Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barracuda_82

De dynamo van de V70 was dus niet goed. Na een video van ons aller Robbert besloot ik niet d ehele dynamo te vervangen, maar alleen de spanningsregelaar. Klaarblijkelijk zit daar meestal het probleem, en niet in de generator.

Na verwijdering en vergelijk met een andere gebruikte was het wel duidelijk dat hier het probleem lag:


Voor dit klusje heb je alleen niet te grote handen nodig en is veeeeel makkelijker dan de hele dynamo te vervangen:



Ondertussen ben ik druk met de remmen klaar te maken voor gebruik. Ik heb van de sloop een gebruikt fusee mee genomen om daar een adapter op te maken:
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Wouter96

Je zei woensdag al ''ik ben niet goed in stil zitten''. Dat is dus echt waar ;) Lekker bezig geweest!

Barracuda_82

Klopt het dat niet alle knoppen achter het stuur licht geven?

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

KIM

Nee; ze horen allemaal te werken.
Dat wordt lampjes vervangen... Staat op het forum wel beschreven hoe dat moet.

Barracuda_82

Okay. Ik had op de sloop al een paar van die knoppen bekeken en zag bij sommigen wel een lampje en bij anderen niet. Ik dacht dus dat het mss zo hoort.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Gisteravond ben ik nog even naar de werkplaats van mijn buddy geweest om mijn plan voor de grote Brembo's voor te leggen. Hij ziet het wel zitten en heeft me opdracht gegeven om eea voor te bereiden. Volgende week woensdag gaan we beginnen aan de klauwen. Het plan is om daar een stukje van af te frezen, zodat we wat meer ruimte hebben voor een aluminium adapter. Deze gaan we maken van 7075 alu (=520nm per mm2) en dan is 12mm ruimte tussen de klauw en het fusee een beetje weinig. Als we een stukje van de klauw af halen kunnen we de gewenste 20mm halen.

Verder gaan we alle bevestigingsbouten voorzien van gaatjes om zo borgdraad te kunnen gebruiken. Dit is iets wat veel in de (motor)racerij gebruikt wordt:



Voor nu heb ik de klauwen gestraald en een aantal spacers gesneden en afgevlakt. Deze kunnen we tussen de klauw en de schijf steken, zodat deze netjes in het midden uitgelijnd is:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Op zich staat t nog wel spiffy ook zo'n rvs borgdraadje :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Met welke schijven ga je die klauwen gebruiken, heb nog wel wat maten voor je anders....

V70geRwin

Citaat van: arjenT5R op 15-05-2018 09:08:25
Op zich staat t nog wel spiffy ook zo'n rvs borgdraadje :P

Als die het moet gaan houden, zit bovendien uit het zicht dus ook geen signaal functie....
Ik zou de bouten niet verzwakken met een gaatje eerlijk gezegd.

volvobug

Citaat van: V70geRwin op 15-05-2018 09:20:37
Citaat van: arjenT5R op 15-05-2018 09:08:25
Op zich staat t nog wel spiffy ook zo'n rvs borgdraadje :P

Als die het moet gaan houden, zit bovendien uit het zicht dus ook geen signaal functie....
Ik zou de bouten niet verzwakken met een gaatje eerlijk gezegd.

Draadje hoeft alleen maar te voorkomen dat de bout gaat draaien mocht de rekspanning om wat voor reden dan ook verminderen. En van verzwakken is geen sprake, gaatje zit buiten het op rek belaste gebied.

In de vooroorlogse racerij over veelal onverharde wegen was het heel gebruikelijk om iedere kritische moer of bout met een draadje te borgen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 15-05-2018 09:09:17
Met welke schijven ga je die klauwen gebruiken, heb nog wel wat maten voor je anders....

De schijven op de foto's ga ik gebruiken. Dat zijn nieuwe 330x32 schijven van een V70R (N). Daar kan ik dus mooi alles op passend maken.

Citaat van: V70geRwin op 15-05-2018 09:20:37
Als die het moet gaan houden, zit bovendien uit het zicht dus ook geen signaal functie....
Ik zou de bouten niet verzwakken met een gaatje eerlijk gezegd.

Het deel waar die gaatjes in zitten doet niks aan de trekkracht van de bout, wat @volvobug al zegt.

Overigens zijn het inbusbouten die ik ga gebruiken en die hebben van zichzelf al best een groot gat in de kop zitten. Denk dat dat minuscule gaatje daar niet veel aan veranderd ;)
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 15-05-2018 14:37:05
Citaat van: V70geRwin op 15-05-2018 09:09:17
Met welke schijven ga je die klauwen gebruiken, heb nog wel wat maten voor je anders....

De schijven op de foto's ga ik gebruiken. Dat zijn nieuwe 330x32 schijven van een V70R (N). Daar kan ik dus mooi alles op passend maken.

Citaat van: V70geRwin op 15-05-2018 09:20:37
Als die het moet gaan houden, zit bovendien uit het zicht dus ook geen signaal functie....
Ik zou de bouten niet verzwakken met een gaatje eerlijk gezegd.

Het deel waar die gaatjes in zitten doet niks aan de trekkracht van de bout, wat @volvobug al zegt.

Overigens zijn het inbusbouten die ik ga gebruiken en die hebben van zichzelf al best een groot gat in de kop zitten. Denk dat dat minuscule gaatje daar niet veel aan veranderd ;)

Fair enough voor de draadijzertjes hoor, better safe then sorry  ;)
Ga je de klauw nog infrezen want anders steken die inbussen zo ver uit.

Barracuda_82

#57
Goed punt... met de koppen van de bevestigingsbouten heb ik nog geen rekening gehouden. Maar ik denk niet dat een probleem zal zijn, omdat ik met die 330 schijven best wat ruimte over heb in de velg (zie eerdere foto's) en ik verwacht dat ik eerder grotere velgen ga monteren (18" odysseus) dan kleinere.

Overigens ben ik voornemens om binnenkort de V70 even op bokjes te zetten en de wielen en schijven te verwijderen om te kijken hoeveel ruimte ik echt overal omheen heb, inclusief de situatie met volledige stuuruitslag beide kanten op. Ik heb nu alleen een los fusee en de schijf en klauw in mijn werkplaats, maar het zou lullig zijn om er achter te komen dat het in het echt alsnog niet past doordat er dan nog een veerpoot ofzo in de weg zit.

Edit: op deze foto zie je ook best goed hoeveel ruimte er is:
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70geRwin

Pas het maar even want die inbussers steken echt ver uit.
Zelf heb ik er voor gekozen om niet de klauwen in te frezen maar voor platte koppen te gaan, ik had nog iets minder ruimte met de 336 schijf.

Brembo advies is minimaal 3mm speling  ;D