olie verdwijnt...

Gestart door Wouter1973, 05-07-2018 13:15:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM

Ja de intercooler is soms wat vettig maar die van jou is te vettig. Het lijkt mij dat de intercooler wel zijn beste tijd heeft gehad. Weet je ook hoe oud de slangen zijn? Die verteren na verloop van tijd door de olie.

De bak zou ik me niet teveel zorgen over maken; mijn R heeft er ook een beetje last van. Zolang hij je oprit niet markeert met ATF is het wel oke.

Beide zijn geen zaken die je gaat opmerken in olieverbruik.

Wouter1973

Citaat van: V70geRwin op 26-07-2018 09:46:32
Dat is een vrij gebruikelijke plek om olie te verzamelen hoor.
Je kan eens kijken naar je carterventilatie.

Op je bak is zo te zien naar achteren gewaaide vettigheid, ziet er niet spannend uit hoor.
Carterventilatie is nieuw :)

V70geRwin

Citaat van: Wouter1973 op 26-07-2018 10:31:00
Citaat van: V70geRwin op 26-07-2018 09:46:32
Dat is een vrij gebruikelijke plek om olie te verzamelen hoor.
Je kan eens kijken naar je carterventilatie.

Op je bak is zo te zien naar achteren gewaaide vettigheid, ziet er niet spannend uit hoor.
Carterventilatie is nieuw :)

Mooi, vrij recent gedaan?
Dit kan al van veel langer geleden zijn natuurlijk.

Wouter1973

Citaat van: V70geRwin op 26-07-2018 12:35:13
Citaat van: Wouter1973 op 26-07-2018 10:31:00
Citaat van: V70geRwin op 26-07-2018 09:46:32
Dat is een vrij gebruikelijke plek om olie te verzamelen hoor.
Je kan eens kijken naar je carterventilatie.

Op je bak is zo te zien naar achteren gewaaide vettigheid, ziet er niet spannend uit hoor.
Carterventilatie is nieuw :)

Mooi, vrij recent gedaan?
Dit kan al van veel langer geleden zijn natuurlijk.
Twee maanden terug :-)

Wouter1973

Intussen pakkingen van de olieretourleiding vervangen. De papieren pakking viel zowat uit elkaar, en op die plek was al aardig met zwarte kit geknoeid. Ook de forte seal conditioner zit er inmiddels alweer een 1000 km in en lijkt z'n werk te doen: geen blauwe pluim meer bij de koude start in de ochtend!  :)
Ik maak me geen illusies hoor, die klepseals zijn echt wel een keer aan de beurt. En de oliekoeler leiding van de automaatbak. En de intercooler. Altijd in stappen denken met zo'n 850.  ;)

Wouter1973

Deze ook nog even compleet maken: uiteindelijk is een verstopte PTC en vacuumleiding tussen PTC en vacuĆ¼m torentje, met als gevolg overmatige carterdruk, de grootste boosdoener gebleken. De blauwe pluim is verdwenen en een voorzichtige blik op de peilbuis na 1500 km leert dat het verbruik een stuk minder is geworden.

Ries van de Zilverschuit

Maar je olie zal blijven verdwijnen hoor! Alleen wat langzamer... Of elektrisch gaan rijden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Wouter1973

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 13-09-2018 14:58:24
Maar je olie zal blijven verdwijnen hoor! Alleen wat langzamer... Of elektrisch gaan rijden.
Ik besef dat langzamer het hoogst haalbare is. 😉