Even voorstellen: Geert

Gestart door GM0046, 13-05-2018 14:33:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GM0046

Hallo,

Mijn naam is Geert, 32 jaar en al van jongs af aan heb ik iets met Volvo. Mede door mijn ouders die verschillende 340's, een 440 en een S60 hebben gehad.
Mijn eerste eigen auto was een Volvo 740 en na een uitstapje naar een Audi 100 Quattro tijdens mijn studie in Zweden heb ik in 2013 weer een Volvo in de vorm van een V70 2.0D van 2009 gekocht.
Deze kocht ik van een bekende die er net geen 200.000 km op had gezet. Ik heb er sinds die tijd ruim een ton mee gereden en heb eigenlijk alleen in het begin alleen wat probleempjes gehad (koppeling vervangen bij 2 ton en een stuureenheid die van slag was waardoor ie dacht dat de achterportier open stond). De auto is al die tijd volledig dealeronderhouden en heb ik nog steeds in bezit.   
Op dit moment rijd ik voor normaal gebruik een Volvo V60 D3 van 2016, een hele fijne reisauto die ik afgelopen zomer heb gekocht. 
Maar mijn reden om lid van dit forum te worden is dat ik al jaren lang de bekende "gele station" wilde hebben. Nu was ik dan op het punt gekomen dat ik het tijd vond daar werk van te maken. Aangezien ik in Zweden heb gewoond en nog regelmatig voor mijn werk in Zweden ben, heb ik daar gezocht. En gevonden. 



Tijdens mijn zoektocht kwam ik deze hele mooie 850R tegen met ca. 235.000 km die ik niet kon laten staan. Een eerlijke auto die gelukkig eigenaren heeft gehad die de auto wisten te waarderen en hem dus netjes hebben gehouden. Dit was april vorig jaar en na 4 maanden winterslaap heb ik dit voorjaar al wat belangrijke punten aangepakt. Grote beurt en stuurstangen zijn onlangs gedaan en binnen een aantal weken wil ik de draagarmen vervangen (heb ik al liggen) en de hele uitlaat vervangen naar origineel. Dan is na het uitlijnen technisch eigenlijk alles op orde. De handvaten wil ik op termijn ook nog terugbrengen naar origineel maar vind ik op dit moment niet zo storend/urgent.   





Afgelopen najaar kwam ik dan de Cream Yellow tegen die ik wilde hebben.
Deze auto, hoewel redelijk goed ogend zo op de foto, is in beduidend minder goede staat. Ik heb lang getwijfeld wat te doen aangezien het zal leiden naar een complete renovatie en dus alles strippen en weer opbouwen.



Op dit moment wijst alles erop dat ik de voorbereidingen ga treffen en langzaamaan zal gaan beginnen, maar een startdatum is nog niet bepaald. Wat er zoal aan mankeert: hij is getuned wat ik wil (laten) herstellen naar origineel, het onderstel moet eigenlijk compleet vernieuwd worden, de onderkant is verroest (nieuwe dorpels oa.), rubbers/slangen enz zijn versleten of beschadigd en het interieur is op veel plekken niet netjes/kapot. Uiteraard wil ik 'm dan ook compleet overspuiten. Het is toch een stap om er aan te beginnen en dan maar af te wachten hoe het eindigt, nog los van de kosten die eraan zitten. Van de andere kant is het idee er eentje "te redden" wel een leuke gedachte en als ie dan klaar zou zijn ook wel iets om van te genieten.

Ik hoop wat actiever te kunnen gaan zijn en laat tzt graag weten hoe het met "de gele" gaat lopen. En ik zal vast nog weleens eea te vragen hebben hier :)

Groeten Geert   

soumsoum

Mooie auto's!!!
Met name die rode met beige interieur :)
Veel succes met de cream yellow. Dat klinkt als een serieus project. Sleutel je in principe alles zelf?
Volvo 855R 1996

GM0046

Dank je wel!
Ja, de rode met beige interieur stond samen met een cream yellow bovenaan mijn lijstje, dus toen ik die tegenkwam was er geen twijfel :).

Wat betreft de cream yellow: idd een groter project dan in eerste instantie gedacht. Er bleek meer aan te mankeren dan ik had gezien in mijn enthousiasme.
Vandaar mijn twijfel wat er mee te doen. Ik ben niet technisch maar ik heb het geluk dat mijn broer schadehersteller is en een eigen hal heeft. Daar kan ie staan en hij kan in ieder geval de roestbehandeling doen (laswerk) en het schuurwerk bijv. Het simpelere montagewerk zal ik wel gaan doen en het interieur bijvoorbeeld ook.

