kost niet veel en levert groot plezier.

Barracuda_82

Mooi. Dan ga ik dat knopje binnenkort eens uit elkaar halen om te fixen. Echt afgebroken is ie niet, denk ik. Dus hopelijk alleen wat spuitvet er tussen.

Nu eerst verder met de nieuwe remmen, want die zijn het hardst nodig.



Alles uit elkaar en gangbaar gemaakt:



Eén klauw heb ik al deels gestraald, maar ik moet een nieuw raampje in mijn straalkast voor ik verder ga, want ik zie niks meer door dat glas.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 08-05-2018 19:11:14
Je kan IAT ook zien als louter de temperatuur die je aanzuigt toch... das ook intake :D

Niet lullig bedoeld, maar da's onzin... ik heb in het verleden een behoorlijk getunede Impreza gehad met ook een IAT sensor. Deze gebruikt de ECU om de motor op af te regelen. Als de temp erg hoog is wordt eea een beetje terug geregeld. Daarom moet je deze sensor altijd zo dicht mogelijk bij je inlaat hebben zitten, anders is alles onzin wat je meet. Zeker bij stilstand als er geen luchtstroom is. En al helemaal als je een TMIC hebt, want die warmen al helemaal hard op als je stil staat.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Niet lullig bedoelt maar zo werkt t gewoon...

De ecu meet de buiten temperatuur en regelt daar op...

En zo zit er ook een luchtdruk sensor waar ie op regelt...

" LDR duty cycle correction, intake air temperature " en " Altitude correction for LDR setpoint "



Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Oke. Ik vind het maar vreemd. Die temp is toch altijd anders dan wat ie daadwerkelijk binnen krijgt? En waarom dan een andere sensor en niet die van het dashboard gebruiken?
Johan van Tongeren - www.baddecision.works