Schuddend motorblok

Gestart door christ, 10-01-2003 16:58:03

Vorige topic - Volgende topic

christ

Sinds enige tijd heb ik het gevoel dat mijn 850 bij stationair lopen wat meer staat te bonken en te trillen, althans je voelt heel duidelijk dat ie stationair loopt. Toerental blijft echter wel keuring constant. Bij het openen van de motor kap lijkt het blok zelf ook wel wat te schudden.
Wat kan dit zijn? Motorsteunen, balansassen??? Waar moet ik op letten om er achter te komen?

Reitse

Bovenste motorsteunrubber zou het kunnen zijn. ET heeft er hele stugge vervangers voor.

christ

Kan ik wat aan die bovenste motorsteun zien/voelen?
Wie of wat is ET??

Enno

Ik heb sinds een week weer meer (te veel vibraties) en duidelijk waarneembaar trillingen bij stationair toerental na stevig remmen e.d.

Ik heb echter een Powerflex rubber inzitten.

Voorste en achterste  hydraulische steunen zijn vervangen en de motorsteeun aan de zijkant is ook vervangen.

Kan het zijn dat de steun aan het schutbord ook gaar is? Of gaat een powerflex binnen een jaar (dik 40000 km ) ook kapot net als een  gewone motorsteun. Ik blijf trouwens vinden dat de motor te veel vibraties geeft bij >4000 toeren.

Wie heeft verdere suggesties?

Jan_D.

Citaat van: christ op 10-01-2003 23:48:27
Kan ik wat aan die bovenste motorsteun zien/voelen?
Wie of wat is ET??

Phone home!  ;) www. europeantuning.com

Levert allerlei onderdelen voor oa 850-tuning

Als je met schakelen het idee hebt dat het motorblok beweegt, is dat meestal een kapotte bovenste motorsteun.

Volvo levert ze, maar er zijn ook andere versies.

Groet,

Jan

PS Zie ook topic "schuddend motorblok"

thuur

Bovenste motorsteun is gemakkelijk te controleren. Auto in de versnelling zetten (handrem los), motorkap open en heel goed naar de steun kijken als je de auto op en neer duwt ;)

Gr 8)

Enno

Maar is het waarschijnlijk met een powerflex? dat deze kapot is? of kunnen de andere steunen (lees schutbordbevestiging en arm) ook nog de oorzaak zijn?

mehn

Citaat van: thuur op 26-03-2006 23:46:47
Auto in de versnelling zetten (handrem los)

Contact UIT  :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Enno

Dat laatste leek me natuurlijk al een optie. Anders heb ik een probleem  ;)

b0nkolok

Behalve motorsteunen zou je ook eens het toerenval per cylinder moeten (laten) meten. Als 1 van je cyl. niet -goed- mee pompt onstaan er ook trillingen. :-\
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

thuur

Citaat van: V70Enno op 26-03-2006 23:52:57
Maar is het waarschijnlijk met een powerflex? dat deze kapot is? of kunnen de andere steunen (lees schutbordbevestiging en arm) ook nog de oorzaak zijn?

Waarom zou een powerflex niet kapot kunnen gaan ???

Andere steunen kunnen zeker ingezakt of gescheurd zijn. Die aan de distributiekant heb je zo gezien: wiel eraf, modderscherm opzij en even met een breekijzer tussen blok en subframe.

De steun aan de bak-kant weet ik niet, maar er is hier vast iemand met ervaring die je dat zo kan vertellen ;)

Gr 8)

Racingbrick

Bovenste motorsteun is gemakkelijk te controleren. Auto in de versnelling zetten (handrem los), motorkap open en heel goed naar de steun kijken als je de auto op en neer duwt ;)

Gr 8)

Moet de motor draaien als je dat doet?  ::)

mehn

Citaat van: Racingbrick op 27-03-2006 19:34:02
Gr 8)
Moet de motor draaien als je dat doet?  ::)

Euh nee  :o

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jan_D.

Contact moest immers UIT!

mastercoureur

mastercoureur zegt!

vv de 2 pingel sensors!!

Als je lucht filter huis weg haalt zie je als je onder het inlaatspruitstuk een bout zitten met zwarte sensor en 3dradige stekker ( evt schoonmaken helpt al en de sensor opschuren).
De 2e sensor wil je niet weten waar die zit die zit namelijk li onder het inlaat spruit stuk en moet je die dus verwijderen on daar bij te kunnen hoop niet dat het die sensor is maar geloof me hij zit er wel volg het draadje maar die van re naar li nog loopt.

M.v.g Tim