Het technische deel zal ik waarschijnlijk wel aan specialisten overlaten omdat, zoals mijn broer ook zegt, dat toch iets specifieks is wat we liever aan een kenner overlaten.   
Maar zoals gezegd ben ik er nog niet helemaal uit hoe of wat :)

)()()sT

In ieder geval niet wegdoen :)
Ik heb nog best spijt dat ik een jaar of 10 geleden niet een CY heb gekocht gezien de prijsontwikkelingen. Maar ach, je moet altijd wat te wensen hebben hè 8)

Welkom!

Willem Broeders

Welkom, Geert.

Mooie auto's! Succes met je project.

Gr. Willem

Taranis

Gave auto's hoor! :D Welkom! En hou ons zeker op de hoogte wat de vorderingen zijn :)

KIM

Ah weer een rode erbij in NL! Ziet er op de foto's goed uit.
Natuurlijk wil ik van de gelegenheid gebruik maken van een shameless plug voor de rode R meeting; we willen op 2e paasdag eens meer dan 11 bij elkaar hebben.

arjen850

Citaat van: KIM op 13-05-2018 22:49:05
Ah weer een rode erbij in NL! Ziet er op de foto's goed uit.
Natuurlijk wil ik van de gelegenheid gebruik maken van een shameless plug voor de rode R meeting; we willen op 2e paasdag eens meer dan 11 bij elkaar hebben.

Pruts, weer een beige interieur erbij, zeldzaamheid vermindering voor de mijne, wel weer iemand met echte smaak op het forum. Van harte welkom, die Rode lijkt idd erg mooi, En ach met wat inspanning kun je van die gele best wat moois maken, heb ook eens zoiets gedaan :angel: ;D

V70R^2

Gaaf zo, aardbei-vanille vlaflip.

Die CY ziet er inderdaad zo op de foto prima uit, maar ja... Zweden... Jammer van de roest, maar ik hoor al dat dat goed aangepakt gaat worden :D

marc-850

Citaat van: arjen850 op 13-05-2018 23:16:56
Citaat van: KIM op 13-05-2018 22:49:05
Ah weer een rode erbij in NL! Ziet er op de foto's goed uit.
Natuurlijk wil ik van de gelegenheid gebruik maken van een shameless plug voor de rode R meeting; we willen op 2e paasdag eens meer dan 11 bij elkaar hebben.

Pruts, weer een beige interieur erbij, zeldzaamheid vermindering voor de mijne, wel weer iemand met echte smaak op het forum.

Soms heb je geen keus wat interieurkleur betreft...   ;D
Een rood exterieur is al zeldzaam.

Stefan

Citaat van: marc-850 op 14-05-2018 19:39:44
Citaat van: arjen850 op 13-05-2018 23:16:56
Pruts, weer een beige interieur erbij, zeldzaamheid vermindering voor de mijne, wel weer iemand met echte smaak op het forum.

Soms heb je geen keus wat interieurkleur betreft...   ;D
Een rood exterieur is al zeldzaam.
Zo is het maar net, gelukkig kun je het tegenwoordig aardig bijwerken met wat donkergrijze lederverf  8)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

V70geRwin

Die rode is mooi en geel is zo overrated  :eusa_doh:

Wat voor n pijp zit er nu onder de rode?
In ieder geval een dik eindstuk...

GM0046

Dank jullie wel voor de reacties!
De rode is idd in goede staat al moet ik zeggen dat het spuitwerk niet helemaal top is gedaan overal. Dit wil ik in de toekomst nog eens aanpakken maar heeft niet direct haast, dat kan ook pas over een aantal jaar bijvoorbeeld. Onder de R hangt zover ik het gezien heb een systeem van BSR (eindpijp in ieder geval) maar hij komt niet door de keuring vanwege te hoge uitstoot en ik/we vermoeden dat dat aan de katalysator ligt. Maar ik heb al begrepen dat die niet makkelijk te vinden is. Ik wil er hoe dan ook geheel vanaf want er zit een brom in die voor mij de hele 5 cilinder roffel-ervaring verpest.
Aangaande paasmeeting: ik was nog niet zo actief tot ik 2e paasdag in de namiddag las over de meeting, in Eindhoven nota bene waar ik woon... gemiste kans! Dat was jammer, maar volgend jaar ben ik er graag bij. Ik zal wel bij het Volvo treffen bij Aquabest zijn 21 mei. Ik hoop dan een aantal van jullie ook eens de hand te schudden en jullie auto's te bekijken.

KIM

Mooi!
Ik was ook van plan om met de R naar Best te komen. Kunnen we eens kennis maken...

Stefan

850R Estate MT LPi '97 Rood (609)