Nieuwe remmen

Gestart door elianmars, 04-06-2005 13:47:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M a r c

Ik zal het veranderen...  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

fearless

Bij de dealer worden ze ook per stuk geprijsd, alleen worden ze meestal als set verkocht.  ;D

elianmars

Citaat van: MH op 05-06-2005 18:23:50
Ik zal het veranderen...  ;)

;D ;D Daarvoor zeg ik 't niet hoor, Marc.

Ondertussen heb ik op wat buitenlandse sites ook gezien dat ze per stuk geprijsd zijn. Je bent dus niet de enige. ;)

emielC70

Ik zit een beetje met een vergelijkbaar verhaal!! Mijn schijven zijn voor volgens mij een beetje krom!! Bij hogere snelheden merk ik het pas!! Nu kan ik bij apco/lasaulec voor 60 euro p/stuk nieuwe orginele schijven krijgen maar bij ET kosten 280 mm schijven (wel betere schijven) 174 euro p/stuk!!! Is 3 keer zoveel!!!

Hoe kwetsbaar zijn de orginele schijven?? ik rij ongeveer 12000 km/jaar!! Zouden ze gewoon minimaal een jaar meegaan?? Want dan ga ik denk ik eerst voor nog een orgineel setje want er zitten net nieuwe orginele blokken op!! Dan vernieuw ik volgend jaar de schijven gelijk met race blokken!!

M a r c

120 euro weggegooit  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

emielC70

Denk jij dat die schijven een jaar meegaan of niet??

emielC70

niet lullig bedoeld maar aan zo'n antwoord heb ik natuurlijk niet veel!!

Bij normaal rij gedrag ( geen opa en oma rij gedrag) gaan die schijven dan 10.000 km mee of halen ze dat al niet eens?

elianmars

Citaat van: emielC70 op 21-06-2005 22:43:23
niet lullig bedoeld maar aan zo'n antwoord heb ik natuurlijk niet veel!!

Bij normaal rij gedrag ( geen opa en oma rij gedrag) gaan die schijven dan 10.000 km mee of halen ze dat al niet eens?

De schijven kunnen best 10.000 km mee. Het probleem is alleen, dat veel schijven, waaronder blijkbaar ook de originele Volvo schijven, snel krom raken.
Dan ben je dus weer net zo ver.

Ik sta ook nog steeds in dubio. Aan de ene kant is 't best wel wat geld voor goede remmen, maar als je binnen korte tijd je schijven moet gaan vernieuwen omdat ze krom zijn, wordt 't ook een dure grap........

Johann

Citaat van: emielC70 op 21-06-2005 22:43:23
niet lullig bedoeld maar aan zo'n antwoord heb ik natuurlijk niet veel!!

Bij normaal rij gedrag ( geen opa en oma rij gedrag) gaan die schijven dan 10.000 km mee of halen ze dat al niet eens?

Zoek nou toch eerst eens jongen..
Dit onderwerp is tot in den treure besproken en je hebt nog genneens de moeite genomen om op de eerste pagina een paar threads terug te lezen.. (zucht)

Ik begrijp dat je happy bent met een nieuwe auto maar je kunt toch wel een klein beetje moeite nemen om info over deze auto te vergaren.

Ik zie in het remmen forum zo al meer dan 5 threads die je vragen kunnen beantwoorden.

emielC70

ik krijg net in een ander topic te horen dat iemand hetzelfde heeft gehad en dat, ondanks dat hij duidelijk het gevoel had dat het trillen bij de voorwielen vandaan kwam, het trillen geheel weg was toen zijn ACHTERSTE schijven vervangen waren!!

Nu weet ik dat mij achterste schijven slecht/versleten zijn!! Zou die kunnen? Heeft iemand hier vaker van gehoord want dan ga ik eerste de achterste schijven vernieuwen!!!

emielC70

Sorry hoor johan maar ik ben al 2 dagen lang deze hele site over van alles aan het doorspitten!!!

En ondanks dat ik al een heleboel tips/dingen gevonden heb zijn er ook nog vraagtekens!! Dus dan vraag ik dat gewoon!! Is niet om als zeikerd of zeurpiet over te komen ofzo hoor!!

reneetje

Wil er toch ook nog ff op reageren (zoals beloofd ;)):

Heb dus deze[/color] remmen gemonteerd , en die zitten er nu een kleine 10 dkm op, en kreeg nogal wat  commentaar hierop , maar tot op heden geven ze geen krimp.
Denk nu niet dat dat ze een rustig leven leiden , want bij mij moeten ze echt wel aan de bak.

