Nieuwe veren en dempers V70R AWD uit 2000

Gestart door michr, 23-04-2018 21:04:17

Vorige topic - Volgende topic

michr

Passen de Bilsteins/Monroe's ook op de AWD? Heb daar naar gezocht, maar was vaak voor standaard chassis en geen AWD... :eusa_think:

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

michr

Maar voor wel neem ik aan? Maakt het dan nog uit dat ik verlaagd chassis heb? Of kan ik daar de B6 voor een standaard V70 gewoon op zetten?

pietdeslinger

ik volg dit even.
zit ook al ruim een jaar te kloten met vervanging nivomatten.
heb van sachs de marked 5 er nu onder zitten. en een setje veren in eerste instantie op maat laten maken.
toen ze er onder zaten veerde die wel te hard uit, en stond de auto redelijk te hoog.
heb er een ring ofzo af laten halen.
nu is de hoogte heel mooi, maar vind ik de auto weer te slap (klapt met achterin passagiers door de veren heen).
ben nu dus ook nog steeds op zoek naar de goeie combi. vooral de veren.

arjenT5R

Bij estate service kun je verzwaarde estate veren kopen wellicht is dat wat.
Ik heb nu onder mijn R verlagingsveren en verhogingsblokken.
Je hebt dan dus het stugge van de verlagingsveer maar toch een normale hoogte.
Vind t heerlijk sturen maar de hoogte is me nog steeds niet naar de zin. Misschien eens een setje veren van ander merk proberen.

Dempers zijn gewone monroe reflex :D

arjenT5R

Citaat van: michr op 21-05-2018 12:20:47
Maar voor wel neem ik aan? Maakt het dan nog uit dat ik verlaagd chassis heb? Of kan ik daar de B6 voor een standaard V70 gewoon op zetten?

Nee maakt niet uit voor is t zelfde zover ik weet.

michr

Als er zoveel vraag naar is zouden we eens een group buy bij Kaplhenke kunnen doen.  ;D

pietdeslinger

Heeft iemand het juiste typenr van de veren voor de verlaagde nivomats R awd? Alleen het zoeken naar de juiste veren is al een hele opgaaf. Zijn heel vaak 140mm i.p.v. 102