Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Met een scherp hobbyt mesje de breuklijnen insnijden, maar niet te diep, dan zit je in het stuur zelf.

(Breuklijnen zijn vaak te zien en/of te voelen aan de structuur)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

Bijna naamgenoten van je, alleen is het bij hun een obession ipv een decision ;)

Wel leuk om te zien m.i. echte respect voor zulke vakidioten:

https://youtu.be/QBXT1sHP92w

Wouter96

Volgensmij was deze naam ook bedoeld als knipoog naar project binky, toch? Iig lekker bezig met de V70! Ik lees nogsteeds mee ;)

alleen kl*ten van die remmen. Zou het piepen nog kunnen liggen aan de zelf gemaakte brackets? Een eigen frequentie is tenslotte afhankelijk van massa en stijfheid, originele brackets hebben misschien ''flextures'' of andere massa/stijfheid om resonantie te voorkomen?

de Boeing

Citaat van: NinaPaul op 04-10-2018 13:59:49
Met een scherp hobbyt mesje de breuklijnen insnijden, maar niet te diep, dan zit je in het stuur zelf.

(Breuklijnen zijn vaak te zien en/of te voelen aan de structuur)

Bij een 850 zien de breuklijnen er zo uit:

Bij een 850 bovendek is de passagiersairbag breuklijn  goed te zien, hoe heb je dat opgelost bij jouw passagiersairbag?

Stuur ziet er goed, ben benieuwd hoe die warp zich gaat houden met wat meer gebruik (want bovenste deel van stuur neem je toch minder vaak vast)

Barracuda_82

Citaat van: Wouter96 op 06-10-2018 18:54:53
Volgensmij was deze naam ook bedoeld als knipoog naar project binky, toch? Iig lekker bezig met de V70! Ik lees nogsteeds mee ;)

Precies! Bij hun worden de meeste dingen gedaan vanuit een "slechte obsessie [voor details]" en bij mij begint gewoon alles met een slechte beslissing. Net als gister... "oke, effe de bumper demonteren van de 240 om de wrap goed weg te kunnen halen..." en een half uur later lag de trekhaak er onderuit en was ik een nieuwe uitlaat aan het maken.

Citeer
alleen kl*ten van die remmen. Zou het piepen nog kunnen liggen aan de zelf gemaakte brackets? Een eigen frequentie is tenslotte afhankelijk van massa en stijfheid, originele brackets hebben misschien ''flextures'' of andere massa/stijfheid om resonantie te voorkomen?

Dat is dus precies waar ik bang voor ben... dat we met die brackets per ongeluk een soort stemvork hebben gemaakt. Ga dat maar eens weg zien te krijgen... :/
Citaat van: de Boeing op 07-10-2018 11:26:32
Bij een 850 bovendek is de passagiersairbag breuklijn  goed te zien, hoe heb je dat opgelost bij jouw passagiersairbag?
Niet. #yolo #neegrapjemoetiknogeenkeerdoen
Citeer
Stuur ziet er goed, ben benieuwd hoe die warp zich gaat houden met wat meer gebruik (want bovenste deel van stuur neem je toch minder vaak vast)

En toch is de wrap op het bovenste deel van het stuur niet meer mooi. En het onderste deel is de afgelopen dagen ook al flink afgetakeld. Dus een lang leven is het niet gegund. Maar alles beter dan steeds zwarte handen van het afkruimelende originele leer.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Anyway, even een update nav de vorderingen van de afgelopen dagen. Gister heb ik vooral aan mijn werkplaats gewerkt, maar toen kwam mijn maat effe langs, want die had zin om wrap los te pulken van de 240. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.

Na een tijdje was de rechterkant, de motorkap én het dak ontdaan van folie. Nu moet alleen de achterklep nog:

Ondertussen ben ik verder gegaan met demonteren en andere werkzaamheden aan de 240. Als eerste heb ik alle sierlijsten gedemonteerd en de voorkant helemaal uit elkaar gehaald om de voorschermen er af te kunnen pakken:

Dit om de gaatjes van de sierlijsten op de werkbank dicht te kunnen lassen. Dat werkt 10 keer fijner dan buiten in de wind. Zeker omdat ik alleen maar TIG las.

