nieuwe koplampen, welke?

Gestart door Wouter1973, 12-06-2018 09:37:17

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Ik ben duidelijk toe aan nieuwe koplampen. Het lichtbeeld slaat al enige tijd nergens meer op, en vanochtend besloten dat het zo echt niet meer kan.
Iemand goede ervaringen met een bepaal merk, van Autodoc bijvoorbeeld? Is er nog veel verschil in kwaliteit, of pasvorm? Er is wel verschil in prijs zag ik: voor een Hella lamp betaal je al snel ruim 200 euro per lamp. Maar er zijn ook merken van enkele tientjes per lamp.
Ik heb lampen nodig met handmatige verstelling (geen motortje).

The Volvoboy

Hella is uiteraard goed, maar prijzig. In tegenstelling tot de x70 serie, vind ik de DEPO lampen voor een 850 wel prima. :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Wouter1973

Ik ben er al achter wat er aan de hand was. Het H1 lampje aan de bestuurderskant zat niet helemaal goed op z'n plek. Even eruit gehaald en goed geplaatst, en tadaa......weer een net lichtbeeld. Ik heb alleen de hoogte weer even een beetje naar beneden moeten draaien, want in een poging lichtbeeld af te stellen stond de boel nu wel erg ver naar boven gericht.
Op gevoel hoogteverstelling weer enigszins de goede kant op gedraaid, en het ziet er allemaal alweer een stuk beter uit.

clk-p

Ik heb vorig jaar koplampen van TYC gemonteerd na afkeur van de originele hella's.
Vallen me helemaal niks tegen, tis een wereld van verschil kwa licht en dan in goede zin.
Dus mocht je er op een gegeven moment toch aan toe zijn zijn dit goede en een stuk goedkopere vervangers na mijn mening.

razorx

TYC is inderdaad een heel goed alternatief. Depo's heb ik indertijd voor roffel Fred, een 850, gebruikt. Maar dan alleen het glas en de reflector. Het huis en het stelmechaniek voelde wat fragiel aan, dus heb ik het originele huis gebruikt.