Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BBS

Ik stond ff bij de flappentap de bank te overvallen en komt daar ook zo'n trien aanlopen en in je nek staan hijgen om de bank te gaan overvallen. Vraag ik of ze anderhalve meter afstand te houden kijkt ze schaapachtig aan of het in Keulen hoort knetteren.
Maar ff een paar lopen hoesten zonder de mond te bedekken...... Weg was ze ;D
Volvoloos....

Marc O.

Citaat van: BBS op 21-03-2020 19:48:08
Maar ff een paar lopen hoesten zonder de mond te bedekken...... Weg was ze ;D

Nu maar hopen dat je toch niet per ongeluk al besmet bent en haar hebt aangestoken, waarna haar toevallig reeds zieke echtgenoot over twee weken het ook krijgt en overlijdt.

Sorry hoor, maar om dat soort stupiditeit kan ik echt niet lachen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

Dat zien we dan wel weer. Voor nu voel ik mij kiplekker en als ik herhaaldelijk vraag om afstand te nemen en ze blijft op 30 cm achter mij staan zodat ze precies kan zien wat ik doe, dan vraag je er ook om.
Je hebt gewoon afstand te nemen en al helemaal bij een flappentap.
Volvoloos....

reneetje

Citaat van: Marc O. op 21-03-2020 19:01:25
De gemiddelde Nederlander is gewoon een asociale egoïstische hufter, niet meer en niet minder. Laat die lock down maar komen inerdaad.
De reservisten zijn reeds opgeroepen, en als je zag wat er voor een militaire voertuigen (en dan bedoel ik niet de hospik wagens)er op transport via het spoor in oa Adam en Amersfoort stonden vannacht , dan zal dit inderdaad een kwestie van tijd zijn ....
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

razorx

Ik zie meer en meer uitingen van ongeduld om me heen.
Het lijkt er op dat dat virus de tekortkomingen van onze samenleving pijnlijk duidelijk blootlegt.
De tweedeling qua rijkdom, de individualisering, het verval van de zorg, de overbevolking etc.

Verhalen hoor ik van hoe mensen elkaars voedsel uit de handen grissen in de supermarkt. Wonderlijk.
Waar is het gunnen en waar is het delen? Waar is het geduld?  Het respect.

cornelis-b

"Waar is het gunnen en waar is het delen? Waar is het geduld?  Het respect"

Dat is er niet meer Yits, helaas meer dan waar. Mijn buurvrouw had een pak van 4 rollen toiletpapier in haar winkelwagen en op het moment dat ze een bloemkool pakte gritste een ander het pak uit haar kar. Helaas had ze de verkeerde aan mijn buurvrouw, die keerde gewoon de winkelwagen van die persoon om en in de verwarring pakte ze het pak weer terug en ging verder met waar ze mee bezig was.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Citaat van: reneetje op 21-03-2020 21:04:44
De reservisten zijn reeds opgeroepen, en als je zag wat er voor een militaire voertuigen (en dan bedoel ik niet de hospik wagens)er op transport via het spoor in oa Adam en Amersfoort stonden vannacht , dan zal dit inderdaad een kwestie van tijd zijn ....
Die komt er toch niet. Dat kan de BV Nederland gewoon niet betalen. Als er een totale lock-down zou komen kan niemand zijn/haar huur en/of hypotheek meer betalen en is de MKB van Nederland helemaal verdwenen. Dan is er ook geen rooie cent meer in Den Haag en is geheel BV Nederland gewoon failliet.......
Een samenscholingsverbod of een uitgebreide versie daarvan zie ik op korte termijn nog wel verschijnen. Bouwmarken, groothandels en niet primaire winkels gaan wel dicht.
Volvoloos....

marc-850

En toch ben ik bang dat ze daar niet meer onderuit komen... Ik lees net dat de natuurgebieden 'overvol' zijn, dus 'de Nederlander' heeft gewoon schijt aan alle maatregelen die genomen worden.
Dat we het dan financieel zwaar zullen krijgen moeten we dan maar voor lief nemen.
Er zal toch íets moeten gebeuren, de zorg zal het op korte termijn niet meer aankunnen. Mijn vrouw werkt in het JBZ in Den Bosch (welliswaar niet direct in de zorg), en werkt nu ter ondersteuning van het crisisteam daar. Inmiddels doet ze dit nu al een week van huis uit, omdat de beelden en schrijnende verhalen haar op locatie teveel werden...

Dus wat mij betreft mag er vandaag nog een lock-down komen. Iemand die niet weg hoeft, moet thuis blijven! En wie zich daar niet aan houd, mag van mij, zonder pardon, een dikke vette boete krijgen.

We zullen deze crisis met z'n allen (dus álle 17 miljoen) moet doorstaan en oplossen!

volvobug

Als er een lockdown komt moet je handhaven, dan kun je net zo goed in de huidige situatie handhaven op plaatsen waarvan duidelijk is dat men zich daar niet aan de richtlijn houdt.
Ik heb zojuist 15 km hardgelopen door stad en land, heb daarbij best wel wat mensen gezien en iedereen hield keurig afstand. Beeldvorming via de media is niet volledig, het is interessanter om een druk strand te laten zien dan een uitgestorven provincie. En nee, ik bagatelliseer daarmee dat drukke strand niet. Maar ga daar als handhavers op af om te voorkomen dat ze het verpesten voor de rest die wel met inachtneming van de richtlijnen een frisse neus willen halen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

marc-850

Het gaat niet om de media. Het gaat om het feit dat mensen het überhaupt in hun hoofd halen om allemaal tegelijk naar (als voorbeeld) het strand te gaan, terwijl dat dringend wordt afgeraden. Dan is bij wijze van spreken het leed al geschiedt. Dan loopt de zorg alweer achter de feiten aan...

knoertS70

Citaat van: Marc O. op 21-03-2020 20:07:02
Nu maar hopen dat je toch niet per ongeluk al besmet bent en haar hebt aangestoken, waarna haar toevallig reeds zieke echtgenoot over twee weken het ook krijgt en overlijdt.

Sorry hoor, maar om dat soort stupiditeit kan ik echt niet lachen.

Wat ben ik het hier mee eens!!!!!!!!
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

knoertS70

Citaat van: BBS op 21-03-2020 20:45:16
Dat zien we dan wel weer. Voor nu voel ik mij kiplekker en als ik herhaaldelijk vraag om afstand te nemen en ze blijft op 30 cm achter mij staan zodat ze precies kan zien wat ik doe, dan vraag je er ook om.
Je hebt gewoon afstand te nemen en al helemaal bij een flappentap.


Wat een walgelijke en egoïstische gedachte.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

knoertS70

Gelukkig wordt er hier volop gehandhaafd. Hetgeen, heel eerlijk, ook best wel lastig is. Maarrrr, we moeten hier met z´n allen doorheen. Het is wat het is.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

marc-850

Zojuist in het nieuws:

"Noordwijk sluit wegen naar de kust af wegens drukte"

:'( Ik snap dat k*t volk echt niet. Kan me hier écht boos om maken.

knoertS70

Hier is vanmorgen de nood toestand met 2 weken verlengd. Onnodig op straat, minimaal 601 euro boete die kan oplopen naar 60.000 euro als je als verschijnselen van corona hebt. Wij laten het wel uit ons hoofd om de straat op te gaan. Wellicht een, al dan niet goed of slecht, idee om dat ook in Nederland in te voeren.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.