Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Barracuda_82

Afgelopen weekend heb ik, tussen de bedrijven door, ook weer even aan mijn 240 kunnen werken. Natuurlijk niet de belangrijke dingen die eigenlijk nodig zijn, maar gewoon lekker waar ik zin in had. Als eerste heb ik even een deel van de auto afgeplakt:

Om zo weer opnieuw de originele striping aan te kunnen brengen en de verweerde lak op de B en C stijlen weer netjes egaal te maken:

Hiervoor heb ik bodyschutz gebruikt, om eenzelfde finish te krijgen als de rest van de auto:

Ook heb ik de trap van de achterklep gehaald, de lassen weggewerkt en ben ik begonnen om die in dezelfde bodyschutz te spuiten, maar er zat net niet genoeg in die spuitbus. Vandaag komt een nieuwe lading binnen met de post, dus dan kan ik hem afmaken en opnieuw op de auto schroeven.

De afgeronde striping:

En daarna ook maar meteen de dorpel mee gepakt, want die had ik voorheen in gewoon zwarte lak gespoten en dat was er al weer af gezandstraald door de wielen:

Toen had ik wel even een verkoelend badje in de Maas verdiend:

Daarna heb ik ook nog een mooi plekje aan het water gevonden waar je bijna niet met een normale auto kan komen. Lekker in het zonnetje naar passerende boten kijken:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

)()()sT

Gaaf! Ben je trouwens met de 240XC naar Zweden geweest?

de Boeing

Zalig!

Ik woon ook vlak bij de Maas en vroeger was het een no-go voor verfrissing, laat staan zwemen...
Maar dezer dagen doe ik niks lievers dan er ff induiken, stukje mee drijven en dan terug wandelen  ;D 8) Het water is zo veel frisser en helderder (ok, wil niet perse iets zeggen) dan de modderige grindplassen waar we vroeger gingen zwemmen. En nu met duikbril aan is er een nieuwe wereld voor me opengegaan!

Barracuda_82

Citaat van: )()()sT op 18-08-2020 10:14:55
Gaaf! Ben je trouwens met de 240XC naar Zweden geweest?

Neen, met het zuinige en comfortabele Citroentje van mijn vriendin.

Barracuda_82

Ik wilde mijn oude BEWO zaag even fixen, want de vergrendeling van de hoek-instelling was een beetje losjes geworden waardoor hij wel eens wilde verlopen tijdens het zagen. Dus ik dacht; als ik nou de zaag effe naar voren schuif op zijn sokkel en dan achterover kantel, dan rust ie met de motor op de achterkant en dan kan ik rustig bij de vergrendeling die aan de onderkant zit. Maar toen vergat ik de zaag zelf te vergrendelen, waardoor die omklapte en het hele ding van de sokkel af schoof. Gelukkig kon ik hem nog opvangen waardoor ie langzaam op de grond zakte en er niets stuk ging, maar aangezien dat ding 100+ kilo weegt was dat wel een flinke optater voor mijn gestel.

Daarna gewoon even de motortakel gepakt en het ding opgetild, omgedraaid en op de grond gedemonteerd. De vergrendeling werkt met twee schijven die tegen elkaar drukken. De drie boutjes die er in zitten kun je in- en uitdraaien om de spanning af te stellen. Die is in de honderd levensjaren van de BEWO natuurlijk goed ingesleten. Ik heb ze alle drie een halve slag aangedraaid en nu zit alles weer lekker strak en verloopt ie niet meer.

De nieuwe bussen bodyschutz zijn maandag aangekomen, dus kon ik gister het trapje afmaken en monteren. In het zwart ziet ie er veel minder lomp en opvallend uit dan voorheen in het blank aluminium:

En nu ik toch weer voldoende verf had meteen even wat afgeplakt rond de handgreep van de achterklep om die versleten bende weer netjes te maken:

En samen met een nieuwe verse 240XC badge en een mooie OKDOEI sticker ziet de achterkant er nu weer netjes uit:

de Boeing

Veiligheidsschoenen zou dus ook geen gek idee zijn?!

240xc ziet er gaaf uit! Nu alleen nog een XC-bumper?

OkDoei  ;D Lol

Barracuda_82

Citaat van: de Boeing op 19-08-2020 10:07:53
Veiligheidsschoenen zou dus ook geen gek idee zijn?!

Die draag ik gelukkig wel vaak :-) Ik stond in dit geval overigens vóór de machine en de zaag schoof er aan de achterkant af. Die kon dus gelukkig niet op m'n tenen komen.

Citeer

240xc ziet er gaaf uit! Nu alleen nog een XC-bumper?

Nee, achter blijft ie bumperloos en voor komt een stalen bumper met lier op.

henry classic v70

Supergave 240 echt one of a kind  :eusa_clap: :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Gisteren heb ik een serie injectorbussen gemaakt voor gebruik in de K-Jet spruitstukken van Arjan. Het begon met een gat te boren in een stapeltje afgezaagde stukjes aluminium staf:

Na wat draaiwerk de gaten vergroot, een 4º schuin stuk er in en een afschuining op de rand zodat de injectoren er makkelijk in gaan:

Daarna het moeilijkste; de andere kant opdraaien met een 20º taper, zodat de injectoren niet zo snel tegen de wand van de injectorbussen aan sproeien en zo goed vernevelen in de inlaat:

En dan, na een paar uur draaien heb je een mooie glimmende serie injectorbussen. Vanavond ga ik de eerste vier afschuinen en in Arjan's spruitstuk maken:

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Barracuda_82

Citaat van: T5-4life op 20-08-2020 09:13:39
Mooi werk. 12 cilinder?

Hahah, nee, was het maar zo'n feest. Het zijn 3 spruitstukken voor een viercilinder B230 redblock.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Oke, ik hoor net uit betrouwbare bron dat het 4 spruitstukken zijn en dat ik dus 4 bussen te weinig gemaakt heb :P

Barracuda_82

Gister helaas weinig tijd gehad, maar toch wat kunnen werken aan de spruitstukken. Als eerste alle injectorbussen in de goede hoek afgezaagd, zodat ze netjes in het spruitstuk vallen:

Hiervoor heb ik een tijdelijke "stop" gemaakt in de zaagmachine door een stuk staal er in te klemmen waar de bus steeds tegenaan valt. Eigenlijk moet ik een keer een goede oplossing verzinnen hiervoor, want het komt vaak voor dat ik meerdere dingen in dezelfde maat moet zagen:

Daarna twee bevestigingspunten gemaakt voor de fuelrails:

En met de boel allemaal in elkaar wat puntlassen gezet (op deze foto zijn de injectoren en de rails al weer gedemonteerd):

Zodat ik ze daarna één voor één af kan gaan lassen:

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!