Maar bij het lassen kwamen zó veel stinkende dampen vrij (vooral van de bitumen aan de achterkant) dat ik besloten heb hier pas mee verder te gaan als ik de afzuiging van de werkplaats helemaal af heb. Gelukkig ben ik daar al een eind mee gevorderd, want afgelopen vrijdag ben ik naar Nieuwleusen gereden om daar een afzuigarm op te gaan halen. Een motor had ik al, dus nu alleen nog slangen en een doorvoer. Ik twijfel alleen nog of ik die door het dak laat gaan of door de muur.

De verkoper van die afzuigarm had trouwens een leuke auto. En nog een reserve binnen. Naast twee Alpine A310's (onderandere een S):

Ook heb ik inmiddels het nieuwe werkblad op het frame liggen. 1800x800 en 15mm dik. Nu nog een keer een magneetboor huren met een 16mm frees om een aantal gaten te maken om dingen op te kunnen spannen:

Om de walshuid van het blad af te krijgen heb ik het blad behandeld met rustico en een bandschuurmachine:

Nadat ik die afzuiging en werkblad gemaakt had heb ik ook nog twee bouwlampen en een TL bak opgehangen onder de carpoort waar de 240 staat en aangesloten met een draadloze schakelaar. Zo kan ik gewoon verder werken als het binnenkort al donker is als ik thuis kom van mijn werk:

Maar goed, toen ik dus de achterbumper ging demonteren besloot ik om ook de trekhaak te verwijderen én de uitlaat er voor de helft af te choppen. Lekker clean nu aan de achterkant:

En 15.000 kilo minder rotzooi:

Ondertussen ben ik een nieuwe eindpijp aan het maken van een oude voorpijp van een 142 die ik nog had liggen...

En vandaag was er een pakketje aangekomen uit Denemarken met IPD verstelbare torquerods, PU rubbers voor de panhard en 2cm spacers voor de achteras:

Binnenkort meer...

Barracuda_82

Gister even langs de lokale onderdelenhandel gereden om een over-as-pijp voor de 240 te bestellen en een aanhangerplaat te laten maken voor de V70. Tot mijn verbazing pakte de verkoper de pijp zo uit het rek.

Thuis aangekomen even uitgemeten en meteen de zaag er in gezet:

Alleen heb ik in mijn enthousiasme precies aan de verkeerde kant van het plakbandje gezaagd. Wat je goed ziet op deze foto:

Gelukkig had ik zo een ringetje uitgezaagd en de boel dicht gemaakt:

Daarna ook even de panhard gedemonteerd en alvast aan één kant het rubber er uit gestookt:

Binnenkort maar eens even met de krik en iets zwaars (de V70) die rubbers er in persen:

Daarna nog even snel één van de nieuwe spacers gepast op de achteras om te kijken hoe de wielen uit zouden komen. Ik ben er blij mee:

arjenT5R

Die rubbers druk je er zo in met de bankschroef hoor been there :P

Beetje duwen en een klap er op en t zit :P

Hoeveel mm spacers heb je gebruikt achter?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 09-10-2018 09:44:48
Die rubbers druk je er zo in met de bankschroef hoor been there :P

Beetje duwen en een klap er op en t zit :P

Hoeveel mm spacers heb je gebruikt achter?

Ja, maar ik heb net een nieuw werkblad op mijn werkbank en daar zitten nog geen gaten in voor de bankschroef. Dus ik moet effe improviseren :)

De spacers achter zijn 20mm.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

classicT5

Bankschroef met lijmtang even vastzetten op je werkblad ;)

Barracuda_82

Ik heb één keer eerder gehad dat die bankschroef van de werkbank af viel en nu heb ik een gat in mijn vloer. Lijkt op de krater van een bom. Toen heb ik besloten om dat zware ding niet meer zonder bouten te gebruiken. Een lijmklem krijg je er niet fatsoenlijk op.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

de Boeing

classicT5

Btw, denk dat je zoiets ook met een losse bankschroef zo erin drukt. Heb dat al eens gedaan met zon motorrubber, beugel zat nog in de auto, losse bankschroef erop en draaide het er zo in. Veel kracht heb je niet nodig verwacht ik, wel dat het recht zit.

Het advies om dat rubber erin te lassen lijkt me een beetje raar :)