Afgelopen week reed een kameraad van mij ermee , die zelf een Golf 5 rijdt (wie daar weleens in gereden heeft weet hoe zo'n auto remt :o ), en hij was verbaasd hoe sterk de wagen vertraagde en dat diverse keren achter elkaar bij zeer hoge snelheden.

Rene ;)

elianmars

Citaat van: reneetje op 21-06-2005 23:21:33
Wil er toch ook nog ff op reageren (zoals beloofd ;)):

Heb dus deze[/color] remmen gemonteerd , en die zitten er nu een kleine 10 dkm op, en kreeg nogal wat  commentaar hierop , maar tot op heden geven ze geen krimp.
Denk nu niet dat dat ze een rustig leven leiden , want bij mij moeten ze echt wel aan de bak.

Afgelopen week reed een kameraad van mij ermee , die zelf een Golf 5 rijdt (wie daar weleens in gereden heeft weet hoe zo'n auto remt :o ), en hij was verbaasd hoe sterk de wagen vertraagde en dat diverse keren achter elkaar bij zeer hoge snelheden.

Rene ;)

Kan 't zo snel niet vinden, maar wat zijn dit voor schijven?

thuur

Citaat van: emielC70 op 21-06-2005 22:52:19
Sorry hoor johan maar ik ben al 2 dagen lang deze hele site over van alles aan het doorspitten!!!

En ondanks dat ik al een heleboel tips/dingen gevonden heb zijn er ook nog vraagtekens!! Dus dan vraag ik dat gewoon!! Is niet om als zeikerd of zeurpiet over te komen ofzo hoor!!

Rustig maar ;D Jij beschrijft jouw verhaal in jouw woorden, anderen lezen dit op hun manier en geven antwoord op hun manier. Er is wel wat meer voor nodig om als een zeikerd over te komen ;)

Kortom: als je de bestaande threads eens doorleest over remmen, vervangende remmen, Volvo schijven, aftermarket schijven en tuning, en je hebt dan nog vragen omdat het je niet duidelijk is, kom je gewoon met je volgende vraag.

Ja, er is al heel veel geschreven over remmen. Kortom: de Volvo-remmen zijn zeker niet slecht, maar als je een fanatiek rechtervoetje hebt dan zullen je schijven bovengemiddeld snel slijten. Wat sommigen als 'waardeloos' en voor 'opa en oma' bestempelen gaat voor de gemiddelde rijder zeker niet op. (kom maar jongens ;D) :-X

Je achterremmen doen voor 20% mee in het vertragingsproces. In principe heb je ze dus weinig nodig. Vandaar dat je ook weinig zult vinden over 'grotere geperforeerde gegroevde achterremmen'. Is gewoon niet nodig. Wat wel blijft: als de schijven krom zijn dan kun je er best last van hebben.

Schijven raken krom door: auto zonder pardon stilzetten bij de pomp langs de Duitse snelweg, na lange ritten met veel remmen door die leuke waterplassen rijden ("Tot ZOOO HOOG man!" :D), na je woon-werk stuk 'ff door de carwash', en noem maar op. Sleutel is het gelijkmatig laten afkoelen van de schijven (rustig aan nog een stukje rijden en proberen zo weinig mogelijk te remmen).

En als iemand zegt 'dat moet je niet doen' dan vraag je 'en waarom dan niet? En wat moet ik dan wel hebben'. Desnoods via PB, praat altijd wat makkelijker dan openbaar in een berichtje ;)


Gr 8)

ed

Originele schijven zijn goed bij normaal gebruik. Ik heb ooit eens Brembo normale vervangingsschijven op mijn 850 gehad (die goedkope), en die waren na 2 maanden echt heel erg krom. Niks geks mee gedaan.
De originele schijven voor doen het nu al 50.000 km goed, en ze zaten al op de auto toen ik hem kocht. Als je bij Lasaulec originele Volvo schijven kunt kopen is het goed, maar als het aftermarket is weet je echt niet wat je krijgt. Ik zou dan voor de originele gaan, of voor de ET schijven. Die schijnen erg goed te zijn. Deze zijn wel gegroefd of geboord, dus maken wel een klein beetje herrie bij het remmen. Dat is ook de reden dat ik met originele schijven rijdt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!